Formuła 1 » Aktualności F1 » Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier

Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier
2016-07-21 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Team Radio
Od GP Węgier w Formule 1 będą obowiązywać nowe zasady porozumiewania się zespołów z kierowcami przez radio na temat problemów technicznych z bolidem.
Wcześniej Międzynarodowa Federacja Samochodowa odmówiła złagodzenia kontrowersyjnych ograniczeń radiowych w F1, o które podniesiono wrzawę w reakcji między innymi na przyznanie Nico Rosbergowi dziesięciosekundowej kary po tym, jak Mercedes pomógł mu dojechać do mety GP Wielkiej Brytanii z niedomagającą skrzynią biegów, czy zabronienie ekipie Force India powiadomienia Sergio Pereza o złym stanie hamulców w GP Austrii. W końcu przestały działać i spowodowały wypadek Meksykanina na finiszu wyścigu. Teraz FIA przekazała teamom wytyczne, według których można ostrzegać kierowcę o usterce samochodu pod warunkiem, że jednocześnie nakaże mu się zjazd na naprawę auta, albo wycofanie się z zawodów.
Jeżeli zaś zawodnik sam wie o kłopotach z wozem, można go poinstruować, co przestawić, aby naprawić bolid, jeśli nie będzie się próbowało w ten sprawić, aby wóz jechał szybciej niż zanim wystąpiła usterka. Poza tym, zespół będzie mógł informować kierowcę o uszkodzeniu bolidu tylko jeśli chodzi o karoserię, nie jak dotychczas o dowolny element. W przypadku wydania takiego komunikatu meldowanie się w pit-stopie nie będzie obowiązkowe (chyba, że zawodnik otrzyma czarno-pomarańczową flagę).
Dodatkowo restrykcje readiowe przestają obowiązywać w alei serwisowej.
Ciekawe, czy wszyscy jeszcze za tym nadążają...
Wcześniej Międzynarodowa Federacja Samochodowa odmówiła złagodzenia kontrowersyjnych ograniczeń radiowych w F1, o które podniesiono wrzawę w reakcji między innymi na przyznanie Nico Rosbergowi dziesięciosekundowej kary po tym, jak Mercedes pomógł mu dojechać do mety GP Wielkiej Brytanii z niedomagającą skrzynią biegów, czy zabronienie ekipie Force India powiadomienia Sergio Pereza o złym stanie hamulców w GP Austrii. W końcu przestały działać i spowodowały wypadek Meksykanina na finiszu wyścigu. Teraz FIA przekazała teamom wytyczne, według których można ostrzegać kierowcę o usterce samochodu pod warunkiem, że jednocześnie nakaże mu się zjazd na naprawę auta, albo wycofanie się z zawodów.
Jeżeli zaś zawodnik sam wie o kłopotach z wozem, można go poinstruować, co przestawić, aby naprawić bolid, jeśli nie będzie się próbowało w ten sprawić, aby wóz jechał szybciej niż zanim wystąpiła usterka. Poza tym, zespół będzie mógł informować kierowcę o uszkodzeniu bolidu tylko jeśli chodzi o karoserię, nie jak dotychczas o dowolny element. W przypadku wydania takiego komunikatu meldowanie się w pit-stopie nie będzie obowiązkowe (chyba, że zawodnik otrzyma czarno-pomarańczową flagę).
Ciekawe, czy wszyscy jeszcze za tym nadążają...
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier
Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier
dami 2016-07-21 16:06
cyrk na kolkach .... Po ch..j te chore przepisy? Powinni przywrocic komunikacje radiowa i bylo by po klopocie, tak to nawet w trakcie wyscigu, ktory jest czasami nudny mozna by posluchac rozmow inzynierow z kierowcami, a bywa ze przysypiam podczas wyscigu- zazwyczaj tak srodek zawodow jak kierowcy dbaja o opony.
Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier
ERIC 2016-07-21 16:22
jaki cel ma to wszystko z tymi dziwnymi przepisami, f1 miało robić się coraz bardziej zrozumiałe a oni wprowadzają głupotę pużniej ją ograniczają w sposób jeszcze bardziej głupi. Ja nie wiem czy wogóle tam myślą coś!!!!

Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier
Diesel Power 2016-07-21 18:09
To teraz kierowcy będą jeździć przez aleję serwisową, by się dowiedzieć o usterce i o tym jak ją usunąć? Stracą trochę czasu, ale może odzyskają go na torze. Generalnie to te ograniczenia w rozmowach na temat bezpieczeństwa i usterek są chore. Najpierw FIA podnosi standardy bezpieczeństwa, a potem obniża zakazami radiowymi (patrz przypadek Pereza).
Podobne: Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier


Podobne galerie: Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter