Formuła 1 » Aktualności F1 » Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier

Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier
2016-07-21 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Team Radio
Od GP Węgier w Formule 1 będą obowiązywać nowe zasady porozumiewania się zespołów z kierowcami przez radio na temat problemów technicznych z bolidem.
Wcześniej Międzynarodowa Federacja Samochodowa odmówiła złagodzenia kontrowersyjnych ograniczeń radiowych w F1, o które podniesiono wrzawę w reakcji między innymi na przyznanie Nico Rosbergowi dziesięciosekundowej kary po tym, jak Mercedes pomógł mu dojechać do mety GP Wielkiej Brytanii z niedomagającą skrzynią biegów, czy zabronienie ekipie Force India powiadomienia Sergio Pereza o złym stanie hamulców w GP Austrii. W końcu przestały działać i spowodowały wypadek Meksykanina na finiszu wyścigu. Teraz FIA przekazała teamom wytyczne, według których można ostrzegać kierowcę o usterce samochodu pod warunkiem, że jednocześnie nakaże mu się zjazd na naprawę auta, albo wycofanie się z zawodów.
Jeżeli zaś zawodnik sam wie o kłopotach z wozem, można go poinstruować, co przestawić, aby naprawić bolid, jeśli nie będzie się próbowało w ten sprawić, aby wóz jechał szybciej niż zanim wystąpiła usterka. Poza tym, zespół będzie mógł informować kierowcę o uszkodzeniu bolidu tylko jeśli chodzi o karoserię, nie jak dotychczas o dowolny element. W przypadku wydania takiego komunikatu meldowanie się w pit-stopie nie będzie obowiązkowe (chyba, że zawodnik otrzyma czarno-pomarańczową flagę).
Dodatkowo restrykcje readiowe przestają obowiązywać w alei serwisowej.
Ciekawe, czy wszyscy jeszcze za tym nadążają...
Wcześniej Międzynarodowa Federacja Samochodowa odmówiła złagodzenia kontrowersyjnych ograniczeń radiowych w F1, o które podniesiono wrzawę w reakcji między innymi na przyznanie Nico Rosbergowi dziesięciosekundowej kary po tym, jak Mercedes pomógł mu dojechać do mety GP Wielkiej Brytanii z niedomagającą skrzynią biegów, czy zabronienie ekipie Force India powiadomienia Sergio Pereza o złym stanie hamulców w GP Austrii. W końcu przestały działać i spowodowały wypadek Meksykanina na finiszu wyścigu. Teraz FIA przekazała teamom wytyczne, według których można ostrzegać kierowcę o usterce samochodu pod warunkiem, że jednocześnie nakaże mu się zjazd na naprawę auta, albo wycofanie się z zawodów.
Jeżeli zaś zawodnik sam wie o kłopotach z wozem, można go poinstruować, co przestawić, aby naprawić bolid, jeśli nie będzie się próbowało w ten sprawić, aby wóz jechał szybciej niż zanim wystąpiła usterka. Poza tym, zespół będzie mógł informować kierowcę o uszkodzeniu bolidu tylko jeśli chodzi o karoserię, nie jak dotychczas o dowolny element. W przypadku wydania takiego komunikatu meldowanie się w pit-stopie nie będzie obowiązkowe (chyba, że zawodnik otrzyma czarno-pomarańczową flagę).
Ciekawe, czy wszyscy jeszcze za tym nadążają...
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier
Podobne: Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier


Podobne galerie: Rozmowy radiowe w F1 o usterce bolidu na nowych zasadach od GP Węgier



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter