Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe
Nico Rosberg

Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe

2009-01-31 - P. Kątski     Tagi: Williams, Rosberg, Przepisy F1
Nico Rosberg wyraził swoje niezadowolenie z obecnie obowiązujących w Formule 1 przepisów dotyczących wagi bolidu.

Kierowca Williamsa uważa, że dotychczasowe regulacje połączone z wprowadzeniem KERS będą dyskryminowały wyższych lub cięższych kierowców, gdyż minimalna masa bolidu razem z kierowcą pozostała bez zmian na poziomie 605 kilogramów. Zainstalowany w samochodzie system KERS, którego waga wedle szacunków wynosi pomiędzy 25 a 40 kilogramami spowoduje, że niektórzy zawodnicy będą mieli problemy z rozłożeniem balastu w swoim aucie.

Wiadomo, że w ramach przygotowań do sezonu 2009 kierowcy tacy jak Fernando Alonso, Kimi Raikkonen czy Rubens Barrichello intensywnie pracowali nad zrzuceniem kilogramów.

"Straciłem na wadze i nawet podczas świąt bardzo dokładnie dobierałem spożywane posiłki" - ujawnił Rosberg.

"Moim zdaniem obecne przepisy są krzywdzące dla niektórych kierowców, ponieważ stawiają ich w znacznie gorszej sytuacji niż filigranowych zawodników" - stwierdził Niemiec w wywiadzie dla Speedweek Magazine. "Kwestią tą powinno się zająć Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix (GPDA)."
Rosberg chce, aby limity wagowe były indywidualnie ustalane pod kątem poszczególnych kierowców.

Pamiętamy, że w ramach przygotowań do poprzedniego sezonu mierzący 185 centymetrów Robert Kubica schudł do 70 kilogramów. Polak obawiał się jednak, że dalsze odchudzanie może się odbić na jego kondycji oraz formie. Kierowca Williamsa waży około 70 kilogramów przy wzroście 178 centymetrów.

Dla porównania, waga najniższych kierowców jak Nick Heidfeld czy Felipe Massa nie przekracza 60 kilogramów.



źródło: f1-live.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe

Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe
falth 2009-01-31 18:36
hmm nie rozumiem tego pomysłu Rosberga. Czyli co? Ciężsi kierowcy, według jego pomysłu, będą mogli dysponować cięższym bolidem? Czy on na poważnie domaga się cię cięższego bolidu? Przecież to go tylko spowolni. Dodatkowo taką wagę trzeba by było sprawdzać i od nowa ustalać przed każdym wyścigiem, bo to byłoby duże pole do nadużyć. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest podniesienie minimalnej wagi bolidu o np. 15 kg i każdy ma równe szanse.
Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe
dorjan 2009-01-31 20:18
iiiiiiiii jaaaaaaaaaaaak najbardziej popieraaaaam.wystarczy 15 kg i wilk syty i owca cała
Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe
sympatykf1 2009-01-31 23:22
@falth, może i masz rację, ale w dalszym ciągu ci lżejsi kierowcy będą mieli większe pole manewru z rozłożeniem balastu. Ja mam inny pomysł: dostosować masę bolidu do masy ciała kierowcy, i tak - im lżejszy kierowca tym cięższy bolid, tak jak w skokach, długość nart dostosowana jest do gabarytów skoczka, myślę, że to byłby niegłupi pomysł, tylko być może trochę za bardzo skomplikowany...Hmm!?
Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe
sympatykf1 2009-01-31 23:23
chyba coś pokręciłem, ale coś w tym jest...
Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe
erio 2009-02-01 08:41
ja wiem co zronic .. mocowac balast do fotela np. kierowca z fotelem ma wazyc nie mniej niz 80 kg. fotel kubicy bedzie wazyl 5kg i kierowca 75 kg, fotel heitfelda 20 kg a heiffeld 60 kg. mozna ustalic wage fotela materialami z nakimi jest zrobiony, zatopiony w srodku balast w okolicach nerek, dupy plecow, wzmocnienia stalowe olowiane kompozyty, nie kmowcie ze technologia zrobieia fotel 20kg kogos powstrzyma ... bedzie to tzw nieruchomy balast da rowne szanse. Przekazcie pomysl fia i stow. kier. f1, z podaniem mojego maila erio@poczta.onet.pl
Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe
chicken89 2009-02-01 20:06
Erio fajny pomysł, ale przez to będą duże problemy z balansem bolidu. Będzie go ciężej wyważyć ze stałym obciążeniem i mniejszym zawodnikom. :-) ale jednak FIA i FOTA muszą coś zrobić, bo regulacje dotyczące KRES są trochę nie dopracowane moim zdaniem. :-) POZDRAWIAM !
Rosberg: Przepisy wagowe w F1 są nieuczciwe
erio 2009-02-02 13:01
problemy z balansem beda takie same dla najciezszego zawodnika w stawce, bo on bedzie mial najlzejszy fotel ... kazdy inny fotel bedzie wazyl tyle wiecej, ile wynosiróżnica wagi pomiedzy kierowcami .. i tak fotele są indywidualnie robione, dlaczego nie moga miec różnej wagi ?? to by bylo prawdziwe fair play