Formuła 1 » Aktualności F1 » Restarty wyścigów F1 z pól startowych - na zimnych i zużytych oponach?!
Restarty wyścigów F1 z pól startowych - na zimnych i zużytych oponach?!
2014-07-02 - G. Filiks Tagi: Button, Formuła 1, Opony, Pirelli, Paul Hembery, Restart wyścigu
Jenson Button obawia się, że restarty wyścigów z pól startowych w Formule 1 grożą "chaosem", mając na uwadze w jakim stanie kierowcy mogą mieć do nich swoje opony.
Obecnie po zjeździe samochodu bezpieczeństwa następuje tzw. lotny restart, ale od sezonu 2015 zawodnicy będą wznawiać rywalizację z miejsca. Choć pomysł wzbudził kontrowersje, już został ostatecznie zatwierdzony przez FIA. Jednak najbardziej doświadczony w stawce kierowców Button wzywa, by jakoś zapobiec sytuacjom restartu z pól startowych na zimnym ogumieniu - gdy bolidy podążają wolnym tempem za safety carem, ich opony tracą temperaturę. W przypadku neutralizacji pod koniec zawodów gumy będą także mocno zużyte. „Restarty z pól startowych to świetna sprawa dla kibiców, będzie wspaniałe widowisko". - mówił reprezentant McLarena. „Problem polega na tym, że startując do wyścigu masz nowe opony, a restart może pojawić się 5-6 okrążeń przed metą, kiedy twoje ogumienie będzie już niemal całkowicie zdarte. W takim stanie zachowuje ciepło tylko jeśli jedziesz na całego.
„Zatem będzie ciężko przy ruszaniu z miejsca (...) Może wyjść chaos. Będzie lepsze widowisko w telewizji, ale przypuszczalnie trzeba opracować przepis regulujący kwestię opon".
Według Paula Hembery'ego z dostarczającej F1 ogumienie firmy Pirelli, stan opon to nie jedyny kłopot dla restartów z pól startowych.
„Musimy poznać szczegóły tego wszystkiego". - powiedział. „Kiedy bolid się zatrzymuje, teraz podchodzi do niego pełno mechaników z różnymi dmuchawami. Tak więc jest więcej obaw.„Nie chodzi tylko o to, że opony stracą temperaturę, mogą też się przegrzewać bolidy. Trzeba zatem dopracować cały pomysł".
Zgodnie z ustalonymi przepisami, na restart z pół startowych zespoły nie będą mogły wysyłać mechaników do bolidów tak, jak na start wyścigu.
Jeśli samochód bezpieczeństwa wyjedzie w ciągu dwóch pierwszych okrążeń zawodów lub w ciągu ostatnich pięciu, restart będzie jak teraz lotny.
Restartu z pól startowych nie będzie również wtedy, gdy dyrektor wyścigu Charlie Whiting uzna, że "nie ma ku niemu odpowiednich warunków", albo kiedy rozpoczęto zawody za safety carem.
Obecnie po zjeździe samochodu bezpieczeństwa następuje tzw. lotny restart, ale od sezonu 2015 zawodnicy będą wznawiać rywalizację z miejsca. Choć pomysł wzbudził kontrowersje, już został ostatecznie zatwierdzony przez FIA. Jednak najbardziej doświadczony w stawce kierowców Button wzywa, by jakoś zapobiec sytuacjom restartu z pól startowych na zimnym ogumieniu - gdy bolidy podążają wolnym tempem za safety carem, ich opony tracą temperaturę. W przypadku neutralizacji pod koniec zawodów gumy będą także mocno zużyte. „Restarty z pól startowych to świetna sprawa dla kibiców, będzie wspaniałe widowisko". - mówił reprezentant McLarena. „Problem polega na tym, że startując do wyścigu masz nowe opony, a restart może pojawić się 5-6 okrążeń przed metą, kiedy twoje ogumienie będzie już niemal całkowicie zdarte. W takim stanie zachowuje ciepło tylko jeśli jedziesz na całego.
Według Paula Hembery'ego z dostarczającej F1 ogumienie firmy Pirelli, stan opon to nie jedyny kłopot dla restartów z pól startowych.
„Musimy poznać szczegóły tego wszystkiego". - powiedział. „Kiedy bolid się zatrzymuje, teraz podchodzi do niego pełno mechaników z różnymi dmuchawami. Tak więc jest więcej obaw.„Nie chodzi tylko o to, że opony stracą temperaturę, mogą też się przegrzewać bolidy. Trzeba zatem dopracować cały pomysł".
Zgodnie z ustalonymi przepisami, na restart z pół startowych zespoły nie będą mogły wysyłać mechaników do bolidów tak, jak na start wyścigu.
Jeśli samochód bezpieczeństwa wyjedzie w ciągu dwóch pierwszych okrążeń zawodów lub w ciągu ostatnich pięciu, restart będzie jak teraz lotny.
Restartu z pól startowych nie będzie również wtedy, gdy dyrektor wyścigu Charlie Whiting uzna, że "nie ma ku niemu odpowiednich warunków", albo kiedy rozpoczęto zawody za safety carem.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Restarty wyścigów F1 z pól startowych - na zimnych i zużytych oponach?!
Podobne: Restarty wyścigów F1 z pól startowych - na zimnych i zużytych oponach?!



Podobne galerie: Restarty wyścigów F1 z pól startowych - na zimnych i zużytych oponach?!

Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć