Formuła 1 » Aktualności F1 » Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
2014-06-27 - G. Filiks Tagi: FIA, Formuła 1, Restart wyścigu
Od przyszłego roku restarty wyścigów po zjeździe samochodu bezpieczeństwa w Formule 1 będą odbywać się z pól startowych.
Kontrowersyjne rozwiązanie mające uatrakcyjnić zmagania najlepszych kierowców wyścigowych świata zostało najpierw przyjęte przez tzw. Komisję F1, wczoraj ostatecznie zatwierdziła je FIA na posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych w Monachium. Dotąd mieliśmy w F1 lotny restart, od sezonu 2015 po zakończeniu neutralizacji bolidy ustawią się na polach startowych i ruszą z miejsca - dokładnie tak, jak robią to, kiedy rozpoczynają się zawody.
Jednak lotny restart nie został skasowany całkowicie - będzie taki nadal, jeśli safety car wyjedzie w ciągu dwóch pierwszych okrążeń wyścigu lub podczas ostatnich pięciu kółek.
Inne zmiany
Światowa Rada Sportów Motorowych wdrożyła do regulaminów F1 na następny sezon jeszcze garść innych zmian. Przepisy techniczne zostaną zmodyfikowane tak, by bolidy przestały mieć koszmarnie wyglądające nosy z wystającą podłużną końcówką.
Pojawią się za to tytanowe płyty pod podłogami wyścigówek do wywoływania iskier poprzez tarcie o asfalt. Nico Rosberg oraz Kimi Raikkonen wypróbowali je na piątkowym treningu GP Austrii i przynosiły spodziewany efekt.
Wprowadzono także kilka zmian nakierowanych na obniżenie kosztów dla zespołów, które jednak według powszechnej opinii niewiele dadzą.
Testy w trakcie sezonu organizowane po wyścigach zostaną skrócone na 2015 rok z czterech 2-dniowych sesji do dwóch. Będą zatem 4 dni zajęć i połowa zostanie poświęcona młodym kierowcom, dopiero aspirującym do Formuły 1.Testów zimowych nadal będą trzy 4-dniowe sesje, ale wszystkie zostaną zorganizowane w Europie, by zaoszczędzić na transporcie.
Ponadto przedsezonowe testy zostaną obcięte do dwóch 4-dniowych zajęć w roku 2016.
Dodatkowo zaostrzono limity pracy w tunelu aerodynamicznym i CFD.
FIA zatwierdziła jeszcze wydłużenie zakazu pracy przy bolidach podczas wyścigowego weekendu. Od przyszłego sezonu w autach nie będzie można dokonywać większych zmian nie od kwalifikacji, a jeszcze przed sobotnim treningiem.Wydłużony zostanie również zakaz pracy przy samochodach w nocy z piątku na sobotę - z 6 do 7 godzin na sezon 2015 i do 8 na sezon 2016.
Odrzucono natomiast propozycję wycofania koców grzewczych na opony. Pomysł zostanie bądź co bądź ponownie przeanalizowany, jeśli w przyszłości zmienią się rozmiary kół.
Kontrowersyjne rozwiązanie mające uatrakcyjnić zmagania najlepszych kierowców wyścigowych świata zostało najpierw przyjęte przez tzw. Komisję F1, wczoraj ostatecznie zatwierdziła je FIA na posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych w Monachium. Dotąd mieliśmy w F1 lotny restart, od sezonu 2015 po zakończeniu neutralizacji bolidy ustawią się na polach startowych i ruszą z miejsca - dokładnie tak, jak robią to, kiedy rozpoczynają się zawody.
Jednak lotny restart nie został skasowany całkowicie - będzie taki nadal, jeśli safety car wyjedzie w ciągu dwóch pierwszych okrążeń wyścigu lub podczas ostatnich pięciu kółek.
Inne zmiany
Światowa Rada Sportów Motorowych wdrożyła do regulaminów F1 na następny sezon jeszcze garść innych zmian. Przepisy techniczne zostaną zmodyfikowane tak, by bolidy przestały mieć koszmarnie wyglądające nosy z wystającą podłużną końcówką.
Pojawią się za to tytanowe płyty pod podłogami wyścigówek do wywoływania iskier poprzez tarcie o asfalt. Nico Rosberg oraz Kimi Raikkonen wypróbowali je na piątkowym treningu GP Austrii i przynosiły spodziewany efekt.
Testy w trakcie sezonu organizowane po wyścigach zostaną skrócone na 2015 rok z czterech 2-dniowych sesji do dwóch. Będą zatem 4 dni zajęć i połowa zostanie poświęcona młodym kierowcom, dopiero aspirującym do Formuły 1.Testów zimowych nadal będą trzy 4-dniowe sesje, ale wszystkie zostaną zorganizowane w Europie, by zaoszczędzić na transporcie.
Ponadto przedsezonowe testy zostaną obcięte do dwóch 4-dniowych zajęć w roku 2016.
Dodatkowo zaostrzono limity pracy w tunelu aerodynamicznym i CFD.
FIA zatwierdziła jeszcze wydłużenie zakazu pracy przy bolidach podczas wyścigowego weekendu. Od przyszłego sezonu w autach nie będzie można dokonywać większych zmian nie od kwalifikacji, a jeszcze przed sobotnim treningiem.Wydłużony zostanie również zakaz pracy przy samochodach w nocy z piątku na sobotę - z 6 do 7 godzin na sezon 2015 i do 8 na sezon 2016.
Odrzucono natomiast propozycję wycofania koców grzewczych na opony. Pomysł zostanie bądź co bądź ponownie przeanalizowany, jeśli w przyszłości zmienią się rozmiary kół.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
7
Komentarze do:
Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
F1f1 2014-06-27 09:37
Chwytają się czego mogą, żeby to jakoś podnieść...
Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
piotergie 2014-06-27 10:00
Niech zamontują wyrzutnię fajerwerków w każdym samochodzie. Po przejechaniu każdego okrążenia będzie się to odpalało automatycznie. Lider będzie wypuszczał racę w kolorze białym + huk, drugi w kolorze czerwonym z wybuchem wielokrotnym, trzeci niech strzela poziomo w dowolnie wybranym przez siebie kierunku. Wtedy dopiero będzie widowiskowo, a i publiczność będzie się lepiej orientowała kto jest który! Absurd goni absurd... :/
Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
slakoz 2014-06-27 10:30
Ale ta płyta po co, bo nie do końca zrozumiałem jej celu w bolidzie?
Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
F1f1 2014-06-27 10:38
Ta płyta jest po to, aby spod bolidu leciały iskry...Cool :-P
Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
dobra_kawa 2014-06-27 10:43
Do szlifowania nawierzchni na nierównościach zapewne
Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015
Adrza1 2014-06-27 15:28
Za duże koszty > obniżenie kosztów > mniejsze zainteresowanie > mniejsze wpływy > zwiększenie atrakcyjności > większe koszty i tak w kółko
Podobne: Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015




Podobne galerie: Restart wyścigu F1 z pól startowych ostatecznie zatwierdzony na sezon 2015



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter