Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora
Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora

Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora

2012-09-11 - G. Filiks     Tagi: Renault, Formuła 1, alternator
Firma Renault ujawniła pierwsze owoce pracy nad rozwikłaniem problemu awarii ich alternatorów do Formuły 1, które już dwukrotnie w tym roku uniemożliwiły Sebastianowi Vettelowi z Red Bull Racing osiągnąć metę wyścigu.

Po przeprowadzeniu analizy okazało się, że alternator ulega przegrzaniu, gdy silnik pracuje na niskich obrotach, podczas pokonywania wolnych zakrętów. Zarówno uliczny tor w Walencji, jak i obiekt Monza, gdzie Vettel odpadał z zawodów przez awarię tego podzespołu, mają właśnie wolne łuki. Przejeżdżanymi przy niewielkich prędkościach zakrętami charakteryzuje się też trasa Monte Carlo, na której według serwisu Autosport problemy z alternatorem Renault dały o sobie znać po raz pierwszy. Uliczna pętla Singapuru, gdzie rozegrany zostanie najbliższy wyścig, również posiada ciasne łuki, dlatego Renault dokłada wszelkich starań, by wyeliminować wadę alternatora koniecznie przed tym Grand Prix. Póki co wciąż jednak dokładnie nie wiadomo, jak to zrobić.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora

Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora
Załamany Poziomem Artykuł 2012-09-11 17:21
Co za bzdury ja tu czytam?! "alternator ulega przegrzaniu, gdy silnik pracuje na niskich obrotach" - czy autor sobie tak po prostu wymyślił ten artykuł! Gdzie do jasnej cholery na Monzy są wolne zakręty? Tor na którym 80-88% czasu podczas pokonywania okrążenia silnik jest na pełnym gazie! Człowieku (kimkolwiek jesteś G. Filiks) ogarnij się i przesań pisać bzdury! Moim zdaniem w Red Bull-u chodzi o coś zupełnie innego a rzeczony alternator jest tylko wymówką. Zobaczcie ile jest w stawce silników RENAULT, z których alternatorami jest wszystko OK!
GrzegorzF1
Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora
GrzegorzF1 2012-09-11 19:23
Na Monzy większość zakrętów jest wolnych. Obie szykany, Lesmo też. Do szybkich można zaliczyć jedynie Parabolikę. Rob White z Renault Sport F1 powiedział: "Nasze śledztwo po wyścigu w Walencji ujawniło potencjalne problemy związane z przegrzewaniem na niskich obrotach". Jeszcze jakieś wątpliwości? Jeżeli tak, to odsyłam na rozmowę z Renault. ;-) PS: Nie tylko Red Bull ma problemy z alternatorem - Lotus też. Im odmówił posłuszeństwa w bolidzie Romaina Grosjeana podczas GP Europy oraz Jerome d'Ambrosio na treningu GP Włoch.
Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora
Załamany Poziomem Artykuł 2012-09-11 19:32
@GrzegorzF1 - Gwoli ścisłości na Monzy wolne są tylko 2 zakręty (Zakręt numer 1 i szykana przed Lesmo). Co do pozostałych zakrętów to może Ci się wydawać,że są wolne, ale zapewniam Cię że tak nie jest!
Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora
SCUDERIA_FERRARI 2012-09-12 16:13
haha kolejny wyścig a ventyla nie będzie na mecie ja im tylko życze aby znowu nie ukonczyli wyścigu
Podobne: Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora
Podobne galerie: Renault znalazło czynnik powodujący przegrzewanie alternatora
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Renault