Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
Red Bull wykorzystywał 60 procent możliwości silnika Renault w GP Australii

Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii

2014-03-19 - G. Filiks     Tagi: Renault, Red Bull, Adrian Newey, Christian Horner, Silniki, Australia, V6 turbo
Daniel Ricciardo bolidem Red Bulla minął jako drugi metę inauguracyjnego wyścigu sezonu 2014 Formuły 1 o GP Australii mimo, że silnik V6 turbo Renault pracował mu tylko na pół gwizdka.

To informacja od szefa mistrzowskiej stajni Christiana Hornera.

Ricciardo po zawodach został zdyskwalifikowany za powtarzające się przekraczanie limitu przepływu paliwa, tak czy inaczej jak wszyscy nie spalił go więcej niż 100 kilogramów.
Red Bull wykorzystywał 60 procent możliwości silnika Renault w GP AustraliiRed Bull wykorzystywał 60 procent możliwości silnika Renault w GP Australii
Drugie miejsce kierowcy z Perth było sensacją po katastrofalnym występie nowej wyścigówki Czerwonych Byków na zimowych testach, Horner zasugerował jednak, że RB10 pokazałby w Melbourne jeszcze dużo lepsze tempo, gdyby tak jak przed weekendem zapowiadało Renault, napędzający go motor mógł funkcjonować już z pełną mocą. „Na testach w Bahrajnie wykorzystywaliśmy 10% możliwości jednostki Renault, w Australii doszliśmy do 60%". - powiedział Brytyjczyk.
Dodatkowo nowy Red Bull okazał się bardzo konkurencyjny mimo, że w przeciwieństwie do innych samochodów jeszcze nie dostał ani jednego pakietu poprawek aerodynamicznych.

„Dopiero teraz zacząłem rozwój tego bolidu". - wyznał słynny dyrektor techniczny stajni Adrian Newey.

„Jeżeli auto nie jeździ, nie możesz nic sprawdzić".
- wyjaśnił.



źródło: Auto Motor und Sport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
20

Komentarze do:

Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii

Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
mp4-24 2014-03-19 14:24
Chodzi o system ERS. Gdyby wykorzystywali silnik spalinowy w 60^ to byliby 10 sekund za liderami. ERS ma dawać 2 sekundy na okrążeniu. Więc mogą się na tym polu poprawić o około 0,8 sekundy, a więc bardzo zbliżą się do Mercedesa.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
karolisnki 2014-03-19 14:24
o jebie jesli sie to sprawdzi to bedzie powtorka z poprzednich lat
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
Radek1409 2014-03-19 14:49
Nikt nie powiedział że Mercedes wykorzystywał 100 % swojego silnika, wręcz założę sie że nie, bo nikt by nie ryzykował kręcenia na cały gwizdek jeżeli ma się 10- 20 s. przewagi. Nie zmienia to faktu że RBR może być znowu nie do pobicia, a wtedy oficjalnie kończę z oglądaniem F1.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
zgf1 2014-03-19 15:09
Mercedes jechal spacerowym tempem, zobaczcie najszybsze okrazenia Rosberga, on zrobil je na 19 kolku gdy samochod jest obciazony paliwem... Inni robili FL pod sam koniec wyscigow. Merc ma kolosalna przewage, RB moze wachac jedynie ich spaliny :-) Nawet Newey nie pomoze.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
alonso_fan 2014-03-19 15:34
Taak... Jak niby mieli zdlawiony silnik na 60% i Daniel przekroczyl limit predkosci paliwa 《100kg/g》 ? To co bedzie jak go odblokuja ? 200 kg / h i dalej dyskwalfikacja !!!
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
gawka 2014-03-19 15:37
Już są konkurencyjni, drudzy w stawce. Od europejskiej części mogą być najszybsi. Kurde wtedy przestaje oglądać jak w pooprzednim sezonie.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
zgf1 2014-03-19 15:39
Jacy drudzy w stawce? A Williams? Ferrari bez problemow tez bedzie szybsze... Co z niektorych za fani, nie chcesz nie ogladaj, ale nie rozglaszaj tego calemu swiatu. Zalosne.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
esso 2014-03-19 15:40
trzymam kciuki za MERCEDESA mam już dość Red Bulla
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
korba 2014-03-19 15:52
Powoli,powoli team Red Bull MA SZANSĘ na odkucie się i bycia w czołówce.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
Zadumany Polak 2014-03-19 16:56
OK. 60% mam jednak pytanie ile procent Red Bull osiągnie w Malezji? Nawiasem mówiąc sprawność silnika spalinowego to od 25-40% wydajności ze spalanego paliwa.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
Klutch 2014-03-19 17:17
Po pierwsze: Red Bullowi bardzo pomogły deszczowe kwalifikacje a dokładnie Ricciardo. Gdyby było sucho Red Bull Racing byłby nie tylko za Mercedesem a i za Williamsem i McLarenem. Walczyliby z Ferrari i Force India. Po drugie: O jakich on procentach mówi? Nie wiem skąd oni biorą te wyliczenia ale w to nie wnikam. Po trzecie: Tor w Australii jest dość inny - jest torem ulicznym. Po czwarte: Tak naprawdę prawdziwą moc Red Bulla zobaczymy w Malezji gdzie temperatury będą wynosiły 30°C i wilgotność na poziomie 90% - nie życzę im aby któryś z ich bolidów utknął za wolniejszym bo mogą znowu zgarnąć pulę zero punktów. Po piąte: Red Bull był aż taki mocny bo korzystali sobie inaczej z paliwa. Jestem ciekaw jak teraz sobie poradzą gdzie zastosują się do zaleceń FiA.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
ekolog 2014-03-19 17:49
E pierdzielą głupoty.Christiana Hornera- szef Red Bulla twierdzi, że jego zespół wykorzystał 60% możliwości jednostki od Reni. Ale myśle, że kłamie zaś Adrian Newey twierdzi, że jest taki zajęty innymi problemami w Red Bullu, że dopiero teraz zaczął rozwój nad nowym bolidem. Jakby sam nie wiedział co w nim poprawić. A tak po za tym po co oni obydwaj zaczeli taką grę psychologiczną. Weekend w Malezji pokaże czy poprawili bolid
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
Nick 2014-03-19 17:53
Jeśli to prawda (treść artykułu) to silnik Renault nie jest wcale taki najgorszy jak to wcześniej wszędzie sugerowano. Wygląda na to że głównym problemem nie są osiągi tylko to, że przegrzewa wszystkie podzespoły bolidu wokół. Jeśli Red Bull odpowiednio "upakuje" to wszystko, czego nie widać, wewnątrz konstrukcji (co z pewnością zaczął robić) to będzie dobrze.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
chacha 2014-03-19 20:11
Mamo ja sie boje
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
BABY OF SRAJKRAFT 2014-03-19 20:25
Bez komentarza
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
werwoolf 2014-03-19 21:49
wydawalo sie,ze oni zawsze wygrywali aerodynamika,i jakimis malymi wałkami,typu wlasnie przeplyw paliwa,wydech,dyfuzor,silnik mercedesa,renault i ferrari ostatnio byly na podobnych poziomach
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
macio 2014-03-19 22:04
@Zadumany Polak 60% możliwości silnika a nie sprawności cieplnej, coś się koledze poonaczyły "możliwości" ze "sprawnością" a to kolosalna różnica.
haakon
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
haakon 2014-03-20 01:01
60% to nic nowego… wystarczy przepływomierz FIA and well done.
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
AntyKimi 2014-03-20 01:27
JP na 60 ℅
Red Bull wykorzystywał "60 procent" możliwości silnika Renault w GP Australii
Zadumany Polak 2014-03-20 09:32
Jeżeli udałoby się wyciągnąć 30% sprawności z silnika spalinowego i 30 % kolejne z Kers i systemu odzyskiwania energii to wtedy jest te 60% możliwości silnika (jako jednostki spalinowej + elektryczna) Teoretycznie Red Bull może wyciągnąć 40% z silnika spalinowego i 40% z systemu odzyskiwania energii czyli 80% łączonej sprawności. Pytanie tylko czy te 60% uzyskane ostatnio nie było uzyskane poprzez przekraczanie momentalne dozwolonego przepływu Paliwa?