Formuła 1 » Aktualności F1 » Pytania i odpowiedzi z Felipe Massą

Felipe Massa udzielił wywiadu oficjalnej stonie Ferrari. Odpowiadał na pytania na temat KERS, nowych opon Pirelli, swojej formy fizycznej, a także o równym traktowaniu jego i Fernando Alonso. Zapraszamy do lektury całego wywiadu.
Pytanie: W 2009 roku bezpośrednio doświadczyłeś jazdy bolidem z zamontowanym systemem KERS. Jakie masz odczucia co do uzywania tego systemu w tym roku?
Felipe Massa: Wydaje mi się, że podążyliśmy tą samą drogą co w 2009 roku. Jednak od tamtego czasu poczyniliśmy sporo usprawnień w naszej wersji KERS. Jeszcze tak naprawdę nie testowaliśmy go w naszym nowym bolidzie, ale sądzę, że będzie to dobry system, trochę lżejszy od poprzedniej wersji, ale równie mocny co ona. P: Myślisz, że będziesz miał jakiekolwiek problemy z widocznością po tym jak wysokość nosa w bolidach Ferrari znacznie się zwiększyła?
FM: Nos rzeczywiście jest wyższy. Pracowaliśmy jednak bardzo dużo nad zmianą i odpowiednim dostosowaniem mojego siedzenia i ostatecznie myślę, że wszystko już jest w porządku. Nie przewiduje następnych problemów w tym temacie. P: Ten sezon będzie wyjątkowo długi. Czy zmieniłeś w związku z tym swój plan przygotowań, aby fizycznie sprostać wymaganiom 20 weekendów GP?
FM: Naaprawdę dużo ćwiczyłem. Zazwyczaj w Brazylii, ponieważ teraz panuje tam lato i jest zdecydowanie cieplej. Tutaj w Europie jest trudniej, ale daję radę. Dbałem również o odpowiednią wagę, to w kwestii powrotu KERS.
P: W ostatnim roku Twój styl jazdy nie za bardzo odpowiadał specyfikacji bolidu, którym jeździłeś. Czy tym razem będzie lepiej w tej kwestii?
FM: Tak, wiele się zmieniło w tej materii i powinno być teraz zdecydowanie lepiej. Chcę być konkurencyjny od pierwszego do ostatniego wyścigu. Myślę, że zmiany, które poczyniliśmy mi to ułatwią. Pomóc mogą także nowe opony Pirelli.
P: Właśnie, jak powinny być skonstruowane opony Pirelli, aby pasowały do Twojego stylu jazdy?
FM: W ostatnim sezonie Bridgestone zmienił znacząco przednie opony w porównaniu do roku 2009. To spowodowało ogromną podsterowność bolidów. Gumy były zdecydowanie tudniejsze do rozgrzania i miałem problemy z ich szybkim doprowadzaniem do odpowiedniej temperatury. Próbowałem modyfikować trochę bolid, aby mi to ułatwić, ale wtedy tylne przestawały pracować tak jak powinny, to była naprawdę ciężka walka o przyczepność. W tym roku Pirelli powinno przygotować dużo mocniejsze przednie opony, aby generowały one więcej przyczepności, a to jest zdecydowanie dużo lepsza wiadomość dla mnie i mojego stylu jazdy.
Massa podczas pierwych jazd Ferrari F150
P: W zeszłym roku doświadczyłeś w Ferrari kilku niezbyt miłych wydarzeń, jak np. GP Niemiec. Czy przed tym sezonem zażądałeś gwarancji równego traktowania od zespołu?
FM: Jeżdżę w zespole wyścigowym, z którym chcę wygrywać. Ufam, że ekipa zapewni mi samochód w 100% idealny do zwyciężania.
Pytanie: W 2009 roku bezpośrednio doświadczyłeś jazdy bolidem z zamontowanym systemem KERS. Jakie masz odczucia co do uzywania tego systemu w tym roku?
Felipe Massa: Wydaje mi się, że podążyliśmy tą samą drogą co w 2009 roku. Jednak od tamtego czasu poczyniliśmy sporo usprawnień w naszej wersji KERS. Jeszcze tak naprawdę nie testowaliśmy go w naszym nowym bolidzie, ale sądzę, że będzie to dobry system, trochę lżejszy od poprzedniej wersji, ale równie mocny co ona. P: Myślisz, że będziesz miał jakiekolwiek problemy z widocznością po tym jak wysokość nosa w bolidach Ferrari znacznie się zwiększyła?
FM: Nos rzeczywiście jest wyższy. Pracowaliśmy jednak bardzo dużo nad zmianą i odpowiednim dostosowaniem mojego siedzenia i ostatecznie myślę, że wszystko już jest w porządku. Nie przewiduje następnych problemów w tym temacie. P: Ten sezon będzie wyjątkowo długi. Czy zmieniłeś w związku z tym swój plan przygotowań, aby fizycznie sprostać wymaganiom 20 weekendów GP?
FM: Naaprawdę dużo ćwiczyłem. Zazwyczaj w Brazylii, ponieważ teraz panuje tam lato i jest zdecydowanie cieplej. Tutaj w Europie jest trudniej, ale daję radę. Dbałem również o odpowiednią wagę, to w kwestii powrotu KERS.
FM: Tak, wiele się zmieniło w tej materii i powinno być teraz zdecydowanie lepiej. Chcę być konkurencyjny od pierwszego do ostatniego wyścigu. Myślę, że zmiany, które poczyniliśmy mi to ułatwią. Pomóc mogą także nowe opony Pirelli.
Sonda: Jak Massa wypadnie w tym roku w porównaniu do Alonso?
FM: W ostatnim sezonie Bridgestone zmienił znacząco przednie opony w porównaniu do roku 2009. To spowodowało ogromną podsterowność bolidów. Gumy były zdecydowanie tudniejsze do rozgrzania i miałem problemy z ich szybkim doprowadzaniem do odpowiedniej temperatury. Próbowałem modyfikować trochę bolid, aby mi to ułatwić, ale wtedy tylne przestawały pracować tak jak powinny, to była naprawdę ciężka walka o przyczepność. W tym roku Pirelli powinno przygotować dużo mocniejsze przednie opony, aby generowały one więcej przyczepności, a to jest zdecydowanie dużo lepsza wiadomość dla mnie i mojego stylu jazdy.
Massa podczas pierwych jazd Ferrari F150
P: W zeszłym roku doświadczyłeś w Ferrari kilku niezbyt miłych wydarzeń, jak np. GP Niemiec. Czy przed tym sezonem zażądałeś gwarancji równego traktowania od zespołu?
FM: Jeżdżę w zespole wyścigowym, z którym chcę wygrywać. Ufam, że ekipa zapewni mi samochód w 100% idealny do zwyciężania.
źródło: ferrari.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pytania i odpowiedzi z Felipe Massą
Podobne: Pytania i odpowiedzi z Felipe Massą




Podobne galerie: Pytania i odpowiedzi z Felipe Massą



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć