Formuła 1 » Aktualności F1 » Punkty za kwalifikacje od sezonu 2009?

Fani Formuły 1 zdążyli się już przyzwyczaić, że wraz z postępami prac komisji FOTA nad uatrakcyjnieniem rozgrywek, pojawiają się coraz bardziej oryginalne pomysły na ożywienie rywalizacji.
Rozmowy, jakie miały miejsce w Chinach podczas dni poprzedzających weekend wyścigowy były bardzo owocne. O ich efektach poniżej.
Tym razem na celowniku obradujących znalazły się punkty. Szczegółowo rzecz ujmując - kierowca, który wykręci najszybsze kółko podczas Q2 miałby zostać nagrodzony jednym punktem, który byłby brany pod uwagę podczas obliczania kolejności w klasyfikacji kierowców.
Kolejną kwestią miałaby być dłuższa eksploatacja silnika - wedle ustaleń komisji jedna jednostka napędowa będzie musiała wytrzymać trzy wyścigi.
Co prawda jest to na razie ogólny zarys ewentualnych propozycji, jednak już powoli daje się zauważyć, które z nich będą przedmiotem dalszych prac komisji.
Zanim jednak nowe rozwiązania zostaną przelane na papier w postaci regulaminu F1, będą musiały trafić do komitetu wykonawczego FOTA, w skład którego wchodzą szefowie wszystkich stajni.
Najbardziej nowatorski wydaje się być pomysł nagradzania najlepszego kierowcy Q2. W innych seriach wyścigowych w tym GP2 jest on z powodzeniem stosowany, jednak i w F1 sama idea nie jest nowa. W latach 1950-59 punktem został nagradzany kierowca, który uzyskał podczas wyścigu najlepszy czas jednego okrążenia.
Jeśli zaś chodzi o silniki, to propozycja zmiany silnika co trzy wyścigi jest jednym z rozwiązań mającym na celu obniżenie kosztów.
Zespoły są również zgodne, co do ograniczenia ilości testów. Limit testowania ma być obniżony z dotychczasowych 30.000 do 20.000 kilometrów. Drużyny będą miały też cztery osobne dni na "praktyki" dla młodych kierowców.
W trakcie sezonu każda ze stajni będzie mogła pojawić się na teście tylko z jednym bolidem, podczas gdy w przerwie zimowej w dalszym ciągu będzie można sprawdzać dwa samochody.
Kolejną z propozycji ma być swoiste otwarcie Formuły 1 na fanów i uczynienie jej bardziej dostępnej i przystępnej. Kierowcy mają być zobowiązani do uczestniczenia w piątki w specjalnych sesjach rozdawania autografów, także nie będzie już tego typu zachowań:
Przewidziany jest także specjalne pomieszczenie z umieszczoną w nim kamerą, do którego mieliby się udawać zawodnicy, którzy odpadli w kwalifikacjach oraz ci, którym nie udało się ukończyć wyścigu.
Było o dostępności, czas na przystępność. Mianowicie chodzi o to, aby kibice wiedzieli jak zatankowany jest bolid oraz jaka ilość paliwa jest dolewana podczas pit-stopów.
Sporo czasu komisja poświęciła na omówienie kwestii długości wyścigu. Wstępnie miałby on zostać skrócony do 250 kilometrów lub do półtorej godziny.
Wszystkie omówione powyżej propozycje miałyby pojawić się w regulaminie F1 już od przyszłego sezonu. Jednak jak same zespoły przyznają, byłyby to rozwiązania doraźne. Wszyscy członkowie komisji podkreślali, że z bardziej radykalnymi zmianami należy się wstrzymać do momentu, kiedy przeprowadzi się gruntowną analizę rynku, aby ustalić oczekiwania publiki.
Co do jednej kwestii wszystkie zespoły są zgodne - nie chcą wprowadzenia zakazu tankowania podczas wyścigu.
Rozmowy, jakie miały miejsce w Chinach podczas dni poprzedzających weekend wyścigowy były bardzo owocne. O ich efektach poniżej.
Tym razem na celowniku obradujących znalazły się punkty. Szczegółowo rzecz ujmując - kierowca, który wykręci najszybsze kółko podczas Q2 miałby zostać nagrodzony jednym punktem, który byłby brany pod uwagę podczas obliczania kolejności w klasyfikacji kierowców.
Kolejną kwestią miałaby być dłuższa eksploatacja silnika - wedle ustaleń komisji jedna jednostka napędowa będzie musiała wytrzymać trzy wyścigi.
Co prawda jest to na razie ogólny zarys ewentualnych propozycji, jednak już powoli daje się zauważyć, które z nich będą przedmiotem dalszych prac komisji.
Zanim jednak nowe rozwiązania zostaną przelane na papier w postaci regulaminu F1, będą musiały trafić do komitetu wykonawczego FOTA, w skład którego wchodzą szefowie wszystkich stajni.
Jeśli zaś chodzi o silniki, to propozycja zmiany silnika co trzy wyścigi jest jednym z rozwiązań mającym na celu obniżenie kosztów.
Zespoły są również zgodne, co do ograniczenia ilości testów. Limit testowania ma być obniżony z dotychczasowych 30.000 do 20.000 kilometrów. Drużyny będą miały też cztery osobne dni na "praktyki" dla młodych kierowców.
W trakcie sezonu każda ze stajni będzie mogła pojawić się na teście tylko z jednym bolidem, podczas gdy w przerwie zimowej w dalszym ciągu będzie można sprawdzać dwa samochody.
Kolejną z propozycji ma być swoiste otwarcie Formuły 1 na fanów i uczynienie jej bardziej dostępnej i przystępnej. Kierowcy mają być zobowiązani do uczestniczenia w piątki w specjalnych sesjach rozdawania autografów, także nie będzie już tego typu zachowań:
Przewidziany jest także specjalne pomieszczenie z umieszczoną w nim kamerą, do którego mieliby się udawać zawodnicy, którzy odpadli w kwalifikacjach oraz ci, którym nie udało się ukończyć wyścigu.
Było o dostępności, czas na przystępność. Mianowicie chodzi o to, aby kibice wiedzieli jak zatankowany jest bolid oraz jaka ilość paliwa jest dolewana podczas pit-stopów.
Sporo czasu komisja poświęciła na omówienie kwestii długości wyścigu. Wstępnie miałby on zostać skrócony do 250 kilometrów lub do półtorej godziny.
Wszystkie omówione powyżej propozycje miałyby pojawić się w regulaminie F1 już od przyszłego sezonu. Jednak jak same zespoły przyznają, byłyby to rozwiązania doraźne. Wszyscy członkowie komisji podkreślali, że z bardziej radykalnymi zmianami należy się wstrzymać do momentu, kiedy przeprowadzi się gruntowną analizę rynku, aby ustalić oczekiwania publiki.
Co do jednej kwestii wszystkie zespoły są zgodne - nie chcą wprowadzenia zakazu tankowania podczas wyścigu.
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Punkty za kwalifikacje od sezonu 2009?
Podobne: Punkty za kwalifikacje od sezonu 2009?


Podobne galerie: Punkty za kwalifikacje od sezonu 2009?



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter