Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Prywatne testy Strolla "nie fair" wg Villeneuve'a
Prywatne testy Strolla

Prywatne testy Strolla "nie fair" wg Villeneuve'a

2017-07-06 - G. Filiks     Tagi: Testy F1, Formuła 1, Villeneuve, Stroll, Williams
Jacques Villeneuve zarzucił Lance'owi Strollowi nieuczciwość wobec rywali w Formule 1 w postaci regularnego odbywania prywatnych testów.

Dzięki pieniądzom ojca miliardera nastolatek pokonał wiele kilometrów testowych starym bolidem Williamsa na różnych torach zanim zadebiutował w mistrzostwach. Program ten jest kontynuowany do dzisiaj.
Prywatne testy Strolla Prywatne testy Strolla
Szef techniczny Williamsa - Paddy Lowe zdradził niedawno, że Stroll odnalazł dużo lepsze ustawienia samochodu podczas prywatnych testów na Circuit of the Americas. Zajęcia przeprowadzono przed GP Azerbejdżanu, w którym Kanadyjczyk zachwycał jazdą i korzystając na zwariowanym przebiegu zawodów sensacyjnie stanął na podium.

Znany z posiadania zawsze własnego zdania i nieowijania w bawełnę Villeneuve skrytykował rodaka za wykorzystywanie swojej pozycji materialnej do zdobywania przewagi nad pozostałymi zawodnikami. „Omija przepisy i postępuje nie fair w stosunku do innych kierowców". - powiedział mistrz świata sprzed 20 lat w wywiadzie dla dziennika Le Journal de Montreal. „Przed przybyciem do Baku wsiadł do bolidu Williamsa z 2014 roku w Austin. Jako jedyny ma taki przywilej, za sprawą pieniędzy. Istnieją granice tego, co można kupić. I nie tylko ja tak uważam". - powiedział.
Villeneuve poza tym o ile pochwalił Strolla za ostatnie przełamanie się, o tyle obstaje przy surowym ocenianiu mistrza Europejskiej Formuły 3 za wcześniejsze występy.

„Krytykowałem go na początku sezonu, bo miał mieszane wyniki. Po prostu".
- mówił. „Dlaczego miałbym go chwalić? Moją rolą jest przekazywanie faktów, nie bronienie kierowcy".
Prywatne testy Strolla Prywatne testy Strolla
„(...) Kiedy jest wolniejszy prawie o sekundę od zespołowego partnera, nie można powiedzieć, że spisuje się doskonale".

Spytany, czy dwa ostatnie wyścigi Strolla nie były budujące, Villeneuve odparł: „Absolutnie były. I jestem pierwszy, który to dostrzeże. W Montrealu zdobył swoje pierwsze dwa punkty. To coś, czego chciał dokonać przed własną publicznością. Nie był zbyt szybki, ale dobrze rozegrał swoje zawody. Zdjęło to dużo presji z jego barków. W Baku sprawy ułożyły się jeszcze lepiej. Wydarzył się przed nim wypadek, ale zachował zimną krew. Powiedziałbym nawet, że był jedynym kierowcą, który nie popełnił żadnego błędu".
Prywatne testy Strolla Prywatne testy Strolla
„(...) To odwrotność do sytuacji z początku sezonu, kiedy popełnił wiele nieuzasadnionych błędów. Mówiąc to, jego złe wyniki przed Montrealem nie ulegają unieważnieniu. Nie żałuję niczego, co powiedziałem. Tak, czasami to co robił było żałosne".



źródło: Le Journal de Montreal

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Prywatne testy Strolla "nie fair" wg Villeneuve'a

Prywatne testy Strolla "nie fair" wg Villeneuve'a
BW 2017-07-06 14:49
Aj tam gaśnie. Ojciec ma kasę to ten ma możliwości i korzysta żeby być lepszym. co w tym dziwnego.
Prywatne testy Strolla "nie fair" wg Villeneuve'a
enderx 2017-07-06 16:36
Cóż... jak widać dyskryminacja ekonomiczna działa w dwie strony. To nie jego wina, że go stać. Przeca to nie jest zabronione. Część kierowców w ten czy inny sposób również by mogłaby zorganizować sobie testy.
Prywatne testy Strolla "nie fair" wg Villeneuve'a
blady kic 2017-07-06 17:44
dokladnie ma chlopak kase i niech sobie jezdzi, mistrzem swiata to on nie bedzie ale sobie przynajmniej pobuja bolidem
Prywatne testy Strolla "nie fair" wg Villeneuve'a
carrera997 2017-07-06 18:06
W tym sporcie już od kartingu jest kto ma więcej ten jedzie szybciej. Wystarczy zobaczyć jaki jest wyścig zbrojeń w niższych kategoriach. Startują w kilku seriach, nawet wyjeżdżają do Indii, Nowej Zelandii żeby startować w tamtych seriach żeby mieć przewagę na początku sezonu. W Polsce żeby zacząć startować w najniższej serii wyścigowej trzeba mieć około 80 tys. mówimy tu o BabyRoku dla najmłodszych zawodników w wieku 7-9 lat. Kolejna kategoria to MiniRok i robi się ze 150 tys. wtedy dochodzą jeszcze zawody we Włoszech w trakcie sezonu oraz zawody zimą żeby przygotować się do sezonu. Czym więcej treningów przed zawodami tym lepiej i znowu kolejne pieniądze. Są to pieniądze za sezon !!! Gdy PL podwórko jest za małe i zawodnik kończy 13 lat może zacząć startować w WSK to taka F1 kartingu wtedy sezon ponad 1mln zł za sezon. Po 3 sezonach możemy zacząć starty w F4 sezon też około 1 mln złotych jak masz kasę to możesz zaliczyć nawet 3 serie w sezonie: Włoską F4, Niemiecką F4 oraz UK F4. Po sezonie w F4 przeskakujemy do F Renault najlepiej dwie serie NEC i Europe gdzie za sezon robi się ponad 2 mln zł w serii do tego przed sezonem starty w Nowej Zelandii w F3. Po takim sezonie idziemy do Europe F3 gdzie sezon minimum 1 mln Euro itd. Stać na to tylko najbogatszych. Skończyło się że uzdolniony zawodnik jak kiedyś Kubica, Hamilton czy Alonso bez dużych pieniędzy zostali wypatrzeni przez topowe zespoły kartingowe i jeździli za darmo. Teraz jak chcesz jeździć we fabrycznym zespole musisz płacić i to poro. Proszę sprawdzić Lando Norrisa młodą gwiazdę z UK. Która ma największe szanse dostać się do F1 i ile jego tata wydał na całą jego karierę. Nie ma szans żeby bez taty miliardera teraz dostać się do F1...
Prywatne testy Strolla "nie fair" wg Villeneuve'a
SSupra f1 2017-07-06 23:14
Carrera997 szacun💪💪💪taka prawda.. przykład jest K.B...