Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014

Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014

2013-11-16 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Opony, Pirelli, Paul Hembery, pit stop
Pirelli sfrustrowane swoją sytuacją w Formule 1, planuje przygotować na przyszły rok wyjątkowo wytrzymałe ogumienie, które umożliwi kierowcom przejeżdżanie dystansu wyścigu tylko z jednym pit-stopem.

Podczas obecnego sezonu włoskiego producenta ostro krytykowano za szybkie zużycie opon i ich liczne eksplozje. Bez wątpienia ucierpiał na tym wizerunek marki.
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
Pirelli było poproszone przez FIA o przygotowanie ogumienia z wysokim stopniem degradacji, by uatrakcyjnić widowisko, jednak nie zamierza już więcej spełniać słownych postulatów władz sportu. Prezes firmy Marco Tronchetti Provera oznajmił szefowi F1 - Berniemu Ecclestone'owi, że jeśli chce podtrzymać całą zabawę ze strategiami podczas wyścigów, zostaje mu tylko wprowadzenie obowiązku dla kierowców wykonywania co najmniej dwóch postojów.

„Może ludzie zapomnieli, o co nas proszono".
- powiedział Paul Hembery, dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych. „Myślę, że zastosujemy bardzo ostrożne podejście i jeśli nie zmienią się przepisy, po 2013 roku będą wyścigi na jeden pit-stop. „Pewne rzeczy skłaniają nas do wykonania kroku wstecz i zapowiadają się zawody z jednym postojem na kierowcę. Nie wiem, czy tego chce Formuła 1".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
12

Komentarze do:

Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014

Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
Skoczek120 2013-11-16 21:29
Będzie, jak w 2010r. Choć wątpię, by każdy jeździł na jeden pitstop. Dwa, a jeden, to jednak różnica. ;-) Nie nierzadko dwa będą bardziej opłacalne. ;-)
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
majkeljot 2013-11-16 21:30
Yes Yes Yes . Tak, chcę tego!!!
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
majkeljot 2013-11-16 21:31
O Nie, w żadnym wypadku. Nie chcę tego.
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
majkeljot 2013-11-16 21:31
Kurcze, sam juz nie wiem.
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
Dzejk 2013-11-16 21:47
W następnym sezonie jak nie oszczędzanie opon to będzie paliwo. Zawsze coś.
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
wasil 2013-11-16 22:28
I bardzo dobrze. Ja jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem.
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
Piaer 2013-11-16 22:37
Czy tylko ja bym chciał powrotu dotankowywania w trakcie wyścigu?
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
karolinski 2013-11-16 23:25
Piaer ja tez, ale zeby bylo bezpiecznie
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
chacha 2013-11-17 00:10
Nawet pancerne opony temu sportowi nie pomogą
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
jerychu 2013-11-17 09:39
a po co ma byc bezpieczne to f1 a nie ciepla posadka na kasie w tesco
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
MadOnion 2013-11-17 10:27
jest nas więcej... dla mnie jedną z najgorszych decyzji - degradująca atrakcyjność F1 - była decyzja o zakazie tankowania... To wprowadzalo o wiele więcej możliwości strategicznych dla zespołu... było ciekawiej, mniej przewidywalnie...
ijo
Pirelli straszy F1 konserwatywnymi oponami na sezon 2014
ijo 2013-11-17 17:01
strategia w F1 !!!?????? no właśnie! trzeba by się nad tym zastanowić czy ona ma wpływ na atrakcyjność. Moim skromnym zdaniem atrakcyjność polega na samym ściganiu się czyli zapieprzaniu jak głupi po torze, a nie na tym że ktoś patrzy na wykresy komputerowe, mikrofon ma przy gębie i oblicza, co zrobić żeby przy zmianie gum czy dotankowaniu wyprzedzić następnego kierowcę. na tym polega wyścig? NIE! Więc dajmy bolidom opony które wytrzymają 50 - 60 kółek, paliwa do bólu i wtedy zobaczymy kto jest najlepszy i jaki bolid da radę