Formuła 1 » Aktualności F1 » Pirelli przed Grand Prix Turcji

Ostatnio rozegrany wyścig o Grand Prix Chin zdaniem wielu obserwatorów był najlepszym widowiskiem od lat. Pirelli udaje się teraz do Turcji: to dla włoskiego producenta drugi 'domowy' wyścig, bo wszystkie 50 000 tegorocznych opon dla Formuły 1 powstaje w specjalnej fabryce w Izmit, około pół godziny jazdy od toru Istanbul Park.
Technicznie rzecz biorąc wyścig odbywa się po azjatyckiej stronie Cieśniny Bosfor, ale Grand Prix Turcji oznacza początek europejskiej części sezonu Formuły 1 i wiele zespołów przedstawia tutaj poważne poprawki w konstrukcji swoich samochodów. Także Pirelli zaprezentuje tutaj nową odmianę twardej mieszanki, którą wszystkie zespoły będą mogły przetestować jedynie podczas dwóch piątkowych sesji treningowych, tak jak miało to miejsce w Malezji. Przydział ogumienia na pozostałą część weekendu pozostaje bez zmian. W Turcji kolejny raz w użyciu znajdą się twarde i miękkie opony: te same mieszanki, które były wykorzystywane podczas trzech pierwszych pasjonujących wyścigów.
Otwarty w 2005 roku tor Istanbul Park ma długość 5,338 kilometra i jest znany jako jeden z najbardziej wymagających obiektów w kalendarzu. Najsłynniejsze miejsce to Zakręt 8: długi, szybki zakręt w lewo o kilku wierzchołkach, w których opony przechodzą ostateczny sprawdzian.
Począwszy od wyścigu w Stambule, opony Pirelli PZero będą oznaczone na ściankach bocznych w nowy, bardziej widoczny sposób. Turcja to także otwarcie sezonu dla serii GP2 i GP3, które przez najbliższe trzy sezony także będą korzystać wyłącznie z opon Pirelli.
DYREKTOR DZIAŁU ROZWOJU I BADAŃ PIRELLI MÓWI:
Maurizio Boiocchi: "Czekamy na sprawdzian nowej odmiany naszych twardych opon podczas piątkowych treningów na torze w Turcji. W Pirelli nie stoimy w miejscu, więc przy współpracy z zespołami zawsze pracujemy nad nowymi ewolucjami ogumienia, które zgodnie z naszymi nadziejami przyniosą wyścigom korzyści. Jeśli nasze oczekiwania zostaną potwierdzone podczas testów z wykorzystaniem prawdziwych nowych opon, to naszym celem będzie użycie ich podczas kolejnego wyścigowego weekendu w Barcelonie. Ten rodzaj ogumienia będzie się zużywał w mniejszym stopniu i spodziewamy się dłuższej żywotności, kosztem dłuższego czasu dogrzania i mniejszej przyczepności".DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI:
Paul Hembery: "Turcja to dla nas jedna z najważniejszych imprez sezonu, bo w tutejszym Izmit mamy istniejącą od ponad pół wieku fabrykę. Poza goszczeniem kilku ważnych osobistości w ten weekend, czekamy także na widowiskowe zawody na wspaniałym torze. Istanbul Park powinien postawić przed ogumieniem jedno z największych wyzwań w tym roku, za sprawą szybkich łuków, szorstkiej i wyboistej nawierzchni i ogromnych sił działających na samochody. Przerażająca reputacja Zakrętu 8 jest w pełni uzasadniona i powinna podnieść poziom zużycia opon. Spodziewam się, że ujrzymy po trzy pit stopy na samochód, ale to będzie zależało od indywidualnej strategii każdego zespołu. W dotychczasowych wyścigach był to bardzo ważny czynnik. Temperatura w Turcji jest zazwyczaj wysoka, ale wstępne prognozy pogody, którymi dysponujemy, zapowiadają nieco chłodniejsze warunki niż zwykle. Czeka nas więc kolejny intrygujący i ekscytujący weekend".CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI:
Kamui Kobayashi (Sauber): "Jak dotąd w przypadku Saubera C30-Ferrari nie mieliśmy żadnych problemów z zarządzaniem ogumieniem. W rzeczywistości całkiem dobrze sprawiamy, że nowe opony Pirelli PZero wytrzymują bardzo długi dystans. Mimo tego dość trudno jest mi przewidzieć rozwój wydarzeń na Istanbul Park. Poziom przyczepności jest z reguły dość niski i to oznacza, że samochody bardzo się ślizgają. Uważam, że decydujące znaczenie będzie miało zwłaszcza dbanie o przednie opony. Moim ulubionym zakrętem, który jednocześnie jest najbardziej wymagającym miejscem na torze, jest posiadający trzy wierzchołki lewy Zakręt 8".UWAGI TECHNICZNE:
Istanbul Park to jeden z niewielu lewoskrętnych torów w kalendarzu Formuły 1. Wyścig składa się z 58 okrążeń i ma łączną długość 309,396 kilometra.
Najwięcej sukcesów w Grand Prix Turcji odniósł kierowca Ferrari Felipe Massa. W pięciu startach wygrał tu trzykrotnie i tyle samo razy zdobył pole position. Witalij Pietrow z Lotus Renault także ma dobre wspomnienia z Istanbul Park, bo rok temu po raz pierwszy w karierze uzyskał tu najlepszy czas okrążenia.Najwięcej pit stopów w historii Grand Prix Turcji wykonano podczas inauguracyjnej edycji wyścigu. W 2005 roku miało miejsce 48 pit stopów, czyli średnio 2,4 na kierowcę.
FABRYKA W IZMIT:
W dziale produkcji opon dla Formuły 1 w fabryce w Izmit, wykorzystującej najnowsze technologie i obsługiwanej przez 200 pracowników wyspecjalizowanych w produkcji wyczynowego ogumienia, opony powstają w dwóch fazach. Pierwsza z nich to rozwój: produkcja prototypów opartych na modelach matematycznych opracowanych w Centrum Badawczo-Rozwojowym w Mediolanie. Druga faza to produkcja, składająca się z pięciu etapów. Wykorzystuje się w niej 100 różnych materiałów i 18 podstawowych komponentów. Następny etap to skomplikowany proces kontroli jakości. W przypadku każdej opony tworzy się cyfrowy obraz poprzeczny (w rodzaju zdjęcia rentgenowskiego) aby sprawdzić integralność struktury wewnętrznej, a następnie za pomocą skanu radiologicznego kontroluje się strukturę zewnętrzną. Mierzy się także obwód, w celu zweryfikowania ogólnych rozmiarów. Wreszcie każda opona znaczona jest kodem kreskowym, który identyfikuje ją przez pozostałą część życia - od wyjścia z fabryki do startu na torze wyścigowym.
BAZA TECHNOLOGICZNA W IZMIT:
W bazie w Izmit produkuje się wyczynowe ogumienie od 2007 roku. W zeszłym roku to miejsce stało się centrum prac Pirelli powiązanych z Formułą 1, wspólnie z Centrum Badawczo-Rozwojowym w Mediolanie.
Wraz z uruchomieniem działu poświęconego Formule 1, Pirelli zwiększyło produkcję wszystkich opon wyczynowych. W 2011 roku firma wykona łącznie 200 000 sztuk ogumienia wyczynowego, z czego 50 000 trafi do Formuły 1, a 70 000 do serii GP2 i GP3, w których Pirelli jest także wyłącznym dostawcą. Pozostała część produkcji jest przeznaczona do innych 60 serii wyścigowych i rajdowych, do których Pirelli dostarcza swoje produkty na zasadzie wyłączności, a także do serii markowych, jak Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trophy i Maserati Trophy. Ogólnie gama wyczynowych produktów Pirelli obejmuje 200 rodzajów opon wyścigowych i rajdowych.
PIRELLI W TURCJI:
Poza ogumieniem wyczynowym, założona w 1960 roku fabryka w Izmit wytwarza także opony do aut osobowych i ciężarowych. Produkty trafiają do Turcji, na główne rynki europejskie (w tym Włochy, Niemcy, Francja, Hiszpania, Grecja, Szwajcaria, Austria i Wielka Brytania), a także na Środkowy Wschód. Wśród obsługiwanych producentów samochodów są Mercedes, Jaguar, Fiat i Renault. Fabryka w Izmit, która od 25 lat produkuje także kord stalowy, zajmuje obszar 340 000 metrów kwadratowych i zatrudnia około 1900 pracowników.
Począwszy od wyścigu w Stambule, opony Pirelli PZero będą oznaczone na ściankach bocznych w nowy, bardziej widoczny sposób. Turcja to także otwarcie sezonu dla serii GP2 i GP3, które przez najbliższe trzy sezony także będą korzystać wyłącznie z opon Pirelli.
Maurizio Boiocchi: "Czekamy na sprawdzian nowej odmiany naszych twardych opon podczas piątkowych treningów na torze w Turcji. W Pirelli nie stoimy w miejscu, więc przy współpracy z zespołami zawsze pracujemy nad nowymi ewolucjami ogumienia, które zgodnie z naszymi nadziejami przyniosą wyścigom korzyści. Jeśli nasze oczekiwania zostaną potwierdzone podczas testów z wykorzystaniem prawdziwych nowych opon, to naszym celem będzie użycie ich podczas kolejnego wyścigowego weekendu w Barcelonie. Ten rodzaj ogumienia będzie się zużywał w mniejszym stopniu i spodziewamy się dłuższej żywotności, kosztem dłuższego czasu dogrzania i mniejszej przyczepności".DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI:
Paul Hembery: "Turcja to dla nas jedna z najważniejszych imprez sezonu, bo w tutejszym Izmit mamy istniejącą od ponad pół wieku fabrykę. Poza goszczeniem kilku ważnych osobistości w ten weekend, czekamy także na widowiskowe zawody na wspaniałym torze. Istanbul Park powinien postawić przed ogumieniem jedno z największych wyzwań w tym roku, za sprawą szybkich łuków, szorstkiej i wyboistej nawierzchni i ogromnych sił działających na samochody. Przerażająca reputacja Zakrętu 8 jest w pełni uzasadniona i powinna podnieść poziom zużycia opon. Spodziewam się, że ujrzymy po trzy pit stopy na samochód, ale to będzie zależało od indywidualnej strategii każdego zespołu. W dotychczasowych wyścigach był to bardzo ważny czynnik. Temperatura w Turcji jest zazwyczaj wysoka, ale wstępne prognozy pogody, którymi dysponujemy, zapowiadają nieco chłodniejsze warunki niż zwykle. Czeka nas więc kolejny intrygujący i ekscytujący weekend".CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI:
Kamui Kobayashi (Sauber): "Jak dotąd w przypadku Saubera C30-Ferrari nie mieliśmy żadnych problemów z zarządzaniem ogumieniem. W rzeczywistości całkiem dobrze sprawiamy, że nowe opony Pirelli PZero wytrzymują bardzo długi dystans. Mimo tego dość trudno jest mi przewidzieć rozwój wydarzeń na Istanbul Park. Poziom przyczepności jest z reguły dość niski i to oznacza, że samochody bardzo się ślizgają. Uważam, że decydujące znaczenie będzie miało zwłaszcza dbanie o przednie opony. Moim ulubionym zakrętem, który jednocześnie jest najbardziej wymagającym miejscem na torze, jest posiadający trzy wierzchołki lewy Zakręt 8".UWAGI TECHNICZNE:
Istanbul Park to jeden z niewielu lewoskrętnych torów w kalendarzu Formuły 1. Wyścig składa się z 58 okrążeń i ma łączną długość 309,396 kilometra.
Najwięcej sukcesów w Grand Prix Turcji odniósł kierowca Ferrari Felipe Massa. W pięciu startach wygrał tu trzykrotnie i tyle samo razy zdobył pole position. Witalij Pietrow z Lotus Renault także ma dobre wspomnienia z Istanbul Park, bo rok temu po raz pierwszy w karierze uzyskał tu najlepszy czas okrążenia.Najwięcej pit stopów w historii Grand Prix Turcji wykonano podczas inauguracyjnej edycji wyścigu. W 2005 roku miało miejsce 48 pit stopów, czyli średnio 2,4 na kierowcę.
FABRYKA W IZMIT:
W dziale produkcji opon dla Formuły 1 w fabryce w Izmit, wykorzystującej najnowsze technologie i obsługiwanej przez 200 pracowników wyspecjalizowanych w produkcji wyczynowego ogumienia, opony powstają w dwóch fazach. Pierwsza z nich to rozwój: produkcja prototypów opartych na modelach matematycznych opracowanych w Centrum Badawczo-Rozwojowym w Mediolanie. Druga faza to produkcja, składająca się z pięciu etapów. Wykorzystuje się w niej 100 różnych materiałów i 18 podstawowych komponentów. Następny etap to skomplikowany proces kontroli jakości. W przypadku każdej opony tworzy się cyfrowy obraz poprzeczny (w rodzaju zdjęcia rentgenowskiego) aby sprawdzić integralność struktury wewnętrznej, a następnie za pomocą skanu radiologicznego kontroluje się strukturę zewnętrzną. Mierzy się także obwód, w celu zweryfikowania ogólnych rozmiarów. Wreszcie każda opona znaczona jest kodem kreskowym, który identyfikuje ją przez pozostałą część życia - od wyjścia z fabryki do startu na torze wyścigowym.
BAZA TECHNOLOGICZNA W IZMIT:
W bazie w Izmit produkuje się wyczynowe ogumienie od 2007 roku. W zeszłym roku to miejsce stało się centrum prac Pirelli powiązanych z Formułą 1, wspólnie z Centrum Badawczo-Rozwojowym w Mediolanie.
Wraz z uruchomieniem działu poświęconego Formule 1, Pirelli zwiększyło produkcję wszystkich opon wyczynowych. W 2011 roku firma wykona łącznie 200 000 sztuk ogumienia wyczynowego, z czego 50 000 trafi do Formuły 1, a 70 000 do serii GP2 i GP3, w których Pirelli jest także wyłącznym dostawcą. Pozostała część produkcji jest przeznaczona do innych 60 serii wyścigowych i rajdowych, do których Pirelli dostarcza swoje produkty na zasadzie wyłączności, a także do serii markowych, jak Ferrari Challenge, Lamborghini Super Trophy i Maserati Trophy. Ogólnie gama wyczynowych produktów Pirelli obejmuje 200 rodzajów opon wyścigowych i rajdowych.
PIRELLI W TURCJI:
Poza ogumieniem wyczynowym, założona w 1960 roku fabryka w Izmit wytwarza także opony do aut osobowych i ciężarowych. Produkty trafiają do Turcji, na główne rynki europejskie (w tym Włochy, Niemcy, Francja, Hiszpania, Grecja, Szwajcaria, Austria i Wielka Brytania), a także na Środkowy Wschód. Wśród obsługiwanych producentów samochodów są Mercedes, Jaguar, Fiat i Renault. Fabryka w Izmit, która od 25 lat produkuje także kord stalowy, zajmuje obszar 340 000 metrów kwadratowych i zatrudnia około 1900 pracowników.
źródło: Informacja prasowa Pirelli
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pirelli przed Grand Prix Turcji
Podobne: Pirelli przed Grand Prix Turcji



Podobne galerie: Pirelli przed Grand Prix Turcji
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter