Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem

Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem

2012-08-21 - G. Filiks     Tagi: Testy F1, Renault R30, Opony, Pirelli, Paul Hembery
Dostarczająca opony do Formuły 1 firma Pirelli wyjawiła, że wcale nie chciała, aby jej tegoroczne ogumienie było aż tak ciężko zmusić do właściwego funkcjonowania. Włoski producent wyjaśnia, iż zespoły mają ogromne problemy ze zrozumieniem aktualnie wykorzystywanych opon, bo opracowywano je przy pomocy starego bolidu. Ogumienie na sezon 2012 Pirelli testowało zmodyfikowaną Toyotą TF109 z 2009 roku, zaś przyszłoroczne opony przygotowuje dwuletnim Renault R30, którego balans aerodynamiczny jest ponoć zupełnie inny, niż u tegorocznych wyścigówek.

„To ważne, ponieważ zmienia się siła, jaka działa na oponę oraz stosunek temperatur ogumienia osi przedniej do tylnej".
- tłumaczył Paul Hembery koordynujący działania Pirelli w F1. „Tegoroczne opony założone do starego wozu nie stanowią takiego samego wyzwania". Spytany zatem, czy Pirelli wiedziało, że ogumienie na sezon 2012 będzie aż tak uciążliwe, Hembery odparł: „Nie, bo nie mogliśmy tego odkryć, testując je starym bolidem.

„Z roku na rok wyścigówki Formuły Jeden ulegają dużym zmianom i w kwestii mieszanek opon mówimy o bardzo precyzyjnych parametrach".
Pirelli próbowało pozyskać do testów ogumienia nowy bolid któregoś z zespołów, ale nie wszystkie teamy wyrażały na to zgodę, a jest ona niezbędna. „Oczywiście nie chcemy przygotowywać opon dwuletnim bolidem, ale nawet o ten musieliśmy stoczyć wielką wojnę". - dodał Hembery.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem

Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
meamea 2012-08-21 14:37
z jednej strony ich rozumiem , bo bolidem z przed dwóch lat na przyszły sezon to różnica 3 lat tak naprawdę. z drugiej strony wkoncu sa to profesjonaliści i jakoś bridgestone sobie radziło, owszem bridgestone robił zapas i nagle sie okazywało ze jechało sie cały wyscig na jeden pitstop, ale pirelli w zeszłym sezonie zrobiło dobre opony na ilka pit stopów a żaden zespół nie marudził, wiec jakoś nie wiem, tym bardziej że wkoncu dostali bolid gdzie jest zatankowane paliwo na cały wyścig, a nie dotankowanie. zresztą w trakcie sesji testowych w lutym nikt nie narzekał na opony, wiec odnosze wrażenie że też niepotrzebny szum medialny się robi wokoło, i marudza tylko ci co nie potrafią wykożystywać opon.
Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
hedgehog 2012-08-21 22:50
@meamea: zgadzam sie z Twoją wypowiedzią w całości poza fragmentem dotyczącym testów. W lutym bolid jest na bardzo, bardzo wczesnym etapie rozwoju, i normalne jest, że na tym etapie poprawić można praktycznie.. wszystko. Jeśli auto po 5 okrążeniach zaczyna niszczyć opony, team zacznie od sprawdzania map silnika wpływających na ilość mocy przenoszonej na koła, aerodynamikę, zawieszenie... dopiero po wielu tygodniach dłubaniny, gdy zrobią wszystko co mogli nie wykraczając poza regulamin, i widząc że inne teamy w trakcie wyścigów mają z tym problem mogą jednoznacznie powiedzieć - winne jest pirelli. a to że po 3 latach wozy f1 są zbyt różne żeby testy pirelli były miarodajne jest według mnie winą zbyt częstych zmianach regulaminów przez rządzących f1...
Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
meamea 2012-08-22 08:20
ja osobiscie jestem za 2 dostawcą opon, raz ze były wybór nie było by narzekań, dwa było by to samo co z silnikami, nawiązywanie wspólpracy bądx kupowanie tańszych, jak ma sie wybór to nie ma skarg, a jak się ujednolica wszystko to i czemu nie ma ujednoliconych silników, albo aerodynamiki? wyscig technologiczny to wyscig, opony też mogą brać w tym udział
Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
Zadumany Polak 2012-08-22 11:35
Pirelli ściemnia to właśnie starszy mniej rozwinięty bolid musi wymuszać lepszą pracę opon by się utrzymać na torze. Specjaliści pewnie chcą wytłumaczyć że pewne zespoły potrafią dzięki zaawansowanej technice mniej zużywać opony Pirelli- tyle że mniejsze zużycie opon jest zasługą lepszego zawieszenia. Jeżeli testowali na starym bolidzie to powinni skonstruować bardziej odporne opony a nie na odwrót. Wygląda na to że ktoś tu jest niedouczony w zakresie umiejętności uodpornienia opon na zużycie.
Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
meamea 2012-08-22 12:27
ojojoj, jezeli mają bolid z przed 3 lat w którym nie było pełnego zbiornika paliwa czyli bolid ważył mniej, jeżeli było inne rozłożenie obciążeń na osie, jeżeli była inna aerodynamika a co za tym idzie docisk minnimi w zakretach, to jak można nagle zrobić opony pod obecny bolid
Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
lollol 2012-08-22 12:28
@Zadumany Polak: a według mnie wręcz przeciwnie, z roku na rok przepisy coraz bardziej utrudniają ekipom tworzenie naprawdę zachwycających bolidów, przede wszystkim pod względem aerodynamiki, czyli przyczepności, czyli zużycia opon (najbardziej wyraźne na przykładzie red bulla) Wszyscy wydają się zapominać że pirelli dawało opony już rok temu, i rok temu nikt nie marudził. Zmienili przepisy, i zaczęły się problemy.
Podobne: Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
Podobne galerie: Pirelli: Trudna charakterystyka opon na sezon 2012 zasługą testowania ich starym bolidem
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit