Formuła 1 » Aktualności F1 » Nowy-stary sposób montowania silnika kluczem do sukcesu Ferrari
Nowy-stary sposób montowania silnika kluczem do sukcesu Ferrari
2010-02-10 - P. Kątski Tagi: Ferrari, Valencia, Aldo Costa, Ferrari F10
Okazuje się, że odpowiedzią na pytanie o dobre czasy zawodników Ferrari na testach w Walencji jest nowy sposób montowania silnika w bolidzie z Maranello.
La Gazetta dello Sport podaje, że silnik umieszczony jest pod kątem 3,5 stopnia w stosunku do przodu auta.
Nie jest to nowe rozwiązanie, gdyż podobnym pomysłem posiłkował się Arrows w swoim bolidzie A2 z 1979 roku. Dzięki temu ma poprawić się przepływ powietrza pod podwoziem, co ma sprawić, że podwójny dyfuzor będzie pracował jeszcze wydajniej.
"Ferrari F10 to bardzo interesujący bolid. Większość jego atutów kryje się wewnątrz" - mówił dyrektor techniczny Ferrari Aldo Costa.
Spekuluje się, że to rozwiązanie mogło dać drużynie kilka dziesiątych przewagi na testach w Walencji. Projektant Nikolas Tombazis przyznaje: "Dyfuzor jest najważniejszy. Aby zwiększyć osiągi przeprojektowaliśmy tył i jeszcze lepiej spasowaliśmy pozostałe elementy."
"F10 ma największy dyfuzor ze wszystkich naszych dotychczasowych aut."
Minusem takiego rozwiązania może być gorsza manewrowość bolidu, gdyż środek ciężkości auta uległ przesunięciu ku górze.
La Gazetta dello Sport podaje, że silnik umieszczony jest pod kątem 3,5 stopnia w stosunku do przodu auta.
Nie jest to nowe rozwiązanie, gdyż podobnym pomysłem posiłkował się Arrows w swoim bolidzie A2 z 1979 roku. Dzięki temu ma poprawić się przepływ powietrza pod podwoziem, co ma sprawić, że podwójny dyfuzor będzie pracował jeszcze wydajniej.
"Ferrari F10 to bardzo interesujący bolid. Większość jego atutów kryje się wewnątrz" - mówił dyrektor techniczny Ferrari Aldo Costa.
Spekuluje się, że to rozwiązanie mogło dać drużynie kilka dziesiątych przewagi na testach w Walencji. Projektant Nikolas Tombazis przyznaje: "Dyfuzor jest najważniejszy. Aby zwiększyć osiągi przeprojektowaliśmy tył i jeszcze lepiej spasowaliśmy pozostałe elementy."
"F10 ma największy dyfuzor ze wszystkich naszych dotychczasowych aut."
Minusem takiego rozwiązania może być gorsza manewrowość bolidu, gdyż środek ciężkości auta uległ przesunięciu ku górze.
źródło: onestopstrategy.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nowy-stary sposób montowania silnika kluczem do sukcesu Ferrari
Podobne: Nowy-stary sposób montowania silnika kluczem do sukcesu Ferrari
Liga Typerów: GP Europy »
Ferrari nie jest pewne swojej szybkości »
Drugi dzień testów w Walencji - Massa ponownie na czele »
Aldo Costa nie wierzy w podźwignięcie się Ferrari w sezonie 2015 »
Podobne galerie: Nowy-stary sposób montowania silnika kluczem do sukcesu Ferrari
Trzeci dzień testów F1 w Walencji - 03.02.2010 »
Drugi dzień testów F1 w Walencji - 01.02.2010 »
GP Europy 2012 - niedziela »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć