Formuła 1 » Aktualności F1 » Nowy bolid Williamsa ujawniony

Williams bez zapowiedzi zaprezentował swój nowy bolid Formuły 1 na sezon 2016.
Zespół Valtteriego Bottasa i Felipe Massy jakiś czas temu obiecał wystawić "znacząco inny" samochód na ten rok w porównaniu z poprzednim.
Model FW38, nad którym Williams zaczął pracować wcześniej, na pierwszy rzut oka nie różni się jednak zbytnio wyglądem od FW37. Można zauważyć zmienione wloty powietrza po bokach (bardziej zaokrąglone zamiast trójkątnych), czy przypuszczalnie bardziej kompaktowy tył, choć drugi z wymienionych obszarów pojazdu jest mało widoczny na dwóch opublikowanych obrazkach. Ekipa z Grove zastosowała też takie samo malowanie bolidu jak ubiegłego roku - białe z kultowymi czerwonymi, ciemnoniebieskimi oraz błękitnymi pasami Martini, swojego sponsora tytularnego.
Williams jeżdżąc na silniku Mercedesa w dwóch poprzednich latach zajmował 3. miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Teraz jak zwykle liczy na postęp, aczkolwiek założyciel i szef ekipy Frank Williams zdaje sobie sprawę, że może być trudno nawet utrzymać pozycję bezpośrednio za plecami Mercedesa oraz Ferrari. „Zaczęliśmy z powrotem zadomawiać się wśród czołowych zespołów zdobywając trzecią pozycję w dwóch ostatnich sezonach". - mówił.
„To wspaniałe osiągnięcie, biorąc pod uwagę zasoby rywali".
„Już utrzymanie się na tej lokacie będzie wyzwaniem, ale jesteśmy zdeterminowani dalej iść naprzód, ponieważ zadowoli nas tylko zwycięstwo".
Konkurencyjność przy niskich prędkościach
Williams budując FW38 chciał przede wszystkim, aby nie odziedziczył pięty achillesowej poprzednika - kiepskiej konkurencyjności na zakrętach pokonywanych z niższymi prędkościami. Bottas i Massa w sezonie 2015 tracili tempo na torach takich jak Monako czy Hungaroring, albo gdy spadł deszcz.
„Model FW37 był całkiem skutecznym samochodem, dlatego skoncentrowaliśmy się na zrozumieniu obszarów, w których jest pole do poprawy, bez oddawania już wypracowanych atrybutów". - tłumaczył dyrektor techniczny teamu Pat Symonds.„Nie jest tajemnicą, że FW37 nie był tak dobry przy wolnej jeździe jak przy szybkiej, dlatego poświęciliśmy dużo czasu temu problemowi i dokonaliśmy zmian, które miejmy nadzieję poprawią sytuację".
„Poza tym, staraliśmy się przesuwać zwykłe fizyczne granice rozwoju bolidu, które napotyka się w każdym samochodzie".
Silnik głośniejszy tylko o 12 procent
Symonds dodatkowo oszacował, że dzięki zmianom w konstrukcji wydechu nowy bolid będzie głośniejszy o „około 12 procent", nie jak mówił wcześniej aż o 1/4.
Jeszcze dziś tegoroczną wyścigówkę zaprezentuje również Ferrari.
Zespół Valtteriego Bottasa i Felipe Massy jakiś czas temu obiecał wystawić "znacząco inny" samochód na ten rok w porównaniu z poprzednim.
Model FW38, nad którym Williams zaczął pracować wcześniej, na pierwszy rzut oka nie różni się jednak zbytnio wyglądem od FW37. Można zauważyć zmienione wloty powietrza po bokach (bardziej zaokrąglone zamiast trójkątnych), czy przypuszczalnie bardziej kompaktowy tył, choć drugi z wymienionych obszarów pojazdu jest mało widoczny na dwóch opublikowanych obrazkach. Ekipa z Grove zastosowała też takie samo malowanie bolidu jak ubiegłego roku - białe z kultowymi czerwonymi, ciemnoniebieskimi oraz błękitnymi pasami Martini, swojego sponsora tytularnego.
Williams jeżdżąc na silniku Mercedesa w dwóch poprzednich latach zajmował 3. miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Teraz jak zwykle liczy na postęp, aczkolwiek założyciel i szef ekipy Frank Williams zdaje sobie sprawę, że może być trudno nawet utrzymać pozycję bezpośrednio za plecami Mercedesa oraz Ferrari. „Zaczęliśmy z powrotem zadomawiać się wśród czołowych zespołów zdobywając trzecią pozycję w dwóch ostatnich sezonach". - mówił.
„To wspaniałe osiągnięcie, biorąc pod uwagę zasoby rywali".
„Już utrzymanie się na tej lokacie będzie wyzwaniem, ale jesteśmy zdeterminowani dalej iść naprzód, ponieważ zadowoli nas tylko zwycięstwo".
Williams budując FW38 chciał przede wszystkim, aby nie odziedziczył pięty achillesowej poprzednika - kiepskiej konkurencyjności na zakrętach pokonywanych z niższymi prędkościami. Bottas i Massa w sezonie 2015 tracili tempo na torach takich jak Monako czy Hungaroring, albo gdy spadł deszcz.
„Model FW37 był całkiem skutecznym samochodem, dlatego skoncentrowaliśmy się na zrozumieniu obszarów, w których jest pole do poprawy, bez oddawania już wypracowanych atrybutów". - tłumaczył dyrektor techniczny teamu Pat Symonds.„Nie jest tajemnicą, że FW37 nie był tak dobry przy wolnej jeździe jak przy szybkiej, dlatego poświęciliśmy dużo czasu temu problemowi i dokonaliśmy zmian, które miejmy nadzieję poprawią sytuację".
„Poza tym, staraliśmy się przesuwać zwykłe fizyczne granice rozwoju bolidu, które napotyka się w każdym samochodzie".
Silnik głośniejszy tylko o 12 procent
Symonds dodatkowo oszacował, że dzięki zmianom w konstrukcji wydechu nowy bolid będzie głośniejszy o „około 12 procent", nie jak mówił wcześniej aż o 1/4.
Jeszcze dziś tegoroczną wyścigówkę zaprezentuje również Ferrari.
Prezentacje bolidów Formuły 1 na sezon 2016 | ||
---|---|---|
Bolid | Data prezentacji | |
Mercedes | brak informacji | |
Ferrari | 19 lutego | |
Williams | zaprezentowany | |
Red Bull | 22 lutego | |
Force India | 22 lutego | |
Renault | zaprezentowany (link) | |
Toro Rosso | 29 lutego | |
Sauber | 1 marca | |
McLaren-Honda | 21 lutego | |
Manor | 22 lutego | |
Haas | 22 lutego |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Nowy bolid Williamsa ujawniony
Podobne: Nowy bolid Williamsa ujawniony




Podobne galerie: Nowy bolid Williamsa ujawniony
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć