Formuła 1 » Aktualności F1 » Nowa supermiękka opona "kluczowa" w GP Monako
Nowa supermiękka opona "kluczowa" w GP Monako
2015-05-18 - G. Filiks Tagi: Monte Carlo, Opony, Pirelli, Monako
Firma Pirelli uważa, że jedną z najważniejszych ról w nadchodzącym GP Monako odegrają debiutujące podczas sezonu 2015 Formuły 1 jej poprawione supermiękkie opony.
Supermiękkie ogumienie nie dość że nie było dostępne w żadnym z pięciu dotąd rozegranych wyścigów, to jeszcze jest to jedyna mieszanka, którą Pirelli zmieniło na ten rok. Oznaczone czerwonym kolorem gumy dające największą przyczepność, ale też najszybciej się zużywające, mają teraz w mniejszym stopniu poddawać się granulkowaniu i łuszczeniu na ulicach Monte Carlo.
„Na GP Monako przywozimy pierwszy raz tego roku nasze nowe supermiękkie opony, wraz z miękką mieszanką. Stosowaliśmy taki dobór na ten wyścig odkąd wróciliśmy do F1 w 2011 roku". - mówił dyrektor ds. sportów motorowych w Pirelli Paul Hembery.
„Monako jest uważane za miejsce, gdzie nie da się wyprzedzać, ale już widzieliśmy w przeszłości, jak strategia doboru opon i ich degradacja często doprowadzały tutaj do wymian pozycjami, także w walce na torze. „Szczególnie sposób obchodzenia się z nową supermiękką oponą, która daje istotną przewagę w szybkości, będzie kluczowy.
„Jak zwykle, dobre przygotowania i gromadzenie danych o ogumieniu na treningach zapewni kierowcy mocne położenie na wyścig, jak i na najważniejszą w tym GP sesję kwalifikacyjną". - dodał.
Pirelli dostarczy supermiękką mieszankę również na dwie kolejne eliminacje - w Kanadzie i Austrii.
Supermiękkie ogumienie nie dość że nie było dostępne w żadnym z pięciu dotąd rozegranych wyścigów, to jeszcze jest to jedyna mieszanka, którą Pirelli zmieniło na ten rok. Oznaczone czerwonym kolorem gumy dające największą przyczepność, ale też najszybciej się zużywające, mają teraz w mniejszym stopniu poddawać się granulkowaniu i łuszczeniu na ulicach Monte Carlo.
„Na GP Monako przywozimy pierwszy raz tego roku nasze nowe supermiękkie opony, wraz z miękką mieszanką. Stosowaliśmy taki dobór na ten wyścig odkąd wróciliśmy do F1 w 2011 roku". - mówił dyrektor ds. sportów motorowych w Pirelli Paul Hembery.
„Monako jest uważane za miejsce, gdzie nie da się wyprzedzać, ale już widzieliśmy w przeszłości, jak strategia doboru opon i ich degradacja często doprowadzały tutaj do wymian pozycjami, także w walce na torze. „Szczególnie sposób obchodzenia się z nową supermiękką oponą, która daje istotną przewagę w szybkości, będzie kluczowy.
„Jak zwykle, dobre przygotowania i gromadzenie danych o ogumieniu na treningach zapewni kierowcy mocne położenie na wyścig, jak i na najważniejszą w tym GP sesję kwalifikacyjną". - dodał.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowa supermiękka opona "kluczowa" w GP Monako
Podobne: Nowa supermiękka opona "kluczowa" w GP Monako




Podobne galerie: Nowa supermiękka opona "kluczowa" w GP Monako
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć