Formuła 1 » Aktualności F1 » Newey: Pole do rozwoju bolidu w F1 coraz mniejsze
Newey: Pole do rozwoju bolidu w F1 coraz mniejsze
2014-06-07 - G. Filiks Tagi: Red Bull, Adrian Newey, Formuła 1, Bolid F1
Słynny dyrektor techniczny Red Bulla - Adrian Newey narzeka na coraz większe ograniczanie możliwości poprawiania bolidu w Formule 1.
Na sezon 2014 zaszła rewolucja w przepisach mistrzostw i sądzono, że wzorem poprzednich takich sytuacji zespoły będą prześcigać się w wymyślaniu przełomowych rozwiązań do wyścigówek. Jednak sześć rund po rozpoczęciu tegorocznych zmagań nie słyszy się o ani jednej koncepcji, którą można by porównać do "Kanału F", "podwójnego dyfuzora", czy "dmuchanego dyfuzora". Newey skarży się, że inżynierowie i projektanci nie mogą rozwinąć skrzydeł przez restrykcyjność regulaminu technicznego F1 autorstwa Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).
„Spójrz na nowe części, jakie zespoły wprowadziły do bolidów od momentu startu sezonu". - cytuje geniusza Red Bulla niemiecki magazyn Auto Motor und Sport. „Było ich dużo mniej niż zeszłego roku i w większości dokonywano tylko kosmetycznych zmian. „Przyglądamy się detalom typu 'monkey seat' (wystający element pod tylnym skrzydłem - przyp. red.), ponieważ przepisy coraz bardziej ograniczają nam pole manewru". - alarmował Newey.
Delega techniczny FIA - Joe Bauer przyznał, że istotnych modyfikacji w bolidach jest mniej niż kiedykolwiek.
„Nigdy nie przeprowadzano tak mało testów zderzeniowych". - zdradził.
Na sezon 2014 zaszła rewolucja w przepisach mistrzostw i sądzono, że wzorem poprzednich takich sytuacji zespoły będą prześcigać się w wymyślaniu przełomowych rozwiązań do wyścigówek. Jednak sześć rund po rozpoczęciu tegorocznych zmagań nie słyszy się o ani jednej koncepcji, którą można by porównać do "Kanału F", "podwójnego dyfuzora", czy "dmuchanego dyfuzora". Newey skarży się, że inżynierowie i projektanci nie mogą rozwinąć skrzydeł przez restrykcyjność regulaminu technicznego F1 autorstwa Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).
„Spójrz na nowe części, jakie zespoły wprowadziły do bolidów od momentu startu sezonu". - cytuje geniusza Red Bulla niemiecki magazyn Auto Motor und Sport. „Było ich dużo mniej niż zeszłego roku i w większości dokonywano tylko kosmetycznych zmian. „Przyglądamy się detalom typu 'monkey seat' (wystający element pod tylnym skrzydłem - przyp. red.), ponieważ przepisy coraz bardziej ograniczają nam pole manewru". - alarmował Newey.
Delega techniczny FIA - Joe Bauer przyznał, że istotnych modyfikacji w bolidach jest mniej niż kiedykolwiek.
„Nigdy nie przeprowadzano tak mało testów zderzeniowych". - zdradził.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Newey: Pole do rozwoju bolidu w F1 coraz mniejsze
Newey: Pole do rozwoju bolidu w F1 coraz mniejsze
skorupa 2014-06-07 15:14
No, to ograniczyli im koszty.
Newey: Pole do rozwoju bolidu w F1 coraz mniejsze
TP 2014-06-07 16:55
Właśnie wcale nie ograniczyli kosztów... Bogate teamy wydają tyle samo kasy co kiedyś, tylko dopracowują szczegóły - pierdółki. Tracą przez to biedniejsze teamy, gdyż nie mogą wprowadzić jednej rewolucyjnej technologii, która pozwoliłaby im się wybić. Od zmiany przepisów kilka lat temu zwyciężały praktycznie tylko dwa zespoły (Brown i Red Bull, w tym roku wszystko wskazuje na Mercedesa). A Kiedyś? Ferrari, McLaren, Williams, nawet BMW Sauber było blisko ;-) ... chyba działo się więcej.
Newey: Pole do rozwoju bolidu w F1 coraz mniejsze
lisu23094231647 2014-06-07 23:18
przecież Brawn (nie BrOwn) sprzedał zespół Mercedesowi. To ta sama ekipa
Podobne: Newey: Pole do rozwoju bolidu w F1 coraz mniejsze
Red Bull zaczął testy z bazowym bolidem »
Newey i Horner sprawdzili na co ich stać w bolidzie F1 (wideo) »
Red Bull przyspiesza wprowadzenie poprawek do bolidu »
Nowy bolid Red Bulla zaprezentowany »
Podobne galerie: Newey: Pole do rozwoju bolidu w F1 coraz mniejsze
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit KTM
Newsletter
Galerie zdjęć