Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Newey: Od sezonu 2014 kluczowa będzie nie aerodynamika, a silnik
Newey: Od sezonu 2014 kluczowa będzie nie aerodynamika, a silnik

Newey: Od sezonu 2014 kluczowa będzie nie aerodynamika, a silnik

2012-08-20 - G. Filiks     Tagi: Red Bull, Adrian Newey, Silniki, Aerodynamika
Według Adriana Neweya konstruującego bolidy Red Bull Racing, gdy za 2 lata do Formuły 1 wejdą nowe, turbodoładowane silniki V6 o pojemności 1.6 litra, to one będa rozstrzygać układ stawki. Techniczny guru Czerwonych Byków obawia się, że aerodynamika, która jest jego konikiem, straci miano klucza do sukcesu. Jak przekonuje, różnice między jednostkami napędowymi poszczególnych producentów mogą być tak duże, iż sezon taki jak ten, kiedy to o zwycięstwa walczy wiele ekip, stanie się tylko wspomnieniem.

„W 2014 będziesz miał zmianę osiągów silnika".
- powiedział Newey serwisowi Autosport. „Tyczy się to samego motoru, a przecież będą go wzmacniać jeszcze różne systemy odzyskiwania energii. Istnieje prawdopodobieństwo, że jeden dostawca skonstruuje jednostkę napędową zdecydowanie lepszą niż inne, co może zakończyć się dominacją bolidów korzystających z tych silników oraz mistrzostwami producentów motorów". Newey narzeka ponadto na planowane ograniczenie pola manewru przy aerodynamice i oczekuje, że po wejściu nowych silników, same zespoły największą korzyść będą mogły wypracować sposobem ich używania: „Przepisy (na sezon 2014) regulujące podstawę bolidu, jej związek z aerodynamiką, są bardziej restrykcyjne od tych aktualnie obowiązujących. Instalacja silnika to oczywiście coś, nad czym wspólnie z dostawcami pracować będą wszystkie teamy. Zobaczymy, czy ktoś wymyśli jakieś innowacyjne rozwiązanie i zyska przewagę".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Newey: Od sezonu 2014 kluczowa będzie nie aerodynamika, a silnik

Newey: Od sezonu 2014 kluczowa będzie nie aerodynamika, a silnik
SCUDERIA_FERRARI 2012-08-20 20:10
Ale aerodynamika przecież za dwa lata i tak bedzie trochę przydatna żeby był np. docisk aerodynamiczny
Newey: Od sezonu 2014 kluczowa będzie nie aerodynamika, a silnik
mp4-24 2012-08-20 21:01
Oczywiście, ze aerodynamika będzie ważna. Ale jak przykładowo Ferrari będzie mieć silnik o 30 km lepszy od innych to nikt tej różnicy nie nadrobi aerodynamiką. Wszystkie samochody używające tego silnika będą na czele stawki. Teraz silniki są prawie identyczne pod względem osiągów i nie odgrywają żadnej roli.