Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Mosley forsuje ostre cięcia kosztów w F1
			
			
			
			 
									
					
					Mosley forsuje ostre cięcia kosztów w F1
							2008-10-16 - P. Kątski     Tagi: FIA, Max Mosley, Formuła 1, FOTA
						
						
						Prezydent FIA Max Mosley chce położyć większy nacisk na standardowe części w F1, aby jak najbardziej złagodzić możliwe problemy, na jakie Formuła 1 może napotkać w związku z kryzysem finansowym na świecie.
Według The Times propozycje zmian opracowane przez Mosleya zostały przesłane do zespołów i będą przedmiotem rozmów podczas przyszłotygodniowego spotkania FOTA w Genewie. Prezydent FIA obawia się, że koszty współzawodnictwa przerastają już nie tylko niezależne stajnie, ale także niektóre zespoły fabryczne, o czym mogą świadczyć dwa wakaty w tegorocznej stawce.
Jedną z propozycji będzie wprowadzenie standardowych silników już od 2010 roku. Silniki te mogłyby być produkowane przez stajnie lub dostarczałaby je pojedyncza firma.
Następnie standaryzacji miałoby ulec zawieszenie, podwozie, a także koła. Pod rozwagę drużyn poddany został też pomysł ograniczenia wydatków podczas weekendu.
W liście do zespołów cytowanym przez The Timesa Mosley wyraża swoje obawy w takich słowach: "FIA uważa, że koszty rywalizacji w tym momencie przekroczyły już znacznie granicę zdrowego rozsądku. Jeszcze przed kryzysem finansowym wiele zespołów nie potrafiło utrzymać dyscypliny finansowej."
	
	
	
	
						"Doszliśmy do momentu, gdzie niezależne drużyny znajdują się na łasce lub niełasce swoich sponsorów, a nad zespołami fabrycznymi pojawiło się widmo zakręcenia kurka z pieniędzmi przez koncerny samochodowe."
"Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że niektóre z tych źródeł dochodów mogą w niedługim czasie wyschnąć, co spowoduje zmniejszenie ilości drużyn w stawce."
"Zamysłem FIA jest, aby każda z drużyn mogła uczestniczyć w zawodach mając budżet niewiele większy od tego, co otrzymuje od Zarządu F1 (FOM)."
Pomysł standaryzacji elementów bolidów spotkał się z życzliwym przyjęciem ze strony drużyn, jednak kością niezgody pozostaje kwestia silników.
Dyrektor wykonawczy McLaren F1 Martin Whitmarsh ostrzegał podczas poprzedniego spotkania FOTA, które miało miejsce w Japonii, że takie rozwiązanie może spowodować odejście niektórych zespołów z F1.
Być może FIA poświęci jednak sprawę standaryzacji silników, aby uzyskać od drużyn ustępstwa w sprawie pozostałych podzespołów.
					
Według The Times propozycje zmian opracowane przez Mosleya zostały przesłane do zespołów i będą przedmiotem rozmów podczas przyszłotygodniowego spotkania FOTA w Genewie. Prezydent FIA obawia się, że koszty współzawodnictwa przerastają już nie tylko niezależne stajnie, ale także niektóre zespoły fabryczne, o czym mogą świadczyć dwa wakaty w tegorocznej stawce.
Jedną z propozycji będzie wprowadzenie standardowych silników już od 2010 roku. Silniki te mogłyby być produkowane przez stajnie lub dostarczałaby je pojedyncza firma.
Następnie standaryzacji miałoby ulec zawieszenie, podwozie, a także koła. Pod rozwagę drużyn poddany został też pomysł ograniczenia wydatków podczas weekendu.
W liście do zespołów cytowanym przez The Timesa Mosley wyraża swoje obawy w takich słowach: "FIA uważa, że koszty rywalizacji w tym momencie przekroczyły już znacznie granicę zdrowego rozsądku. Jeszcze przed kryzysem finansowym wiele zespołów nie potrafiło utrzymać dyscypliny finansowej."
"Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że niektóre z tych źródeł dochodów mogą w niedługim czasie wyschnąć, co spowoduje zmniejszenie ilości drużyn w stawce."
"Zamysłem FIA jest, aby każda z drużyn mogła uczestniczyć w zawodach mając budżet niewiele większy od tego, co otrzymuje od Zarządu F1 (FOM)."
Pomysł standaryzacji elementów bolidów spotkał się z życzliwym przyjęciem ze strony drużyn, jednak kością niezgody pozostaje kwestia silników.
Dyrektor wykonawczy McLaren F1 Martin Whitmarsh ostrzegał podczas poprzedniego spotkania FOTA, które miało miejsce w Japonii, że takie rozwiązanie może spowodować odejście niektórych zespołów z F1.
Być może FIA poświęci jednak sprawę standaryzacji silników, aby uzyskać od drużyn ustępstwa w sprawie pozostałych podzespołów.
źródło: Autosport
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Mosley forsuje ostre cięcia kosztów w F1
Podobne: Mosley forsuje ostre cięcia kosztów w F1
				 To nie koniec kryzysu w F1? »
To nie koniec kryzysu w F1? »
					
					 FOTA nie chce więcej polemiki w F1 »
FOTA nie chce więcej polemiki w F1 »
					
					 Szef FIA musi być niezależny »
Szef FIA musi być niezależny »
					
					 Jean Todt następcą Maxa Mosleya? »
Jean Todt następcą Maxa Mosleya? »
					
				Podobne galerie: Mosley forsuje ostre cięcia kosztów w F1
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
 Dyskusja jak uzdrowić Formułę 1 zaczyna nabierać konkretnych kształtów
Dyskusja jak uzdrowić Formułę 1 zaczyna nabierać konkretnych kształtów 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Dacia
Tapety Dacia  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes  
 
			
 
 
			