Formuła 1 » Aktualności F1 » Merhi spowalniany większą wagą

Roberto Merhi wskazał swoją wagę jako główną przyczynę regularnego ustępowania zespołowemu partnerowi z Manora - Willowi Stevensowi na końcu stawki Formuły 1.
Bolid Manora zdecydowanie odstaje od pozostałych, dlatego jego kierowcy ścigają się tylko między sobą. W pojedynku tym Merhi niespodziewanie jeszcze ani razu nie pokonał Stevensa podczas kwalifikacji, zaś w wyścigu zrobił to pierwszy raz dopiero w ostatnim GP Monako, w którym Stevens od pierwszego okrążenia jechał z uszkodzonym przednim skrzydłem. Hiszpan wyjaśnił, że mimo utraty około 5 kilogramów, wciąż jest cięższy od Brytyjczyka o mniej więcej drugie tyle. Oznacza to gorszy rozkład masy w samochodzie.
„Jestem cięższy gdzieś o 10 kilogramów, dlatego rozkład masy u mnie jest dużo bardziej skierowany do przodu w porównaniu do jego bolidu. To nie pomaga". - mówił Merhi serwisowi Autosport.
„Od zawodów w Melbourne zgubiłem 4-5 kilogramów. (...) Nie wiem, jak bardzo mogę jeszcze schudnąć. Zgubić kolejne 5 byłoby ciężko. (...) Może będę żywił się samymi sałatkami!"
Nierówne osiągi bolidów?
Merhi bądź co bądź zdawał się sugerować, że ma też słabszy bolid od Stevensa.
„W Barcelonie zmagaliśmy się z uzyskiwaniem odpowiedniej prędkości maksymalnej". - tłumaczył. „Nie była dobra w porównaniu do samochodu Willa, dlatego pracowaliśmy nad tą kwestią, aby oba bolidy rozpędzały się tak samo".
Spytany, czy Manor daje swoim zawodnikom identyczne auta, Merhi odparł: „Mniej więcej.„Staramy się. Normalnie powinniśmy mieć takie samo wszystko".
Bolid Manora zdecydowanie odstaje od pozostałych, dlatego jego kierowcy ścigają się tylko między sobą. W pojedynku tym Merhi niespodziewanie jeszcze ani razu nie pokonał Stevensa podczas kwalifikacji, zaś w wyścigu zrobił to pierwszy raz dopiero w ostatnim GP Monako, w którym Stevens od pierwszego okrążenia jechał z uszkodzonym przednim skrzydłem. Hiszpan wyjaśnił, że mimo utraty około 5 kilogramów, wciąż jest cięższy od Brytyjczyka o mniej więcej drugie tyle. Oznacza to gorszy rozkład masy w samochodzie.
„Jestem cięższy gdzieś o 10 kilogramów, dlatego rozkład masy u mnie jest dużo bardziej skierowany do przodu w porównaniu do jego bolidu. To nie pomaga". - mówił Merhi serwisowi Autosport.
„Od zawodów w Melbourne zgubiłem 4-5 kilogramów. (...) Nie wiem, jak bardzo mogę jeszcze schudnąć. Zgubić kolejne 5 byłoby ciężko. (...) Może będę żywił się samymi sałatkami!"
Nierówne osiągi bolidów?
Merhi bądź co bądź zdawał się sugerować, że ma też słabszy bolid od Stevensa.
Spytany, czy Manor daje swoim zawodnikom identyczne auta, Merhi odparł: „Mniej więcej.„Staramy się. Normalnie powinniśmy mieć takie samo wszystko".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Merhi spowalniany większą wagą
Merhi spowalniany większą wagą
Bartek Iceman 2015-06-04 22:53
Niech się cieszy że jeszcze jeździ w Manorze.Ale już przyszedł Leimer i jak tak dalej będzie dostawał bęcki od Stevensa to będzie.Stevens ma podpisany kontrakt na cały sezon ale o dziwo jest za Merhim w generalce.Wyprzedza jedynie ,,Maldonatora"który niedługo będzie nosił koszulki jak Balotelli z napisem ,,Why always me?"czyli dlaczego zawsze ja?. Bilans kierowców Manora w bieżącym sezonie: GP Australii:nie wystartowali z powodu oprogramowania GP Malezji:Merhi:15(19),Stevens:nie wystartował z powodu awarii GP Chin:Stevens:15(19),Merhi:16(20) GP Bahrajnu:Stevens:16(1:-),Merhi:17(19) GP Hiszpanii:Stevens:17(19),Merhi:18(20) GP Monako:Merhi:16(19),Stevens:17(1:-) Bilans w wyścigach(nie liczę GP Malezji gdzie Stevens nie wystartował i GP Australii):3:1 dla Stevensa Bilans w kwalifikacjach(tak samo nie liczę GP Malezji i GP Australii):4:0 dla Stevensa W nawiasie miejsca w kwalifikacjach(w Bahrajnie awarię miał Button,a w Monako wykluczono Sainza) Merhi jest wyżej od Stevensa w generalce bo skorzystał na jego awarii w Malezji przez co on nie mógł wystartować a Merhi przyjechał ze stratą 2 okr.do przedostatniego zawodnika na 15 miejscu. Wniosek:Stevens spuszcza bęcki Merhiemu a Hiszpan korzysta jedynie na problemach Brytyjczyka.Na miejscu Merhiego zastanawiałbym się nad sensem jazdy w Manorze jeżeli w World Series by Renault chce walczyć o tytuł który w zeszłym sezonie wygarnął mu Carlos Sainz jr. Perspektywa składu kierowców w przyszłości:Stevens powinien zostać na przyszły sezon a Merhiego może zastąpić Fabio Leimer.Na GP Brazylii mogliby dać wystartować Rubensowi Barrichello jeżeli ten oczywiście by tego chciał.Może też Lotterer mimo swoich zapowiedzi skusi się na start w GP Belgii.
Podobne: Merhi spowalniany większą wagą




Podobne galerie: Merhi spowalniany większą wagą
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć