Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona

Mercedes zbada spadek formy Hamiltona

2015-12-01 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Hamilton, Rosberg, Mercedes
Mercedes zapowiedział przeprowadzenie analizy wyjaśniającej, dlaczego mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton jeździł słabiej na finałowym etapie sezonu 2015 i został zdominowany przez drugiego kierowcę zespołu Nico Rosberga.

Hamilton obronił tytuł trzy wyścigi przed końcem sezonu, ale potem nie odniósł już żadnego zwycięstwa, dodatkowo nie zdobył ani jednego pole position aż w sześciu ostatnich sesjach kwalifikacyjnych.
Mercedes zbada spadek formy HamiltonaMercedes zbada spadek formy Hamiltona
„Było tak wiele dyskusji, czy to Nico się poprawił, czy rozwinęliśmy bolid bardziej pod niego, czy może Lewis spuścił z tonu nieświadomie. Nie wiem, co się stało".
- mówił Toto Wolff, głównodowodzący Srebrnymi Strzałami.

„Musimy zrobić inteligentną listę w najbliższych tygodniach i spróbować przeanalizować sprawę. Myślę, że trzeba znaleźć wyjaśnienie". „Dla Lewisa liczyło się mistrzostwo świata, ale koniec końców w ostatnich wyścigach oglądaliśmy naprawdę wspaniałą jazdę Nico".


Zmiany w bolidzie najbardziej prawdopodobną przyczyną


Mercedes skupi się na zbadaniu wpływu modyfikacji dokonanych w modelu W06 po kryzysie konkurencyjności we wrześniowym GP Singapuru na postawę Hamiltona za sterami samochodu.
Brytyjczyk ostatnio żalił się, że bolid wcześniej był "świetny", a później zrobił się dla niego "okropny".

„Miałem okropne okrążenia, okropny balans - zwłaszcza w soboty - dlatego trzeba to wyjaśnić". - powiedział.

„Wydaje się, że jedna strona zaczęła radzić sobie dużo lepiej, natomiast ja przeciwnie. Powiedziałem mojemu inżynierowi wyścigowemu, że naprawdę musimy usiąść i spróbować znaleźć sposób, aby to naprawić".
Mercedes zbada spadek formy HamiltonaMercedes zbada spadek formy Hamiltona
Chociaż Wolff nie jest przekonany, czy chodzi wyłącznie o to.

„Powiedziałbym, że to najbardziej prawdopodobne podejrzenie". - tłumaczył. „Po GP Singapuru rozwijaliśmy bolid w innym kierunku".

„Wyciągnęliśmy pewne wnioski po tamtym weekendzie i czy przybliżyliśmy samochód do preferencji Nico, a zarazem oddaliliśmy go od stylu jazdy Lewisa, nie wiem. To mogło odegrać rolę".„Ale nie chciałbym ograniczać całej sprawy do jednego czynnika. Mogło zadecydować wiele rzeczy".


Hamilton "desperacko" próbował pokonać Rosberga


Rosberg sugerował, że Hamilton na pewno nie oddał pola świadomie, skoro podczas finałowego GP Abu Zabi był gotów zaryzykować z ekstremalną strategią pojedynczego pit-stopu, aby tylko przestać przegrywać.

„Muszę przyznać, że było mi miło patrzeć, jak mój zespołowy partner ucieka się do pewnych desperackich czynów. Jak w ostatnią niedzielę, gdy chciał pokonać dystans wyścigu tylko na jeden pit-stop i nie przyjmował rady teamu, że na pewno nie wygra w ten sposób".
- powiedział Niemiec.
Mercedes zbada spadek formy HamiltonaMercedes zbada spadek formy Hamiltona



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
20

Komentarze do:

Mercedes zbada spadek formy Hamiltona

Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Piotr60 2015-12-01 14:16
ha,ha,ha no to już jest szczyt idiotyzmu
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
PolJaSam 2015-12-01 14:29
Genialny komentarz Nico!! I trzeba przyznać, otwarte i szczere wypowiedzi Toto Wolffa. Nie każdy team jest tak otwarty w swoich wyjaśnieniach i rozważaniach. Jeśli bolid jest ustawiony pod Ham a nie Nico, a potem pod Nico a nie Ham, to czy można w pełni obiektywnie stwierdzić, że Ham jest geniuszem F1 jak to niektórzy uważają? Szczerze wątpię. To tylko kolejny dowód na to, jak wiele zależy od samochodu, plus dobry kierowca. Moim zdaniem - Nico i Ham są na identycznym poziomie.
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
pg 2015-12-01 15:10
PolJaSam / w pełni się zgadzam. Ale czekam na wyscig podczas deszczu. On mógłby wiele zweryfikowac, który z nich lepszy. Stawiam na Nico
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Alonso 2015-12-01 15:15
Rosberg to cieć
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Skoczek 120 2015-12-01 15:47
Widzę że sami idioci się wypowiadają Ham na równym poziomie co Nico hahaha żal mi was , albo jesteście półgłówkami, albo chodzicie jeszcze do przedszkola idioci zobaczcie co Lewis już dokonał w swojej karierze i jakie ma osiągnięcia typu liczba zwycięstw 43 i 3 miejscie na liście zwycięzców w F1. 3 MIEJSCE w kat. Pole POSITION 49 i 3 tytuły MŚ !!! Statystyka mówi sama za siebie ,a to że w ostatnich wyścigach zespół zaczął Faworyzować Rosberga to nie znaczy że już jest lepszy Od Hamiltona bo nie dorasta mu nawet do pięt !!!!
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Robert20 2015-12-01 16:43
To tylko pokazuje, że nawet najlepszy kierowca nie będzie w stanie zrobić nic, jeśli zespół będzie chciał, żeby wygrywał jego partner, jeżdżący na podobnym poziomie. Nie trzeba być geniuszem, wystarczy, że nie będzie totalną ofiarą. Poza małymi wyjątkami, praktycznie każdy obecnie jeżdżący wsadzony do topowego bolidu, z pełnym poparciem zespołu może zostać mistrzem.
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
mesjosz 2015-12-01 17:42
@Skoczek 120 1 sezon w Mclarenie - był totalnie faworyzowany w mclarenie, mógł zdobyć tytuł, ale przez własną głupotę przegrał go - i podkreślam że był faworyzowany. Ale sezon debiutancki, więc odpuszczę szersze uargumentowanie tego sezonu. 2 sezon - zdobywa tytuł, znowu jest faworyzowany a do tego ma w zespole kogoś kto ma z nim nie walczyć, tak jak kiedyś Rubens z Schumacherem. Przejdę do sezonu 2013. Pojedynek Hamiltona i Rosberga, mimo że Hamilton wygrał rywalizację to trzeba podkreślić że Rosberg miał o 2 awarię więcej, wygrał 1 wyścig więcej i miał częste problemy z autem(niekoniecznie wykluczające go z rywalizacji, ale skutkujące dużo słabszą pozycją. 2014 Pojedynek toczy się zaciekle i szala zwycięstwa jest po stronie Rosberga. Kolizja z Hamiltonem i sytuacja odwraca się o 180 stopni, Rosberg siada psychicznie. Potem ostatni wyścig sezonu, awaria i 50 punktów dodatkowych straty do Hamiltona. 2015 Samochód jest ewidentnie ustawiony bardziej pod Hamiltona, wyścig deszczowy? Rosberg bez problemu wyprzedza "mistrza hamiltona" ale potem popełnia błąd i przegrywa wyścig. Awarie i awarie, losowe pechowe sytuacje i sezon zakończył się jak zakończył. Nie mniej, gdyby samochód był ustawiony od początku sezonu tak jak po GP singapuru, to nie kłóćcie się bo Hamilton by przegrał ;-) 6 PP z rzędu, 3 wygrane z rzędu. (było by najprawdopodobniej 5 gdyby nie błędy i pech Nico). Na początku sezonu wygrał bo samochód był ustawiony pod niego. Ahh, przypominjcie sobie jak to Rosberg narzekał na hamulce, to Hamilton go wyśmiewał, dlatego teraz fajny rewanż ze strony Nico ;-) Nagle mistrzuniowi nie pasują ustawienia. Wniosek na sezon 2016 ? Hamilton wygra z Nico jeżeli będzie miał samochód ustawiony pod niego. Nico wygra jeżeli będzie sytuacja odwrotna i samochód będzie pod Nico. Mam nadzieje że tępe lemingi rozumiecie, że między Nico a Hamiltonem nie ma odczuwalnej różnicy w umiejętnościach, to jest jedynie kwestia dopasowania auta pod kierowcę. No i mentalność, jest po stronie Hamiltona, zdobył 1 tytuł i to przeważa. @Pg był wyścig w deszczu ;-) Rosberg mimo spadku na 4 miejsce po starcie (został chamsko zblokowany przez Hamiltona) odzyskał prowadzenie wyprzedzając Hamiltona i to bez problemu ; ) No ale potem popełnił błąd. Wnioski nasuwają się same. :-)
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
mesjosz 2015-12-01 17:45
Przepraszam, Rosberg miał 3 DNF w 2013 a Hamilton 1.
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
SONDAŻ! 2015-12-01 18:27
Co ty nie powiesz Mesjosz :-) A to że HAM miał ROS w ostatnich wyścigach na widelcu to nic! Normalnie śmiechu warte te twoje wypociny. HAM po prostu spuścił z tonu, bo nie jest w najlepszej dyspozycji, co widać i słychać tu i tam. Jak weźmie się znowu w garść, to NICO na qualu znowu będzie odstawał do 0.5sek. :-)
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Robert20 2015-12-01 18:37
HAM spuścił z tonu... dobre. Może w jednym wyścigu dał wygrać ROS żeby ten miał wicemistrza, i pewnie tylko dlatego, że mu zespół kazał. Znajdź mi kierowcę, który nie chce wygrywać. Jakby dał radę to by wygrywał do końca, chociażby dlatego, żeby jeszcze bardziej pogrążyć Rosberga i mieć przewagę psychiczną w następnym sezonie - tak się niestety nie stało.
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Skoczek120 2015-12-01 18:41
@Skoczek 120 dalej sie pode mnie podszywa... ;] No cóż, mnie też cieszy sytuacja, w której Hamilton nie ma sielanki. Początek sezonu miał za łatwy. Tak jak napisał na swoim blogu Mikołaj Sokół - może poprzednia wersja mniej pasowała Nico, a teraz Lewisowi? Wszystko działa w dwie strony. ;-)
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
SSupra f1 2015-12-01 18:55
Ja się zgadzam Skoczek120@.. Rosberg to nie materiał na mistrza jest tak jak JB.MW.RB. mają talent ale brakuje im tego czegoś ? ;-) czysty talent ma hamilton vettel alonso miał go raykonen szumi a szilfuje go teraz maxu. Powtarzam jeszcze ras ze rosberg to bogata przeszłości tatuś .
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Rich 2015-12-01 19:14
@mesjosz i co podnieciłeś się frajerze i tak wszyscy wiedzą żę Hamilton jest lepszym kierowcą od Rosberga i Vettela , Lewis to prawdziwy Mistrz !!!
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
mesjosz 2015-12-01 20:17
@Rich, grzeczniej bo nie jestem twoim kolegą, jeżeli jesteś taki skory do wyzwisk to powiedz z jakiego gimnazjum jesteś, może kiedyś zawitam i wytłumaczysz mi dokładnie co miałeś na myśli mówiąc do mnie "frajer". Wszyscy wiedzą że Hamilton jest najlepszy? Wiesz co to w ogóle znaczy najlepszy? Ktoś kto nieprzerwanie wygrywa nawet mimo przeszkód. Kto był najlepszym bokserem wagi ciężkiej? Kliczko, dlaczego? Czy był wyjątkowo uzdolniony? Nie! Po prostu był genialnym rzemieślnikiem, potrafił wykorzystać swoje atuty i przede wszystkim UMYSŁ, dystansował ludzi a gdy ktoś skracał dystans to od razu klinczował. Przegrał dlaczego? Bo po prostu nie był to jego dzień, był bez formy lub jakieś inne czynniki. Teraz wytłumaczę ci dlaczego przywołałem powyższy przykład. Najlepszym się staje nie rodzi. Gdy ktoś jest najlepszy, nie ma sobie równych i wszystkich dominuje, wykorzystuje wszystko nawet gdy ma przed sobą kłody. A Hamilton? Pierwszy raz chyba w jego karierze, samochód nie był ustawiony pod niego - więc jeżeli wy wypominacie to i ja wypomnę. Zespół ustawiając samochód pod Hamiltona faworyzował go od początku. Ale gdy te gówniane ustawienia pod Hamiltona przestały działać, zespół musiał wykonać krok naprzód, kto na tym zyskał? Rosberg. Widać że zespół byłby jeszcze szybszy gdyby nie stopował go Hamilton. I teraz Hamiltona mógłby pokonać nawet Webber ALE tylko wtedy gdy ustawienia byłby pod Webbera. A więc jaki jest wniosek? Hamilton nie jest najlepszy bo nie potrafi dostosować się do obecnych warunków, wykształcił swoją jazdę pod dane ustawienia i gdy te się zmieniły, przestał się w ogóle liczyć. I nie gadajcie głupot że Rosberg odjeżdża od Hamiltona tylko na kilka sekund. Ostatnio to było aż 8 sekund gdzie na początku lemingi, odjeżdżał od Hamiltona po 1sek na okrążeniu, wniosek? I tak nic nie wywnioskujecie i mojej potężnej argumentacji nie przebijecie, chyba że w swoim płytkim rozumie, podając jedyny argument "hamilton jest lepszy bo jest lepszy" - to jest wasz poziom.
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
mechanik 2015-12-02 00:45
@mesjosz i inni, kierowca musi sobie zasłużyć, żeby samochód był ustawiony pod niego. I w przyszłym sezonie prawdopodobnie bolid Mercedesa ponownie będzie bardziej odpowiadał Hamiltonowi. No ale szkoda, żeby było inaczej, jeśli zdobył mistrzostwo. Nie wiem ile w tym szczęścia, a ile umiejętności, ale jak to mówią: szczęście sprzyja lepszym.
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Frodo 2015-12-02 08:39
@Mesjosz Nie ma sensu kłucić się z dziećmi. Jednemu już powiedziałem, że jak jest kozak to niech powie gdzie mieszka. Cisza. Odnośnie tematu. HAM ma poparcie Laudy. Miał poparcie Wolfa, ale w tej chwili, przez swoje zachowanie, imprezy, narzekanie i płacze, coś mi się zdaje, że przekroczył granice i Wolf ma już tego dosyć. Robi dobrą minę, ale z jego wypowiedzi idzie wyczytać, że nie toleruje już tej gadki Hamiltona. Przynajmniej ja tak odczytałem i takie wnioski wysnułem. I masz rację @PoIJaSam, @pg, @Mesjosz, zgadzam się, że jeżeli zespół nie zmieni tego zawieszenia i poprawi hamulce, Rosberg będzie dominował. Chyba, że zrobią bolid spowrotem pod HAM... W sumie to narzekanie HAM pokazuje, że ROS przegrywał przez ustawienia..
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Frodo 2015-12-02 08:40
@Rich nie cierpię głupoty, więc chętnie odwiedzę Cię z Mesjoszem. Czemu nie piszesz skąd jesteś?
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Hehehe 2015-12-02 08:59
A mi miło patrzeć jak Nico przegrywa 3 sezon z rzędu z Hamiltonem ;-) I żadne żałosne wymówki hejterow Lewisa tego nie zmienią
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
Fan Lotusa 2015-12-02 20:04
Jednego w tym nie rozumiem - czemu Lauda woli Hamiltona? Co Hunta mu przypomina? Hamilton i Rosberg są jak Hunt i Lauda. Hamilton ma talent i właściwie tylko tyle a Rosberg cały czas nad sobą pracuje (najlepszy przykład - trenował nawet oddychanie). Główną przewagą Laudy było dopracowywanie bolidów, jak nad tym czasami myślę to jakby był z Huntem w Ferrari moglibyśmy mieć podobną sytuację co obecnie z Lewisem i Nico. I oczywiście odwrotnie jakby teraz też ulepszanie bolidów działało jak wtedy i byliby w innych zespołach przewagę miałby Nico (o ile pamiętam na większości testów w 2014 i 2015 to on jeździł więcej). I wynika z tego, że gdyby nie media nikt by nie uważał Rosberga za "ciecia" jak to koledzy pisali. (Zresztą Vettel dawniej też byłby bohaterem, a nie znienawidzony za dominację... ech co za czasy).
Mercedes zbada spadek formy Hamiltona
FK 2015-12-03 18:20
@Frodo taki jesteś mocny? Bo dla mnie jesteś śmieszny. Zapraszam do Bełchatowa, jeśli chcesz w 4 oczy porozmawiać na ten temat, a nie straszyć w Internecie, jaki Ty chojrak jesteś. Uwielbiam takich jak Ty sprowadzać do pionu i pouczać, więc zapraszam na "spotkanie".