Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio
Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio

Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio

2016-03-07 - G. Filiks     Tagi: Team Radio, Formuła 1, Toto Wolff, Mercedes
Toto Wolff szefujący Mercedesowi w Formule 1 typuje swoich kierowców jak i innych do częstszego mylenia się przy zmianach opon czy obsłudze bolidu podczas sezonu 2016, w rezultacie większego ograniczenia rozmów przez radio.

F1 zakazała zespołom niektórych komunikatów radiowych pomagających zawodnikowi w trakcie sezonu 2014, a ubiegłego roku wydłużyła listę niedozwolonych instrukcji o kolejne pozycje.
Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radioMercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio
W tym roku wchodzą jeszcze ostrzejsze restrykcje.

„Nowy regulamin tak bardzo ogranicza nas w przekazywaniu informacji kierowcom podczas zawodów". - powiedział Wolff cytowany przez serwis Autosport.

„Strategia, tryb doładowania w silniku, wybór opon, a nawet do pewnego stopnia pit-stopy - w wielu sprawach kierowca będzie decydował sam". „Różne rzeczy będą mniej zoptymalizowane przez algorytmy i inżynierów, co narazi nas na błędy".

„Podoba mi się, że to kierowca będzie podejmował decyzje i nie będzie sterowany z alei serwisowej".


Boss Mercedesa spodziewa się więcej niespodzianek w wyścigach, wzrostu znaczenia inteligencji wyścigowej zawodników i większych różnic między kierowcami.

„To absolutnie pozytywny ruch".
- stwierdził.
„Celem było uczynienie zawodów mniej przewidywalnymi i tak właśnie się stanie. Teraz jest potencjał na to, by wyścigi przebiegały w różnorodny sposób".

„Weźmy tryby pracy silnika (...). Oczywiście masz tylko określone przydziały w różnych trybach mocy, ale czym więcej mocy wykorzystujesz, tym łatwiej ci się bronić i atakować".„Kiedy kierowca sam będzie decydował, kiedy użyć poszczególnych trybów, przełoży się to na różne strategie. Włączanie przez zawodników różnych trybów pracy silnika na różnych etapach wyścigu spowoduje większe różnice w osiągach między bolidami".

„Teraz będzie chodziło o szersze planowanie przed zawodami, o pamiętanie, jaki był plan na wyścig, a także o inteligencję i instynkt, potrzebne do wykonywania właściwych czynności we właściwych momentach".


Wolff jednak jednocześnie zwraca uwagę na wadę większego ograniczenia team radio - wszyscy, a więc też widzowie, będą mieć mniej informacji, co dzieje się z danym kierowcą.

„Lubimy przekazy radiowe i towarzyszące im emocje. Dlatego 15 lat temu zapragnęliśmy przeżywać emocje kierowcy razem z nim".
- powiedział.„Teraz może posunęliśmy się nieco za daleko w restrykcjach, ponieważ zawodnik będzie mniej się odzywał".

„Ale to spowoduje więcej błędów, a tym samym większą różnorodność wyników, która jest ważna dla F1. Ludzie chcą widzieć, jak wygrywa słabszy. Są znudzeni zwycięstwami dominującego bolidu".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio

Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio
FAN F1 2016-03-07 22:45
I to jest dobra wiadomosc dla Icemana, nigdy nie lubil byc sterowany przez radio. Jak kazdy dobry kierowca interesuja go tylko podstawowe i rzeczowe informacje. Kierowca powinien sam decydowac jak chce sie scigac i kiedy chce zmienic opony
Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio
silvestre1 2016-03-08 12:11
Skoro mechanik zrobił swoje, kierowca przetestował przed wyścigiem - to po jaką cholerę wymyślili pogadanki w trakcie wyścigu. Błąd kierowcy lub mechanika to ryzyko wpisane w ten "sport". Jestem za absolutnym zakazem komunikacji w obie strony podczas wyścigu a próby oszustwa powinny być równoważne dyskwalifikacji. Skończą się ustawki, wyścigi w alei serwisowej, niedzielne procesje i cała ta sztuczność. Teraz niema lepszej kołysanki jak transmisja F1, szczególnie w porze poobiedniej siesty.
Podobne: Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio
Podobne galerie: Mercedes spodziewa się więcej technicznych błędów kierowców w nowym sezonie F1 za sprawą kolejnego ograniczenia team radio
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit