Formuła 1 » Aktualności F1 » Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce

Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
2009-03-27 - P. Stolecki Tagi: Kubica, BMW Sauber, Melbourne, Williams, Rosberg
Druga sesja treningowa przed Grand Prix Australii pozwala sądzić, że dyfuzory zamontowane w bolidach Williamsa, Brawn oraz Toyoty naprawdę dają przewagę nad konkurencją.
Najszybszy ponownie okazał się kierowca Williamsa Nico Rosberg, drugi czas uzyskał Rubens Barrichello, a trzecie miejsce uzyskał Jarno Trulli na Toyocie. W pierwszej siódemce tylko jeden kierowca nie pochodzi z wymienionych wyżej teamów.
BMW-Sauber będzie mieć dużo pracy w piątkową noc. Obaj kierowcy zanotowali czasy w drugiej dziesiątce. Nick Heidfeld był czternasty, o jedno oczko wyżej niż Robert Kubica. Polak stracił do Nico Rosberga 1.345 sek.
Wydaje się, że liderzy klasyfikacji z ubiegłego roku przespali zimę. Relatywnie dobrze w piątek zaprezentowała się jedynie stajnia Ferrari. W drugiej sesji Brazylijczyk Massa zajął 10. miejsce, tuż za nim uplasował się Kimi Raikkonen.
Katastrofalne czasy odnotowali kierowcy McLarena-Mercedes. Bolidy z nr 1 i 2 były szybsze tylko i wyłącznie od Nelsona Piqueta i Sebastiena Buemiego w Toro Rosso-Ferrari.
Przed zespołami teraz wiele nowych czynników i danych do rozważenia przez sobotą i trzecim wolnym treningiem. Sobotnie sesje powinny dać już jaśniejszy obraz dotyczący realnej formy czołowych zespołów.
Więcej informacji dotyczących wydarzeń pierwszego dnia treningów w Melbourne wkrótce.
BMW-Sauber będzie mieć dużo pracy w piątkową noc. Obaj kierowcy zanotowali czasy w drugiej dziesiątce. Nick Heidfeld był czternasty, o jedno oczko wyżej niż Robert Kubica. Polak stracił do Nico Rosberga 1.345 sek.
Wydaje się, że liderzy klasyfikacji z ubiegłego roku przespali zimę. Relatywnie dobrze w piątek zaprezentowała się jedynie stajnia Ferrari. W drugiej sesji Brazylijczyk Massa zajął 10. miejsce, tuż za nim uplasował się Kimi Raikkonen.
Katastrofalne czasy odnotowali kierowcy McLarena-Mercedes. Bolidy z nr 1 i 2 były szybsze tylko i wyłącznie od Nelsona Piqueta i Sebastiena Buemiego w Toro Rosso-Ferrari.
Więcej informacji dotyczących wydarzeń pierwszego dnia treningów w Melbourne wkrótce.
Grand Prix Australii - Melbourne - 27.03.2009, Trening 2: | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Ilość okrązeń | ||
1. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:26.053 | 36 | ||
2. | Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:26.157 | +0.104 | 38 | |
3. | Trulli | Toyota | 1:26.350 | +0.297 | 42 | |
4. | Webber | Red Bull-Renault | 1:26.370 | +0.317 | 30 | |
5. | Button | Brawn-Mercedes | 1:26.374 | +0.321 | 38 | |
6. | Glock | Toyota | 1:26.443 | +0.390 | 42 | |
7. | Nakajima | Williams-Toyota | 1:26.560 | +0.507 | 33 | |
8. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:26.740 | +0.687 | 19 | |
9. | Sutil | Force India-Mercedes | 1:27.040 | +0.987 | 29 | |
10. | Massa | Ferrari | 1:27.064 | +1.011 | 35 | |
11. | Raikkonen | Ferrari | 1:27.204 | +1.151 | 32 | |
12. | Alonso | Renault | 1:27.232 | +1.179 | 28 | |
13. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1:27.282 | +1.229 | 32 | |
14. | Heidfeld | BMW-Sauber | 1:27.317 | +1.264 | 34 | |
15. | Kubica | BMW-Sauber | 1:27.398 | +1.345 | 36 | |
16. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:27.479 | +1.426 | 36 | |
17. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:27.802 | +1.749 | 35 | |
18. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:27.813 | +1.760 | 31 | |
19. | Piquet | Renault | 1:27.828 | +1.775 | 35 | |
20. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.076 | +2.023 | 33 |
Prędkości maksymalne | ||
---|---|---|
Kierowca | Prędkość | |
1 | Felipe Massa | 308.3 |
2 | Lewis Hamilton | 308.0 |
3 | Giancarlo Fisichella | 306.9 |
4 | Sebastien Bourdais | 306.2 |
5 | Kazuki Nakajima | 306.2 |
6 | Rubens Barrichello | 306.2 |
7 | Sebastien Buemi | 305.6 |
8 | Kimi Raikkonen | 305.6 |
9 | Nico Rosberg | 304.9 |
10 | Heikki Kovalainen | 304.8 |
11 | Jarno Trulli | 304.3 |
12 | Jenson Button | 304.2 |
13 | Mark Webber | 303.9 |
14 | Sebastian Vettel | 303.8 |
15 | Adrian Sutil | 303.8 |
16 | Timo Glock | 303.7 |
17 | Nick Heidfeld | 303.7 |
18 | Robert Kubica | 303.3 |
19 | Fernando Alonso | 301.6 |
20 | Nelsinho Piquet | 301.4 |
Czasy sektorów | ||
---|---|---|
Kierowca | Czas | |
Sektor 1 | ||
1 | Timo Glock | 28.535 |
2 | Rubens Barrichello | 28.625 |
3 | Jarno Trulli | 28.638 |
4 | Nico Rosberg | 28.657 |
5 | Mark Webber | 28.822 |
6 | Jenson Button | 28.871 |
7 | Kimi Raikkonen | 28.911 |
8 | Sebastian Vettel | 28.916 |
9 | Felipe Massa | 28.951 |
10 | Robert Kubica | 28.967 |
11 | Kazuki Nakajima | 28.975 |
12 | Sebastien Bourdais | 29.034 |
13 | Nick Heidfeld | 29.073 |
14 | Fernando Alonso | 29.100 |
15 | Adrian Sutil | 29.120 |
16 | Heikki Kovalainen | 29.206 |
17 | Lewis Hamilton | 29.215 |
18 | Giancarlo Fisichella | 29.221 |
19 | Nelsinho Piquet | 29.239 |
20 | Sebastien Buemi | 29.286 |
Sektor 2 | ||
1 | Nico Rosberg | 23.090 |
2 | Jenson Button | 23.106 |
3 | Felipe Massa | 23.177 |
4 | Jarno Trulli | 23.229 |
5 | Rubens Barrichello | 23.230 |
6 | Timo Glock | 23.286 |
7 | Sebastian Vettel | 23.313 |
8 | Fernando Alonso | 23.314 |
9 | Lewis Hamilton | 23.320 |
10 | Kazuki Nakajima | 23.338 |
11 | Mark Webber | 23.345 |
12 | Adrian Sutil | 23.365 |
13 | Kimi Raikkonen | 23.402 |
14 | Nick Heidfeld | 23.406 |
15 | Giancarlo Fisichella | 23.498 |
16 | Heikki Kovalainen | 23.518 |
17 | Sebastien Bourdais | 23.522 |
18 | Robert Kubica | 23.544 |
19 | Nelsinho Piquet | 23.550 |
20 | Sebastien Buemi | 23.694 |
Sektor 3 | ||
1 | Jarno Trulli | 34.126 |
2 | Nico Rosberg | 34.155 |
3 | Jenson Button | 34.173 |
4 | Mark Webber | 34.177 |
5 | Rubens Barrichello | 34.218 |
6 | Kazuki Nakajima | 34.247 |
7 | Timo Glock | 34.385 |
8 | Sebastian Vettel | 34.400 |
9 | Adrian Sutil | 34.578 |
10 | Felipe Massa | 34.621 |
11 | Giancarlo Fisichella | 34.717 |
12 | Robert Kubica | 34.753 |
13 | Fernando Alonso | 34.778 |
14 | Nick Heidfeld | 34.783 |
15 | Sebastien Bourdais | 34.821 |
16 | Kimi Raikkonen | 34.855 |
17 | Nelsinho Piquet | 35.010 |
18 | Lewis Hamilton | 35.029 |
19 | Heikki Kovalainen | 35.072 |
20 | Sebastien Buemi | 35.080 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
17
Komentarze do:
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
radek247 2009-03-27 08:26
Nie wiem co sądzić o tych wynikach. Ale widać że bolidy które mają podwójny dyfuzor są szybkie. Kubica podobno narzekał że bolid wogóle nie ma przyczepności (że to nie jego auto).

Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
Nogal 2009-03-27 08:28
Martwi mnie brak przyczepności u Kubicy - nie wróży to dobrze. Z drugiej jednak strony w zeszłym roku również bardzo narzekał :-)
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
czechol17 2009-03-27 08:43
No No niewiem co o tym sądzić trzeba uzbroić się w cierpliwość do jutra jak tak zostanie to nienajlepiej się zacznie,ale jak to mówią co się żle zaczyna to dobrze kończy
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
radek247 2009-03-27 08:49
Wiecie coś o tym że McLaren testowało też podwójny dyfuzor? Nie wiem jak inne ekipy.
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
artek82 2009-03-27 08:50
Chyba BMW było zbyt pewne siebie.. którą siłą teraz będzie.. ;-) Kubice znów traktują doświadczalnie - będzie słaby wynik bez KERS to zamontujemy mu KERS..
Widać po pierwszych treningach że to Wiliams na testach się ukrywał z formą. Pewnie od Shanghaju większość będzie mieć dyfuzor i wtedy można porównywać wyniki..
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
slakoz 2009-03-27 08:55
Szokujące wyniki - nawet jak na trening. BMW i McLaren są za daleko czołówki żeby mówić o "ukrywaniu" rzeczywistej prędkości. Ale cieszę się, że dobre pomysły dały przewagę teamom które mają sprytnych inżynierów.
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
czyzyk1802 2009-03-27 08:59
boziu a pamietacie co było rok temu ??? 1 trenong 1,29 a Q i juz 4 sek lepiej, kazdy ma inny program i czekamy spokjnie a nawet jesli beda słabi to za ok. 3 GP sie wszystko wyrowna i zapdna decyzje co do dyfuzorow

Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
Benelli 2009-03-27 09:00
z ocenami wstrzymałbym się co najmniej do 3 treningu, Pierwsze dwa nam totalnie nic nie mówią
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
Arrczi 2009-03-27 09:12
I jak tu typować? Czasy Wiliamsa na poziomie PP z zeszłego roku Hamiltona. Nieźle i to bez KERS
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
rewir 2009-03-27 09:36
Nie porównywałbym ubiegłorocznych czasów. Z tego co wiem to tor został trochę zmodyfikowany, zwłaszcza zakręt 12 po wylocie Glocka rok temu. Poza tym to zupełnie inny bolidy.
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
radek247 2009-03-27 09:54
Nie ma żadnego punktu odniesienia jak typować. Poprostu loteria.
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
Przemek Str 2009-03-27 10:20
Hehe Kubica dobrze mówi że to nie jego auto :-) Wkońcu kers mu wyciągli i rozkład masy poszedł sie . . .
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
Ayrton S. 2009-03-27 10:51
Brawo Kubica :-) Piękny pokerek na tych testach dopiero na q2 zobaczymy czy BMW ma coś więcej niż parę ....
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
Dylson 2009-03-27 13:39
Beneli dobrze gada jak prawie wszystcy na tym portalu, ale jednak trochę się boję o BMW...
Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
sympatykf1 2009-03-27 22:58
gdzieś pisali, że te dyfuzory są ok. i ponoć reszta zespołów ma już też dopracowane, tak że myślę że na razie bez paniki. Z drugiej jednak strony BMW zchrzanił poprzedni sezon bo od połowy 2008 pracowali nad nowym bolidem więc czekam na efekty panie Mario bo na razie widać, że inżynierowie Williamsa, Browna systematycznie odrabiali lekcje bo i tak nie mieli szans na MŚ, a BMW zaprzepaścili szansę bo "pracowali"....?
Trochę może bez składu ale wiadomo o co chodzi.

Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce
Nogal 2009-03-27 22:59
8-) Szacuneczek 8-)
Podobne: Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce




Podobne galerie: Melbourne - Trening 2: Rosberg na czele, Kubica w drugiej dziesiątce



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter