Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii

Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii

2013-10-15 - G. Filiks     Tagi: Suzuka, Red Bull, Grosjean, Lotus, Alan Permane, Japonia
Lotus jest przekonany, że żadna strategia nie utrzymałaby Romaina Grosjeana do końca na czele wyścigu o Grand Prix Japonii.Francuski kierowca objął prowadzenie po fantastycznym starcie, wskakując przed oba Red Bulle. Długo liderował, jednak w drugiej części zawodów musiał uznać wyższość Sebastiana Vettela, który opóźnił drugi pit-stop i wyprzedził go na świeższych oponach. Także Marka Webbera, który przeszedł Romaina na przedostatnim okrążeniu, realizując agresywną taktykę aż trzech wizyt w boksach.
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP JaponiiLotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Według dyrektora operacyjnego Lotusa na torze Alana Permane, Red Bulle były zwyczajnie szybsze, choć prawdopodobnie istniała szansa zapewnienia Grosjeanowi drugiego miejsca.

„Nie sądzę, że mogliśmy jakoś to wygrać".
- powiedział Permane serwisowi Autosport.

„Ale mogliśmy - i rozmawialiśmy wtedy o tym - dać sobie spokój z Vettelem, przyjmując że i tak nas pokona, a następnie pojechać dłuższy drugi stint. „Wtedy moglibyśmy pokonać Marka. Jednak zdecydowaliśmy, że będziemy próbować zwyciężyć. Chcieliśmy dać sobie szansę.

„To była świadoma decyzja. Wiedzieliśmy, że i tak zdobędziemy dużo więcej punktów niż Ferrari oraz Mercedes. Ryzyko dojechania na trzeciej pozycji zamiast na drugiej to nie była wielka rzecz".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
9

Komentarze do:

Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii

Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Zadumany Polak 2013-10-15 10:17
Ja do Grosjeana pojechał świetny wyścig i gdyby nie walczył to miałbym do niego pretensje, ale walczył jednak prawie w każdym momencie toru Webber był od niego szybszy, a dodatkowo trzeba mieć naprawdę bardzo dużo doświadczenie by w korku umieć utrzymać miejsce jednocześnie nie powodując kraksy z innym zawodnikiem. Mam pretensje do Raikkonena, Romain potrafił być przed Ferrari, Massa i Alesi jeden po drugim uzyskując prawie identyczne czasy. Mistrz Kimi nie potrafi uzyskiwać porównywalnych czasów tak jak Alonso i Massa, Vettel i Webber. Raikkonen zawalił w tym roku walkę o pole position i kropka. Pytanie czy jest skłonny to zmienić?
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Zadumany Polak 2013-10-15 11:37
Mówiłem aby Romain walczył z Webberem bo wiedziałem że z Vettelem nie miał szans. Faktem jest że Romain się wpisał jako nr1 przez większą cześć GP a to ma marketingowe znaczenie.
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Kibic F1 2013-10-15 15:21
Gosjean miał większe szanse na pkonanie Vettela niż Webbera. Należało reagować na zjazdy Vettela, a Webbera sobie odpuścić. Zakładając na ostatni stint opony pośrednie, Grosjean miał szanse wygrać z Vettelem. Nie wiem czy wówczas Webber zjechałby na trzeci pit-stop, ale podejrzewam, że RBR nawet w takiej sytuacji nie pozwoliłby Webberowi dojechać przed Vettelem. Pilnując Vettela, Grosjean mógł nawet wygrać wyścig.
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Zadumany Polak 2013-10-15 16:36
Grosjean miał szanse wygrać z Webberem, ale Vettel w Bolidzie Red Bulla wyciska maksimum, od razu po starcie potrafi odjechać nawet na 30 sekund od drugiego zawodnika nawet gdy jest to Webber. Dlatego po zmianie opon pewnie wraca na 1 pozycje i pozostaje niezagrożony. Kibic F1 gdyby Vettel jeździł słabiej Romain miałby szansę z nim powalczyć tak jak z Webberem ale zarówno Vettel jak i bolid Red Bulla wyciskają z siebie maksimum dlatego Alonso powiedział że pierwsza 3 w Japonii to inna liga. Kibic F1 masz rację z oponami, jednak pośrednie szybciej się zużywają i mogłoby się zdarzyć że przed końcem GP albo tempo RB by spadło albo musiałby Romain zjechać do pit stopu. Dla mnie za bardzo skoncentrował się na 1 pozycji zamiast myśleć by dojechać na 2 przed Webberem.
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Kibic F1 2013-10-15 22:52
Przed kuriozalnym zjazdem Webbera na trzeci pit-stop, co miało miejsce na 42. okrążeniu, kolejność w wyścigu była następująca: 1-Webber, 2-Vettel (+13 s), 3-Grosjean (+3 s). Gdyby nie bezmyślny zjazd Webbera, to taka kolejność utrzymałaby się do mety. Wszyscy jechali na oponach twardych. Opony Webbera zaliczyły 16 okr., Vettela - 5 okr., a Grosjeana - 13 okr. Do mety pozostało 11 okr. Nie było więc obaw, że opony Webbera się skończą. Vettel miał raczej nikłe szanse na dogonienie i wyprzedzenie Webbera. Vettel wygrał więc tylko dlatego, że RBR postanowił zabrać zwycięstwo Webberowi, a w dodatku wykorzystać go do spowolnienia Grosjeana. Gdyby Grosjean od początku powtarzał taktykę Vettela, zamiast reagować na zjazdy Webbera, to w końcówce miałby szanse na lepszy wynik.
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
KAWX77 2013-10-16 00:10
eksperci, tera ciiiiiicho
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Zadumany Polak 2013-10-16 09:39
Dobrze jakby Lotus otrzymał sponsora który wytwarza samochodu bo tryumf Lotusa wiązałby się z pokazaniem nasza marka nasze rozwiązania w zakresie motoryzacji są najlepsze i przekładało by to się na większy zakup samochodów tej marki. Jeżeli sponsor nie produkuje samochodów to efekt marketingowy nie przekłada się na większe zyski w Firmie. Kolego Kibic F1 tak masz rację tylko że Grosjean chciał po starcie utrzymać swoją 1 pozycję dlatego jechał na maksimum i szybciej przez to zużywał opony, dlatego aby nie stracić tempa zjeżdżał szybciej niż to było założone w strategii parę okrążeń wcześniej niż w strategii, chodziło o to by utrzymać Red Bulle za sobą a bez dobrych opon to było niemożliwe, natomiast Red Bulle starały się jadąc za Grosjeanem oszczędzać opony więc w końcówce mieli świeższe opony i mogli na koniec podkręcić tempo. Powtarzając pit stopy Vettela Grosjan spadł by za niego, a tego Grosjean chciał uniknąć, naiwnie nieco sądził że w końcówce zdoła utrzymać z trudem wypracowaną pozycję, co było myśleniem nierealnym bo liczy się średnia szybszy na początku Grosjean na końcu był wolny i Red Bull to wykorzystał.
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
korba 2013-10-16 11:56
Szansa zawsze istnieje na pokonanie przeciwnika.Ale gra tak idzie na ile przeciwnik pozwala. Odpowiednie decyzje w odpowiednim czasie itp.Red Bul pokazał poprzez swoją taktykę aby wyjść na swoje.Lotus miał tą szanse,ale przekalkulowali i za mało było wiary,że jest to możliwe aby pokonać najlepszy team i Vettela.Grosjean był bardzo blisko wygranej i to rozbudziło jeszcze bardziej wole walki,a co za tym idzie,że będzie więcej adrenaliny dla śledzących zmagania w F-1.
Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Zadumany Polak 2013-10-25 12:20
Kimi wyraźnie nie przykłada się do kwalifikacji w GP Indii, widać to po mniejszej ilości okrążeń i po tym jak bardzo dobrze jechał a potem wyraźnie odpuścił ściganie.
Podobne: Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Podobne galerie: Lotus: Grosjean nie miał szans powstrzymać Red Bulli przed wygraniem GP Japonii
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Lotus