Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lotus F1 Team ma nowego udziałowca z Rosji
Lotus F1 Team ma nowego udziałowca z Rosji

Lotus F1 Team ma nowego udziałowca z Rosji

2014-01-27 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Lotus, Yota
Rosyjska firma Yota nabyła około 10% udziałów stajni Lotus z Formuły 1.

Logo producenta smartphone'ów i dostawcy usług mobilnych pojawiło się na pokazanym parę dni temu nowym bolidzie Lotusa. Sądzono, że Yota jest kolejnym sponsorem ekipy, ale okazało się, że firma tak naprawdę weszła do grona właścicieli zespołu.
Lotus F1 Team ma nowego udziałowca z RosjiLotus F1 Team ma nowego udziałowca z Rosji
„Nie jesteśmy sponsorem, kupiliśmy udziały w Lotusie". - ujawnił serwisowi Autosport rzecznik prasowy Yota. „Nasz cel jest bardzo prosty - F1 kryje wiele innowacyjnych technologii i chcemy zobaczyć, co możemy pożyczyć z niej do branży IT".

Głównym właścicielem Lotusa pozostaje spółka Genii Capital należąca do luksemburskiego biznesmena Gerarda Lopeza. Poza nią i Yota, udziałowcem teamu jest jeszcze brytyjski handlarz nieruchomościami Andrew Ruhan, który na początku zeszłego roku kupił 2% ekipy.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Lotus F1 Team ma nowego udziałowca z Rosji

Lotus F1 Team ma nowego udziałowca z Rosji
Zadumany Polak 2014-01-28 09:30
Red Bull ma ciekawą łyżkę pod nosem bolidu która rozprowadza powietrze na boki, czyżby ta łyżka powoduje że powietrze z przodu bolidu nie tamuje ruchu bolidu po bokach tam gdzie wloty powietrza do chłodnicy? Ciekawe jak taka łyżka działa jak jest dużo wody, czyżby to był system odwadniania przestrzeni przed kołami tylnymi?
Lotus F1 Team ma nowego udziałowca z Rosji
Zadumany Polak 2014-01-29 23:40
Po testach w Jerez kolejność jest następująca 1. Ferrari 2. Mercedes 3 Williams 4. Maclaren. 5. Red Bull. Maclaren jest dobry w deszczu widać cięższe nasączone wodą powietrze lepiej współgra z jego aerodynamiką. Lotus musi pracować nad bezwładnością aerodynamiczną, obecnie nie ma tunelu aerodynamicznego gdzie można by symulować prędkości 300 a potem nagłe spowolnienia do 80 km/h czyli odwzorowanie tego co jest podczas wyścigu.