Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera

Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera

2014-01-04 - G. Filiks     Tagi: Niki Lauda, Formuła 1, Silniki, Mercedes, V6 turbo
Silniki V6 turbo, jakie wejdą do Formuły 1 na sezon 2014, są wyjątkowo podatne na awarie.

To spostrzeżenie byłego 3-krotnego mistrza świata Nikiego Laudy, obecnie należącego do grona szefów Mercedesa.

Niemiecki producent prowadzi już bardzo zaawansowane testy nowej jednostki napędowej na hamowni i Lauda przyznał, że eksperci słusznie spodziewają się gradu defektów podczas tegorocznej rywalizacji. Austriaka zaskoczyło, jak bardzo wrażliwy jest szykowany motor, nawet na minimalne odchylenia od temperatury.

„Ciągle uczymy się o nim nowych rzeczy".
- mówił Lauda cytowany przez Auto Motor und Sport. „Nagle musisz zadbać o takie sprawy, jak ciśnienie wody, czy chłodzenie międzystopniowe.
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zacieraLauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
„Olej i woda muszą znajdować się w ściśle określonej temperaturze. Jeżeli przekroczysz granicę o kilka stopni, wszystko się zaciera".


Według Laudy skomplikowane V6 turbo będzie przyprawiać o jeszcze większy ból głowy zespoły kupujące silniki.

„Prywatne teamy po prostu muszą liczyć, że trafią z chłodzeniem bolidu w wymogi nabytego motoru od producenta". - wyjaśnił.
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zacieraLauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera



źródło: Auto Motor und Sport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera

Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
Zadumany Polakt 2014-01-04 18:33
jak się zaciera to albo cylindry i tłoki nie są odporne na wysoką temperaturę, albo dostępne oleje płynne nie wytrzymują temperatury, więc albo smarowanie magnetyczne albo grafitem - patrz próby z silnikiem ceramicznym (silnik bez chłodnicy).
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
Kubika-Kot 2014-01-04 18:40
a ty co chcesz specjalistów od F1 uczyć id** !
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
majkel3923 2014-01-04 19:49
kubika kot @ a ty co ? znasz się chociaż na kalkulatorze ?
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
Konar 2014-01-04 20:46
Odbieram słowa Laudy jako podgrzewanie "niewiadomych" przed rozpoczęciem sezonu. Bzdury prawi co do niewiadomych parametrów nowego V6. Wszystko co powiedział w powyższym artykule jest wiadome inzynierom od bardzo dawna. Przecież turbodoładowanie nie jest czymś egzotycznym w F1 ... ? @Zadumany Polakt Ceramika jest stosowana od dość dawna. Jest pewna firma, która stosuje technologie pokrycia ceramiką wielu powierzchni ze względu na ... wiadomo co:-))
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
koko 2014-01-04 23:20
Dokładnie to nie lata 70 XX wieku że była to coś nowego i niedopracowanego. Ponad 40 lat rozwoju w różnych seriach wyścigowych , samochodach drogowych do czegoś doprowadziło. Pewne stałe elemnty sa w F1, Le mans czy zwykłym golfie Gti i można temu zardzić.
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
Zadumany Polak 2014-01-04 23:37
kolego Konar obecne silniki z bardzo mocnym turbo które znacznie przewyższają to co fabryczne turbo samochodów użytkowych dodatkowo jest system odzyskiwania energii i kers a wszystko pracując ładując się i wyzwalając energię wytwarza ciepło, a wszystko w małym silniku 1,6 litra.
Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
Konar 2014-01-05 10:41
@Zadumany Polak - to wszystko prawda, a wszystkie wymienione przez Ciebie jak i Laudę problemy i ograniczenia są doskonale wszystkim stronom znane. Zarówno producentom agregatów (bo nowy zespół napędowy raczej nie jest typowym silnikiem spalinowym) jak i konstruktorom bolidów, jedni sobie z tym poradzą inni nie. Problemy z silnikami mogą mieć ci, którzy będą stawiali na wróżby: czy w ich bolidzie ze względu na zabudowanie jednostki nie wystąpią problemy właśnie z chłodzeniem. Producent jasno określa wymagania, a kto będzie balansował na krawędzi, ten będzie się borykał z awariami. Zastanawiałeś się nad przypadkiem, że np. silnik spalinowy nie ulegnie awarii, a ulegnie awarii ERS i moc całości spadnie o 160KM? Co będzie odbierało ciepło jak nie będzie ono zamieniane w energię kierowana do baterii?Jak w takim przypadku zmieni się strategia i co z "ulotnymi" oponami Pirelli? Da się to jakoś zsynchronizować, aby nie utracić zbyt wielu pozycji i dojechać na punktowanym miejscu? W normalnych warunkach dysponowanie taką mocą jest dozwolone w mniej więcej na dystansie 1/3 okrażenia...
Podobne: Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
Podobne galerie: Lauda o nowych silnikach dla F1: Parę stopni za wysoka temperatura i wszystko się zaciera
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit