Formuła 1 » Aktualności F1 » Kubica trzyma kierownicę jak ptaka

Robert Kubica porównał swój sposób operowania kierownicą bolidu Formuły Jeden do trzymania w dłoni ptaka.
Polak wrócił tego roku do F1 mając wciąż częściowo niesprawną prawą rękę po pamiętnym wypadku sprzed siedmiu lat. W przekazach z kamery pokładowej widać, że trzyma nią kierownicę delikatniej niż ręką lewą. Spytany o swoją technikę prowadzenia samochodu, Kubica odpowiedział: „Tak, jak pozwala mi na to moje ciało i moje ograniczenia. Po wypadku odkryłem, że aby przejechać rondo samochodem drogowym nie musisz chwytać kierownicy. Możesz skręcać poprzez tarcie. Formuła 1 to nie samochód drogowy, ale byłem także w szkole, gdzie dają ci do ręki ptaka i musisz go trzymać tak, żeby nie odleciał, lecz nie możesz ściskać go za mocno, żeby się nie wystraszył. Tak samo musisz trzymać kierownicę". „Kiedy ścigałem się dawniej, pewnego razu w Malezji, podczas jednego z pierwszych weekendów w sezonie 2006, na przekazie z kamery było widać, że na kierownicy mam trzy wyprostowane palce. Pamiętam, że inżynierowie byli w szoku i pytali dlaczego. Powiedziałem, że nie wiem, może niepotrzebna jest cała siła - tylko tyle, aby wystarczyło. Może to, jak jeżdżę teraz, po prostu wystarczy. W przeciwnym razie nie byłoby mnie tutaj, w przeciwnym razie nie dostałbym tej szansy. (...) Wiem, że wygląda to inaczej niż dziesięć lat temu i inaczej niż robią to inni. Jednak wynik jest prawdopodobnie taki sam lub prawie taki sam". - dodał.
Polak wrócił tego roku do F1 mając wciąż częściowo niesprawną prawą rękę po pamiętnym wypadku sprzed siedmiu lat. W przekazach z kamery pokładowej widać, że trzyma nią kierownicę delikatniej niż ręką lewą. Spytany o swoją technikę prowadzenia samochodu, Kubica odpowiedział: „Tak, jak pozwala mi na to moje ciało i moje ograniczenia. Po wypadku odkryłem, że aby przejechać rondo samochodem drogowym nie musisz chwytać kierownicy. Możesz skręcać poprzez tarcie. Formuła 1 to nie samochód drogowy, ale byłem także w szkole, gdzie dają ci do ręki ptaka i musisz go trzymać tak, żeby nie odleciał, lecz nie możesz ściskać go za mocno, żeby się nie wystraszył. Tak samo musisz trzymać kierownicę". „Kiedy ścigałem się dawniej, pewnego razu w Malezji, podczas jednego z pierwszych weekendów w sezonie 2006, na przekazie z kamery było widać, że na kierownicy mam trzy wyprostowane palce. Pamiętam, że inżynierowie byli w szoku i pytali dlaczego. Powiedziałem, że nie wiem, może niepotrzebna jest cała siła - tylko tyle, aby wystarczyło. Może to, jak jeżdżę teraz, po prostu wystarczy. W przeciwnym razie nie byłoby mnie tutaj, w przeciwnym razie nie dostałbym tej szansy. (...) Wiem, że wygląda to inaczej niż dziesięć lat temu i inaczej niż robią to inni. Jednak wynik jest prawdopodobnie taki sam lub prawie taki sam". - dodał.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kubica trzyma kierownicę jak ptaka
Podobne: Kubica trzyma kierownicę jak ptaka




Podobne galerie: Kubica trzyma kierownicę jak ptaka
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter