Formuła 1 » Aktualności F1 » Kolejny krok do stworzenia toru F1 we Wrocławiu wykonany

Kolejny krok do stworzenia toru F1 we Wrocławiu wykonany
Rafał Dutkiewicz, Prezydent Wrocławia oraz prawie 20 tysięcy osób uczestniczyło w premierze pierwszego polskiego toru F1 we Wrocławiu. Każdy, kto przyszedł w weekend (28 i 29 listopada) na wrocławski rynek mógł ścigać się na ulicznym torze Formuły 1, który firma LG Electronics - globalny i technologiczny partner F1 - przeniosła do wirtualnej rzeczywistości.
„Chcieliśmy wszystkim zaprezentować, jak wyglądałby pierwszy tor Formuły 1 na ulicach polskiego miasta. W czasie tych dwóch wyjątkowych dni na wrocławskim Rynku wspólnie z mieszkańcami miasta pokazaliśmy, że idee ważne dla promocji stolicy Dolnego Śląska oraz Polski można i należy realizować. Tworząc w pełni funkcjonalny wrocławski tor na platformie symulatora, pokazaliśmy wizję, która ma szansę powodzenia” - powiedział Ireneusz Smaga, wiceprezes LG Electronics Polska.
Jeszcze w tym tygodniu LG, globalny i technologiczny partner F1 sprezentuje i udostępni wrocławski tor wszystkim internautom, którzy chcieliby cieszyć się jazdą bolidem F1 po Moście Grunwaldzkim z prędkością 300 km/h na własnych komputerach. Będzie on gotowy do pobrania ze strony www.TorFormuly1.pl i zainstalowania na platformie symulatora rFactor.
Okrążenie z prezydentem
Premierę wrocławskiego toru F1 połączono z dwudniowym świętem LG F1 w ogólnodostępnym miasteczku namiotowym o powierzchni 1600 m2 na wrocławskim Rynku. Przez cały weekend tysiące osób zasiadło za sterami jednego z 16 profesjonalnych bolidów-symulatorów i mogło poczuć się jak kierowcy F1 ścigający się na wrocławskim torze. W opinii samych uczestników, największą atrakcją weekendu był jedyny w Europie symulator hydrauliczny, na którym jadąc wrocławskim torem można było poczuć przeciążenia i wyzwania stojące przed zawodowymi kierowcami F1.Pierwszy dzień premiery był również okazją do oficjalnej prezentacji toru, którą poprowadzili Jakub Szałamacha z LG Electronics, lider projektu TorFormuly1.pl oraz Robert Młodziński, architekt, autor projektu. Po oficjalnej prezentacji wrocławianie i dziennikarze mogli włączyć się w debatę z autorami projektu i Grzegorzem Możdżyńskim, ekspertem F1 oraz poznać wszystkie aspekty związane z torem. „Droga do stworzenia toru w rzeczywistym świecie jest jeszcze daleka. Wymaga zaangażowania partnerów biznesowych i administracji publicznej, jednak pierwszy krok został już wykonany” - powiedział Grzegorz Możdżyński.W czasie spotkania z Rafałem Dutkiewiczem, prezydent Wrocławia przyjął z rąk Ireneusza Smagi oryginalną kierownicę montowaną w bolidach F1 z dedykacją dla wszystkich wrocławian i gratulacjami w związku ze zwycięstwem w plebiscycie TorFormuly1.pl. Pan Prezydent nie omieszkał wsiąść do bolidu i ścigać się w bezpośrednim pojedynku z Ireneuszem Smagą.
Najszybsi we WrocławiuRównież w niedzielę, każdy z odwiedzających mógł poczuć emocje związane z prowadzeniem bolidu F1 po wrocławskich ulicach. Dodatkowo, tego dnia na wrocławski rynek przybyło 60 najlepszych zawodników z całej Polski, wyłonionych w eliminacjach regionalnych, którzy mieli rywalizować o miano najszybszego Polaka na pierwszym wirtualnym torze Formuły 1.
W samym finale wystartowało 8 najlepszych, którzy ścigali się na dystansie 5 okrążeń. Emocje trwały do samego końca. Na przedostatniej prostej prowadził Karol Mroczkowski, jednak chwila nieuwagi sprawiła, że stracił prowadzenie i miejsce na podium. Najlepiej wykorzystał to Marcin Stryjewski z Wrocławia i to właśnie on zwyciężył, zdobywając główną nagrodę 42” telewizor LG LED. Kolejne miejsca zajęli Szymon Mielewczyk oraz Tomasz Zadecki i oni również odjechali z Wrocławia z atrakcyjnymi nagrodami od LG.
Opis toru
Sercem toru jest Plac Powstańców Warszawy i most Grunwaldzki. To tu zlokalizowano aleję serwisową, prostą start - meta i trybuny główne. Charakterystyczne dla przebiegu jest dwukrotne przekroczenie Odry Mostem Pokoju i Grunwaldzkim skąd roztacza się widok na stare części miasta. Ustalono, że bolidy będą poruszać się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Elementami charakterystycznymi przebiegu toru są: od północy Most Pokoju z wjazdem wyznaczanym przez budynki Muzeum Narodowego i Urzędu Wojewódzkiego.Od wschodu Rondo Reagana z nowoczesną zabudową, od południa kampus Politechniki Wrocławskiej, a od zachodu - Galeria Dominikańska i właśnie budowany, futurystyczny hotel Hilton. Na terenach pomiędzy Placem Powstańców Warszawy a ulicą Mazowiecką przewidziano budowę strefy serwisowej wraz z zabudowaniami zespołu obsługi wyścigu i centrum medialnego. Dwukondygnacyjna zabudowa alei serwisowej poprowadzona zostałaby wzdłuż ulicy. Tam na czas wyścigu znajdowałyby się garaże zespołów Formuły 1, a nad garażami pomieszczenia obsługi. Centrum Medialne zlokalizowano w obrębie placu Generała Walerego Wróblewskiego. Na rozległym terenie naprzeciwko wejścia do Urzędu Marszałkowskiego zaplanowano lokalizację trybun głównych. Według testów maksymalna prędkość bolidów na torze sięga 296 km/godz., a czas okrążenia oscylowałby wokół 1 min. i 32 sek.
Wrocław zwyciężył w plebiscycie organizowanym przez LG, globalnego i technologicznego partnera F1, na optymalną lokalizację ulicznego toru F1 w Polsce. Stolica Dolnego Śląska zdobyła 48 773, wyprzedzając o ponad 2 500 głosów Gdynię. Trzecie miejsce zajął Kraków z 28 564 głosami, a na Warszawę głosowało 17 125 osób.
Premierę wrocławskiego toru F1 połączono z dwudniowym świętem LG F1 w ogólnodostępnym miasteczku namiotowym o powierzchni 1600 m2 na wrocławskim Rynku. Przez cały weekend tysiące osób zasiadło za sterami jednego z 16 profesjonalnych bolidów-symulatorów i mogło poczuć się jak kierowcy F1 ścigający się na wrocławskim torze. W opinii samych uczestników, największą atrakcją weekendu był jedyny w Europie symulator hydrauliczny, na którym jadąc wrocławskim torem można było poczuć przeciążenia i wyzwania stojące przed zawodowymi kierowcami F1.Pierwszy dzień premiery był również okazją do oficjalnej prezentacji toru, którą poprowadzili Jakub Szałamacha z LG Electronics, lider projektu TorFormuly1.pl oraz Robert Młodziński, architekt, autor projektu. Po oficjalnej prezentacji wrocławianie i dziennikarze mogli włączyć się w debatę z autorami projektu i Grzegorzem Możdżyńskim, ekspertem F1 oraz poznać wszystkie aspekty związane z torem. „Droga do stworzenia toru w rzeczywistym świecie jest jeszcze daleka. Wymaga zaangażowania partnerów biznesowych i administracji publicznej, jednak pierwszy krok został już wykonany” - powiedział Grzegorz Możdżyński.W czasie spotkania z Rafałem Dutkiewiczem, prezydent Wrocławia przyjął z rąk Ireneusza Smagi oryginalną kierownicę montowaną w bolidach F1 z dedykacją dla wszystkich wrocławian i gratulacjami w związku ze zwycięstwem w plebiscycie TorFormuly1.pl. Pan Prezydent nie omieszkał wsiąść do bolidu i ścigać się w bezpośrednim pojedynku z Ireneuszem Smagą.
Najszybsi we WrocławiuRównież w niedzielę, każdy z odwiedzających mógł poczuć emocje związane z prowadzeniem bolidu F1 po wrocławskich ulicach. Dodatkowo, tego dnia na wrocławski rynek przybyło 60 najlepszych zawodników z całej Polski, wyłonionych w eliminacjach regionalnych, którzy mieli rywalizować o miano najszybszego Polaka na pierwszym wirtualnym torze Formuły 1.
W samym finale wystartowało 8 najlepszych, którzy ścigali się na dystansie 5 okrążeń. Emocje trwały do samego końca. Na przedostatniej prostej prowadził Karol Mroczkowski, jednak chwila nieuwagi sprawiła, że stracił prowadzenie i miejsce na podium. Najlepiej wykorzystał to Marcin Stryjewski z Wrocławia i to właśnie on zwyciężył, zdobywając główną nagrodę 42” telewizor LG LED. Kolejne miejsca zajęli Szymon Mielewczyk oraz Tomasz Zadecki i oni również odjechali z Wrocławia z atrakcyjnymi nagrodami od LG.
Opis toru
Sercem toru jest Plac Powstańców Warszawy i most Grunwaldzki. To tu zlokalizowano aleję serwisową, prostą start - meta i trybuny główne. Charakterystyczne dla przebiegu jest dwukrotne przekroczenie Odry Mostem Pokoju i Grunwaldzkim skąd roztacza się widok na stare części miasta. Ustalono, że bolidy będą poruszać się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Elementami charakterystycznymi przebiegu toru są: od północy Most Pokoju z wjazdem wyznaczanym przez budynki Muzeum Narodowego i Urzędu Wojewódzkiego.Od wschodu Rondo Reagana z nowoczesną zabudową, od południa kampus Politechniki Wrocławskiej, a od zachodu - Galeria Dominikańska i właśnie budowany, futurystyczny hotel Hilton. Na terenach pomiędzy Placem Powstańców Warszawy a ulicą Mazowiecką przewidziano budowę strefy serwisowej wraz z zabudowaniami zespołu obsługi wyścigu i centrum medialnego. Dwukondygnacyjna zabudowa alei serwisowej poprowadzona zostałaby wzdłuż ulicy. Tam na czas wyścigu znajdowałyby się garaże zespołów Formuły 1, a nad garażami pomieszczenia obsługi. Centrum Medialne zlokalizowano w obrębie placu Generała Walerego Wróblewskiego. Na rozległym terenie naprzeciwko wejścia do Urzędu Marszałkowskiego zaplanowano lokalizację trybun głównych. Według testów maksymalna prędkość bolidów na torze sięga 296 km/godz., a czas okrążenia oscylowałby wokół 1 min. i 32 sek.
Wrocław zwyciężył w plebiscycie organizowanym przez LG, globalnego i technologicznego partnera F1, na optymalną lokalizację ulicznego toru F1 w Polsce. Stolica Dolnego Śląska zdobyła 48 773, wyprzedzając o ponad 2 500 głosów Gdynię. Trzecie miejsce zajął Kraków z 28 564 głosami, a na Warszawę głosowało 17 125 osób.
źródło: www.lge.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kolejny krok do stworzenia toru F1 we Wrocławiu wykonany
Podobne: Kolejny krok do stworzenia toru F1 we Wrocławiu wykonany


Podobne galerie: Kolejny krok do stworzenia toru F1 we Wrocławiu wykonany



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć