Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju

Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"

2013-04-12 - G. Filiks     Tagi: Shanghai, Hamilton, Button, Opony, Pirelli, Paul Hembery, Chiny
Głównym akcentem piątkowych treningów Grand Prix Chin było nic innego, jak oczywiście opony. Zawodnicy jeden po drugim narzekali przez radio na granulkowanie zwłaszcza miękkiej mieszanki. Najostrzejszym krytykiem okazał się Lewis Hamilton, zdaniem którego Pirelli w ogóle nie powinno było przywozić do Szanghaju ogumienia oznaczonego żółtym kolorem.

„Nigdy miękkie opony nie wytrzymywały tak krótko, jak teraz".
- mówił reprezentant Mercedesa. „Kawałki gumy latają po całym torze. Miękka mieszanka to hardkor. Nie sądzę, by była właściwym ogumieniem na tę trasę. Przejechałem kilka okrążeń i opony po prostu się rozpadły".
Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w SzanghajuKierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju
„Miękkie opony nie wytrzymywały dziś długo. Właściwie ani trochę".
- zgodził się panujący mistrz świata Sebastian Vettel.

Fernando Alonso przewidywał: „Ogumienie znów odegra kluczową rolę, bo na długim przejeździe degradacja jest wysoka".

Jensonowi Buttonowi po poważnym zblokowaniu kół w nawrocie lewa przednia opona się rozwarstwiła, zmuszając do natychmiastowego zjazdu na pit-stop.

„Podczas ostatniego grand prix słyszelismy wiele narzekań na opony, ale tutaj sytuacja jest jeszcze bardziej ekstremalna".
- stwierdził lider McLarena. „Opcjonalna mieszanka zupełnie zmienia zachowanie bolidu. Przez jedno okrążenie masz tak dużo przyczepności, a potem zaczyna granulkować i przód, i tył, wobec czego tracisz sekundę co każde kółko.
Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w SzanghajuKierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju
„Jest bardzo ciężko i nie sądzę, że w wyścigu zobaczymy dużo szybkich okrążeń".


Pirelli broniło swojego produktu tłumacząc, iż miękka mieszanka zachowuje się dokładnie tak, jak miała.

„Gdyby równie szybko postępowała degradacja pośrednich opon, wtedy byłbym zaniepokojony. Ale tak nie jest". - mówił Paul Hembery odpowiedzialny za działalność Pirelli w sportach motorowych. „To ogumienie kwalifikacyjne. Będzie pewnie trochę tak, jak w Melbourne, gdzie najlepsi musieli kwalifikować się do wyścigu na bardziej miękkiej mieszance, ponieważ daje dużo lepszą przyczepność, a po 10 okrążeniach zawodów zjechali ją wymienić.
„Niektórzy kierowcy z Q2 mogą wystartować na pośrednich oponach i spróbować zyskać parę pozycji, kiedy pierwsza dziesiątka odwiedzi boksy. Wygląda na to, że szykuje się wyścig na dwa pit-stopy, w najgorszym przypadku na trzy. Zatem wszystko zgodnie z planem".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"

Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
ekwador15 2013-04-12 13:45
10 kółek po starcie wyścigu na oponie, która trzyma tylko 1 okrążenie kwalifikacyjne? 10 kółek na oponie, która po paru okrążeniach przy zablokowanym kole się rozpada? Chyba ryzykanci życiem tylko tyle pojadą. Pierwsze PITY to będą w okolicach 6-8 okrążenia. I to jest max. Porażka co te Pirelli robi. Jazda nie na limicie, tylko po starcie będziemy mieli jazdę na 70% bolidu i wszyscy będą czekać tylko na DRS aby niepotrzebnie walczyć w innych sekcjach, w zakrętach co skutkuje demolką opon.
Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
the champ 2013-04-12 15:15
I znowu wygra nie ten kto będzie najszybszy ale ten kto najbardziej oszczędza opony i pojedzie na mniej pitów. Mistrzostwa oszczędnych kierowców mamy dzięki temu. Dzięki CI za to FIA!!!!
Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
meamea 2013-04-12 16:25
bedą pewnie 3 pitstopy, w malezji było podobnie ze niektórzy już po 6 kółkach zjeżdżali a niektórzy nawet po 12, no w tym roku wyścig konstruktorów i pomysłów na oszczędzanie opon a nie tylko sybkość, i może to dobrze bo szybkosci mocy silnika czy samej aerodynamiki mnie już osobiście wystarczy, nie mówie że z oponami ma być tak cały czas, ale jeden czy 2 sezony nikomu nie zaszkodzą, tym bardziej że nie było zmian w przepisach w konstruowaniu i przynajmiej oponu robią spore różnice
Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
korba 2013-04-12 20:56
Jest to tylko kwestią czasu,że Pirelli wzmocni opony które się sypią i stają się coraz bardziej niebezpieczne.
Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
meamea 2013-04-12 21:25
oj z tym niebezpieczenstwem to już nie gadajcie, plota poszła ze są niebezpieczne by zachęcic i dac jakikolwiek powód do zmian opon i nagle wszyscy powtarzają że jest niebezpiecznie, poprostu jak opona nie trzyma to sie zjezrza po nową bo to normalne i nikt nie bedzie jezdził na zuzytej oponie gdzie tracic bedzie 4s na okrążenie by nie wymienic i miec pitstop mniej, wiec zadnego niebezpieczenstwa nie ma, mozna nawet powiedziec o poprawie bezpieczenstwa bo opona skoro bardziej mieka to i lepiej trzyma nawierzchni, a jak sie zszybciej zuzywa to porstu sie ją wymieni
Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
PiotreW 2013-04-12 23:22
Pirelli wcale się nie sypią. One się szybko zużywają i oferują gorszą przyczepność. Osoby, które zarzucają, że opony Pirelli są niebezpieczne tak naprawdę nie mają żadnych argumentów na poparcie swojego zdania. Tak naprawdę są one bardzo bezpieczne. W 2011 i 2012 w 39 wyścigach nawet jedna opona Pirelli nie doznała usterki strukturalnej. Jak ktoś ma wątpliwości o oponach Pirelli to zapraszam do poczytania artykułu o nich w najnowszym kwietniowym numerze F1 Racing.
Podobne: Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
Podobne galerie: Kierowcy F1 zdruzgotani zużyciem miękkich opon na torze w Szanghaju. "To hardkor"
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit