Formuła 1 » Aktualności F1 » KERS Ferrari opóźniony

Dyrektor techniczny Ferrari Aldo Costa potwierdził, że prace nad systemem odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) włoskiej stajni są opóźnione.
KERS jest jednym z głównych komponentów przyszłorocznych bolidów, chociaż jego użycie nie jest obligatoryjne. Dotychczas nowy system został przetestowany na torze przez cztery zespoły: BMW Sauber, Hondę, Williamsa i McLarena. Costa przyznał, że zgodnie z harmonogramem również Ferrari powinno mieć już za sobą pierwsze testy…
Costa zapytany, co jest największym wyzwaniem dla zespołów przed przyszłym sezonem, odpowiedział: „KERS, ponieważ to dla nas zupełnie nowa technologia, ale prace nad nową aerodynamiką również są bardzo intensywne.”
„Mieliśmy pewne problemy z niezawodnością”, dodał w wywiadzie dla Gazzetta dello Sport.
„Nie mogę zaprzeczyć, że jesteśmy z tyłu. Powiem tak: wolałbym, żebyśmy mieli za sobą już pierwsze testy.”
„Mamy przed sobą sporo pracy, a czasu jest bardzo niewiele. Nawet jeśli mamy dwa tygodnie więcej niż kiedyś, musimy trzymać się ustalonego harmonogramu testów. Pierwsza sesja testowa odbędzie się już w połowie stycznia i nie możemy jej opuścić.”
„W związku z walką o mistrzostwo, sporo zasobów do końca pracowało nad F2008 i niestety musimy jak najszybciej nadrobić straty. Wiele komponentów jest już w produkcji, ale KERS w dalszym ciągu poddawany jest testom w warsztacie.”
Costa zdradził również, że w związku z poważnymi przetasowaniami w regulaminie, przyszłoroczny bolid będzie znacząco różnił się od obecnej konstrukcji.
„Przednie skrzyło jest pierwszą wielką różnicą, ponieważ jest zdecydowanie szersze, a ponieważ wystaje poza koła, bardzo łatwo będzie je zgubić podczas nawet delikatnych kolizji.”
„Tylne skrzydło jest węższe i zdecydowanie wyższe, poszycie jest zdecydowanie bardziej opływowe i zamknięte, ponieważ nie będzie mogło być „dziurawione” w celu chłodzenia komponentów. Właśnie dlatego musieliśmy przeprojektować system chłodzenia.”
KERS jest jednym z głównych komponentów przyszłorocznych bolidów, chociaż jego użycie nie jest obligatoryjne. Dotychczas nowy system został przetestowany na torze przez cztery zespoły: BMW Sauber, Hondę, Williamsa i McLarena. Costa przyznał, że zgodnie z harmonogramem również Ferrari powinno mieć już za sobą pierwsze testy…
Costa zapytany, co jest największym wyzwaniem dla zespołów przed przyszłym sezonem, odpowiedział: „KERS, ponieważ to dla nas zupełnie nowa technologia, ale prace nad nową aerodynamiką również są bardzo intensywne.”
„Mieliśmy pewne problemy z niezawodnością”, dodał w wywiadzie dla Gazzetta dello Sport.
„Nie mogę zaprzeczyć, że jesteśmy z tyłu. Powiem tak: wolałbym, żebyśmy mieli za sobą już pierwsze testy.”
„Mamy przed sobą sporo pracy, a czasu jest bardzo niewiele. Nawet jeśli mamy dwa tygodnie więcej niż kiedyś, musimy trzymać się ustalonego harmonogramu testów. Pierwsza sesja testowa odbędzie się już w połowie stycznia i nie możemy jej opuścić.”
Costa zdradził również, że w związku z poważnymi przetasowaniami w regulaminie, przyszłoroczny bolid będzie znacząco różnił się od obecnej konstrukcji.
„Przednie skrzyło jest pierwszą wielką różnicą, ponieważ jest zdecydowanie szersze, a ponieważ wystaje poza koła, bardzo łatwo będzie je zgubić podczas nawet delikatnych kolizji.”
„Tylne skrzydło jest węższe i zdecydowanie wyższe, poszycie jest zdecydowanie bardziej opływowe i zamknięte, ponieważ nie będzie mogło być „dziurawione” w celu chłodzenia komponentów. Właśnie dlatego musieliśmy przeprojektować system chłodzenia.”
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
KERS Ferrari opóźniony
Podobne: KERS Ferrari opóźniony




Podobne galerie: KERS Ferrari opóźniony
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Galerie zdjęć
Newsletter