Formuła 1 » Aktualności F1 » Jednak nie będzie zmiany ograniczenia prędkości w alei serwisowej
Jednak nie będzie zmiany ograniczenia prędkości w alei serwisowej
2012-03-01 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, pit lane, aleja serwisowa
Cytowane przez nas wczoraj doniesienia włoskiego magazynu Autosprint na temat planów zaostrzenia limitu prędkości w pit lane podczas kwalifikacji i wyścigu ze 100 km/h do 60 km/h są najprawdopodobniej przesadzone.
Autosprint informował, że od najbliższego sezonu limit 60 km/h w alei serwisowej będzie obowiązywał podczas całego weekendu Grand Prix, a nie jak do tej pory głównie na wolnych treningach. Zdaniem włoskich dziennikarzy autorem pomysłu jest FIA, która zdecydowała się go wdrożyć po analizie ograniczeń prędkości na pasach serwisowych innych serii, jak np. Le Mans, czy NASCAR. Próbę wyjaśnienia całej sprawy podjęła brytyjska telewizja BBC i według jej ustaleń idea zmiany limitu prędkości w pit lane Formuły Jeden rzeczywiście powstała, ale jej inicjatorem nie była FIA, a zespoły. Delegat techniczny Federacji - Charlie Whiting miał odpowiedzieć teamom, że „nie ma potrzeby zaostrzania ograniczenia prędkości, ponieważ nie ma dowodów, iż aktualnie obowiązujące przepisy narażają kogokolwiek na zbytnie niebezpieczeństwo". Wszystko zostanie zatem pewnie po staremu, czyli limit 60 km/h będzie obowiązywał podczas treningów i całego weekendu rozgrywanego na torze z wąskim i krótkim pasem serwisowym, natomiast ograniczenie 100 km/h na pozostałych torach podczas kwalifikacji i wyścigów.
Autosprint informował, że od najbliższego sezonu limit 60 km/h w alei serwisowej będzie obowiązywał podczas całego weekendu Grand Prix, a nie jak do tej pory głównie na wolnych treningach. Zdaniem włoskich dziennikarzy autorem pomysłu jest FIA, która zdecydowała się go wdrożyć po analizie ograniczeń prędkości na pasach serwisowych innych serii, jak np. Le Mans, czy NASCAR. Próbę wyjaśnienia całej sprawy podjęła brytyjska telewizja BBC i według jej ustaleń idea zmiany limitu prędkości w pit lane Formuły Jeden rzeczywiście powstała, ale jej inicjatorem nie była FIA, a zespoły. Delegat techniczny Federacji - Charlie Whiting miał odpowiedzieć teamom, że „nie ma potrzeby zaostrzania ograniczenia prędkości, ponieważ nie ma dowodów, iż aktualnie obowiązujące przepisy narażają kogokolwiek na zbytnie niebezpieczeństwo". Wszystko zostanie zatem pewnie po staremu, czyli limit 60 km/h będzie obowiązywał podczas treningów i całego weekendu rozgrywanego na torze z wąskim i krótkim pasem serwisowym, natomiast ograniczenie 100 km/h na pozostałych torach podczas kwalifikacji i wyścigów.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Jednak nie będzie zmiany ograniczenia prędkości w alei serwisowej
Podobne: Jednak nie będzie zmiany ograniczenia prędkości w alei serwisowej
Lauda proponuje 150 km/h w pit lane F1 »
FIA przekłada o około trzy lata wprowadzenie elektrycznego napędu bolidów F1 w alei serwisowej »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - sezon 2019 na start! »
Podobne galerie: Jednak nie będzie zmiany ograniczenia prędkości w alei serwisowej
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć