Formuła 1  »  Aktualności F1  »  II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd
II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd

II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd

2013-03-03 - G. Filiks     Tagi: Barcelona, Rosberg, Wyniki, Testy F1, Catalunya, Mercedes
Ostatni dzień zimowych testów Formuły 1 przed sezonem 2013 padł łupem Nico Rosberga. Rano bolidem Mercedesa niemiecki zawodnik okrążył tor Catalunya na miękkich oponach w czasie 1:20.130, szybciej niż ktokolwiek inny tego roku.

Rosberg wymieniał się pozycją lidera tabeli z Fernando Alonso, który na przerwę obiadową zszedł 0.364 sekundy wolniejszy. Po południu reprezentant Ferrari tak jak Nico i zdecydowana większość nie poprawił swojego rezultatu. Kierowcy zaczęli bowiem realizować długie przejazdy na twardym ogumieniu.
II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazdII testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd
Trzecie miejsce zajął Jenson Button (McLaren), słabszy od Rosberga już o 1.314 sekundy. Czwarta pozycja przypadła Nico Hulkenbergowi (Sauber), piątą po południu zgarnął Kimi Raikkonen. Fin stracił niemal całą poranną sesję z powodu awarii skrzyni biegów, ale w końcówce dnia zaliczył kilka przejazdów na miękkich oponach i przeskoczył przed Paula di Restę, spychając kierowcę Force India na szóstą lokatę.
II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazdII testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd
Siódme miejsce zdobył Pastorowi Maldonado, który na popołudnie oddał bolid Williamsa zespołowemu partnerowi Valtteriemu Bottasowi. Młody Fin okazał się tylko 0.1 sekundy wolniejszy niż Wenezuelczyk i zajął 9. pozycję. Przedzielił ich Sebastian Vettel, znowu ukrywający formę Red Bulla. Mistrz świata używał albo opon twardych, albo nieoznaczonych i wykręcił czas gorszy od rekordu Rosberga aż o 2.384 sekundy.
Auto Marussi na popołudnie od Julesa Bianchiego przejął Max Chilton. Pod koniec dnia Brytyjczyk uzyskał nim rezultat 1:24.103, prawie sekundę słabszy niż wynik jego nowego zespołowego partnera.
II testy F1 w Barcelonie - dzień 4.

KierowcaZespółCzasStrataOkr.
1. Nico Rosberg
Mercedes1:20.130-131
2. Fernando Alonso
Ferrari
1:20.4940.364
120
3.
Jenson Button
McLaren
1:21.444
1.314
122
4. Nico Hulkenberg
Sauber
1:21.5411.411
118
5. Kimi Raikkonen
Lotus
1:21.6581.528
50
6.
Paul di Resta
Force India
1:21.664
1.534
112
7. Pastor Maldonado
Williams
1:22.4152.285
42
8. Sebastian Vettel
Red Bull
1:22.5142.384
100
9.
Valtteri Bottas
Williams
1:22.524
2.394
31
10.Charles Pic
Caterham1:24.1152.985
116
11.Jules Bianchi
Marussia
1:23.1673.037
62
12.Daniel Ricciardo
Toro Rosso
1:23.6283.498
91
13.Max Chilton
Marussia
1:24.1033.973
49



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd

Ash
II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd
Ash 2013-03-03 19:56
Podobno i dziś i wczoraj kierowcy mercedesa jeździli z DRS-em włączonym na całym torze, dla porównania do zeszłego roku. Więc pewnie stąd ich przewaga nad resztą stawki, nie ma co się podniecać.
II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd
meamea 2013-03-03 21:09
Jeżeli to prawda żę włączali drs tam gdzie chcieli to spokojnie sekundę zyskali a podczas obowiązujących zasad na zawodach jużtej sekundy nie bedzie, ale jezeli testowali drs w taki sposób to też poto by z tego skożystać. A Catercham to chyba magizny jest w tej tabeli :-D
Ash
II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd
Ash 2013-03-03 21:25
meamea - człowieku w jakim narzeczu ty piszesz? Sorry, ale niewiele z tego zrozumiałam... Dotychczas wyczytałam tylko tyle, że było to okrążenie do porównania z testami z ubiegłego sezonu.
II testy F1 w Barcelonie: Rosberg najszybszy na koniec zimowych jazd
panafinea 2013-03-03 22:21
A gdzie jest napisane w regulaminie, że nie wolno jeździć non-stop z "wygaszonym" skrzydłem, skoro "wygaszenie" nie podlega ingerencji kierowcy ? Mówię tu o podwójnym DRS, który samoczynnie się aktywuje w funkcji prędkości. Ciekawe jest to co wymyślił Mercedes, skoro daje im to ok. sek. ?