Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hulkenberg przeciwny osłonie na kokpit bolidu, Button zmienił zdanie
			
			
			
			 
									
					
					Hulkenberg przeciwny osłonie na kokpit bolidu, Button zmienił zdanie
							2015-09-04 - G. Filiks     Tagi: Button, Hulkenberg, Formuła 1, Bolid
						
						
						Nico Hulkenberg opowiedział się przeciw wprowadzeniu osłony na kokpit w bolidach Formuły 1, mimo śmiertelnego wypadku Justina Wilsona z IndyCar niedawno.
Wilson zmarł dziesięć dni temu na skutek obrażeń głowy odniesionych, gdy został trafiony w kask odłamkiem z samochodu rywala. Tragedia Brytyjczyka wznowiła dyskusję o pomyśle zamknięcia kokpitów jednomiejscowych bolidów kabiną lub zabezpieczenia ich w inny sposób. Delegat techniczny FIA - Charlie Whiting wyraził przekonanie, że bolidy ostatecznie będą mieć osłonę, jednocześnie poinformowano, iż we wrześniu Federacja przetestuje dwa nowe rozwiązania w tej kwestii. Jednym z nich będzie zaproponowana przez Mercedesa obręcz nad głową kierowcy.
Jednak Hulkenberg, który w czerwcu jeździł w zamkniętym kokpicie Porsche LMP1 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, przestrzega F1 przed pozbywaniem się swojego DNA, "sterylizacją" i psuciem wyglądu samochodów.
Spytany, czy w Formule Jeden powinny pojawić się zamknięte kokpity, kierowca Force India odparł: „Moim zdaniem nie. „Są plusy i minusy, ale dla mnie wyścigi jednomiejscowych bolidów to otwarte kokpity.
„Biorąc w nich udział wiemy o ryzyku i potencjalnie może dojść do jakiejś niebezpiecznej sytuacji, lecz to DNA wyścigów samochodowych.
„Nie powinniśmy sterylizować wszystkiego, nadmiernie zabezpieczać.
	
	
	
	
						„Nie byłoby to dobre także dla F1 ogólnie, mogłoby trochę zaszkodzić wyglądowi bolidów".
Button przekonał się do osłony
Na ideę osłonięcia kokpitu bolidu patrzył krytycznie też Jenson Button, ale po śmierci Wilsona zmienił zdanie.
„Byłem jednym z wielu kierowców, którzy mówili 'to wyścigi z otwartymi kokpitami i powinno tak zostać'". - mówił najdłużej jeżdżący zawodnik w obecnej stawce F1.„Jednak myślę, że wszyscy mamy już dość i czas zająć się tym na poważnie, nie tylko zmienić zagłówek.
„Trzeba zamontować na bolidach jakąś osłonę, ponieważ nie możemy pozwolić, aby dochodziło do tylu wypadków związanych z tą kwestią, ile widzieliśmy w ostatnich kilku latach.
„Takie wypadki po prostu nie powinny mieć miejsca w dzisiejszych czasach. To nie lata 70'.„Najlepsze byłyby prawdopodobnie kabiny, choć oczywiście potrzeba czasu na dopracowanie tego rozwiązania.
„Nie potrafię sobie wyobrazić, jak wchodzą do F1 w przyszłym roku. (Ale) Według mnie powinny zostać wprowadzone raczej prędzej niż później".Za osłonami opowiedział się także m. in. zespołowy partner Buttona z McLarena - Fernando Alonso, czy Sebastian Vettel, natomiast aktualny mistrz świata Lewis Hamilton stwierdził, że jest „rozdarty" w tym temacie.
					
Wilson zmarł dziesięć dni temu na skutek obrażeń głowy odniesionych, gdy został trafiony w kask odłamkiem z samochodu rywala. Tragedia Brytyjczyka wznowiła dyskusję o pomyśle zamknięcia kokpitów jednomiejscowych bolidów kabiną lub zabezpieczenia ich w inny sposób. Delegat techniczny FIA - Charlie Whiting wyraził przekonanie, że bolidy ostatecznie będą mieć osłonę, jednocześnie poinformowano, iż we wrześniu Federacja przetestuje dwa nowe rozwiązania w tej kwestii. Jednym z nich będzie zaproponowana przez Mercedesa obręcz nad głową kierowcy.
Jednak Hulkenberg, który w czerwcu jeździł w zamkniętym kokpicie Porsche LMP1 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, przestrzega F1 przed pozbywaniem się swojego DNA, "sterylizacją" i psuciem wyglądu samochodów.
Spytany, czy w Formule Jeden powinny pojawić się zamknięte kokpity, kierowca Force India odparł: „Moim zdaniem nie. „Są plusy i minusy, ale dla mnie wyścigi jednomiejscowych bolidów to otwarte kokpity.
„Biorąc w nich udział wiemy o ryzyku i potencjalnie może dojść do jakiejś niebezpiecznej sytuacji, lecz to DNA wyścigów samochodowych.
„Nie powinniśmy sterylizować wszystkiego, nadmiernie zabezpieczać.
Button przekonał się do osłony
Na ideę osłonięcia kokpitu bolidu patrzył krytycznie też Jenson Button, ale po śmierci Wilsona zmienił zdanie.
„Byłem jednym z wielu kierowców, którzy mówili 'to wyścigi z otwartymi kokpitami i powinno tak zostać'". - mówił najdłużej jeżdżący zawodnik w obecnej stawce F1.„Jednak myślę, że wszyscy mamy już dość i czas zająć się tym na poważnie, nie tylko zmienić zagłówek.
„Trzeba zamontować na bolidach jakąś osłonę, ponieważ nie możemy pozwolić, aby dochodziło do tylu wypadków związanych z tą kwestią, ile widzieliśmy w ostatnich kilku latach.
„Takie wypadki po prostu nie powinny mieć miejsca w dzisiejszych czasach. To nie lata 70'.„Najlepsze byłyby prawdopodobnie kabiny, choć oczywiście potrzeba czasu na dopracowanie tego rozwiązania.
„Nie potrafię sobie wyobrazić, jak wchodzą do F1 w przyszłym roku. (Ale) Według mnie powinny zostać wprowadzone raczej prędzej niż później".Za osłonami opowiedział się także m. in. zespołowy partner Buttona z McLarena - Fernando Alonso, czy Sebastian Vettel, natomiast aktualny mistrz świata Lewis Hamilton stwierdził, że jest „rozdarty" w tym temacie.
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Hulkenberg przeciwny osłonie na kokpit bolidu, Button zmienił zdanie
Podobne: Hulkenberg przeciwny osłonie na kokpit bolidu, Button zmienił zdanie
				 Kierowcy F1 chętni na powrót dotankowywania »
Kierowcy F1 chętni na powrót dotankowywania »
					
					 Bolidy Renault jednocześnie straciły moc. Brutalny moment »
Bolidy Renault jednocześnie straciły moc. Brutalny moment »
					
					 Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
					
					Podobne galerie: Hulkenberg przeciwny osłonie na kokpit bolidu, Button zmienił zdanie
				 Grand Prix Australii 2010 - Treningi »
Grand Prix Australii 2010 - Treningi »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			

 Justin Wilson
Justin Wilson Hulkenberg w 24h Le Mans
Hulkenberg w 24h Le Mans






 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Audi Q7 V12 TDI
Audi Q7 V12 TDI  Tapety GMC
Tapety GMC  Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! 
 
			
 
 
			