Formuła 1 » Aktualności F1 » Horner: Silnik Renault ma 75 koni mniej niż Mercedesa

Horner: Silnik Renault ma 75 koni mniej niż Mercedesa
2014-11-19 - G. Filiks Tagi: Renault, Red Bull, Formuła 1, Christian Horner, Silniki, Mercedes, V6 turbo
Christian Horner kierujący zespołem Red Bull Racing w Formule 1 alarmuje w obliczu impasu negocjacji na temat złagodzenia zamrożenia rozwoju silników V6 turbo, że napędzająca jego bolidy jednostka napędowa Renault jest słabsza aż o 75 koni mechanicznych niż motor Mercedesa.
Renault jak inni dostawcy silników może usprawnić na 2015 rok swoją jednostkę napędową, ale skala dozwolonych zmian sięga tylko 48% motoru, dodatkowo przepisy pozwalają dokonać ich zaledwie raz przed sezonem. Omawiano pomysł umożliwienia przebudowy silnika po raz drugi na półmetku sezonu, lecz rozmowy w tej sprawie pomiędzy Renault i Ferrari, a Mercedesem, ostatnio zakończyły się fiaskiem.
Horner obawia się, iż przy aktualnych ograniczeniach będzie ciężko dogonić Mercedesa, biorąc pod uwagę, jak dużą przewagę mocy ma niemiecka marka. „Patrząc na prędkość w zakrętach, Red Bull zawsze jest najlepszy. Niestety nie mamy jednak wystarczająco dużo mocy". - mówił Horner w wywiadzie dla włoskiego magazynu Autosprint.
„Jeżeli masz o 75 koni mniej, przewaga gdzie indziej nie ma znaczenia. Co możesz zdziałać w tej sytuacji? Nic.
„Mam nadzieję, że Renault w przyszłości zmniejszy swoją stratę, ale to niełatwe. Jeśli zamrozisz rozwój nowej technologii tak wcześnie, bardzo ciężko rozwiązać wszystkie problemy z nią".
Horner wskazywał, że gdy przedtem dominował Red Bull, nie wahano się przed wprowadzaniem zmian w przepisach F1 odbierających mu wypracowaną przewagę.„W przeszłości - zawsze z zamiarem spowolnienia Red Bulla - nie było wątpliwości wobec wszelkich zmian w regulaminie technicznym zakazujących podwójnych dyfuzorów, dmuchanych dyfuzorów, elastycznych elementów, czy określonych map silnika". - wyliczał.
Renault jak inni dostawcy silników może usprawnić na 2015 rok swoją jednostkę napędową, ale skala dozwolonych zmian sięga tylko 48% motoru, dodatkowo przepisy pozwalają dokonać ich zaledwie raz przed sezonem. Omawiano pomysł umożliwienia przebudowy silnika po raz drugi na półmetku sezonu, lecz rozmowy w tej sprawie pomiędzy Renault i Ferrari, a Mercedesem, ostatnio zakończyły się fiaskiem.
Horner obawia się, iż przy aktualnych ograniczeniach będzie ciężko dogonić Mercedesa, biorąc pod uwagę, jak dużą przewagę mocy ma niemiecka marka. „Patrząc na prędkość w zakrętach, Red Bull zawsze jest najlepszy. Niestety nie mamy jednak wystarczająco dużo mocy". - mówił Horner w wywiadzie dla włoskiego magazynu Autosprint.
„Jeżeli masz o 75 koni mniej, przewaga gdzie indziej nie ma znaczenia. Co możesz zdziałać w tej sytuacji? Nic.
Horner wskazywał, że gdy przedtem dominował Red Bull, nie wahano się przed wprowadzaniem zmian w przepisach F1 odbierających mu wypracowaną przewagę.„W przeszłości - zawsze z zamiarem spowolnienia Red Bulla - nie było wątpliwości wobec wszelkich zmian w regulaminie technicznym zakazujących podwójnych dyfuzorów, dmuchanych dyfuzorów, elastycznych elementów, czy określonych map silnika". - wyliczał.
źródło: Autosprint
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Horner: Silnik Renault ma 75 koni mniej niż Mercedesa
Podobne: Horner: Silnik Renault ma 75 koni mniej niż Mercedesa




Podobne galerie: Horner: Silnik Renault ma 75 koni mniej niż Mercedesa
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Galerie zdjęć
Newsletter