Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hartley specjalistą od oszczędzania paliwa
			
			
			
			 
									
					
					Hartley specjalistą od oszczędzania paliwa
							2018-04-24 - G. Filiks     Tagi: Hartley, Formuła 1, Opony, Pirelli, Silniki, Napęd hybrydowy, Paliwo, LMP1
						
						
						Brendon Hartley zachwycił w Formule 1 znakomitymi umiejętnościami oszczędzania paliwa.
Kierowca Toro Rosso wyrobił je sobie podczas startów Porsche LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
„Zaobserwowaliśmy, że fantastycznie oszczędza paliwo". - powiedział o Nowozelandczyku szef Toro Rosso, Franz Tost. „Wie dokładnie, jak robić to bardzo skutecznie. Na pewno ma tę umiejętność z LMP1". Sam Hartley tłumaczył: „Jestem przyzwyczajony do wielkiego oszczędzania paliwa, ponieważ mieliśmy go tam (w WEC - red.) tak ograniczoną ilość".
„Jeśli więc nadejdzie wyścig, w którym będziemy musieli się bardzo ograniczać ze spalaniem, jak sądzę będę miał dobry atut".
Łatwy napęd hybrydowy
Hartley stwierdził jednocześnie, że obsługa napędu hybrydowego bolidu F1 to z perspektywy kierowcy bułka z masłem w porównaniu do obsługi pojazdu LMP1.
„(W F1) Nie zauważasz tak naprawdę, że jedziesz hybrydą". - mówił. „(...) Nie ma zbyt wielu rzeczy, którymi trzeba zarządzać. Myślę, że zarządzają całkiem dobrze wszystkim za kulisami zespoły i producenci, więc prawie zapominasz, że prowadzisz hybrydę".
Trudne opony
Hartley zasugerował, iż największą trudnością dla niego przy przesiadce z prototypu LMP1 do bolidu F1 jest nauczenie się opon dostarczanych do królowej sportów motorowych przez Pirelli.
„Największą różnicą jest opona". - uznał. „To całkowicie inna bestia jeśli chodzi o wyciąganie z niej jak najwięcej".
	
	
	
	
						„Ogumienie jest czulsze, przez co trudniej poskładać wszystko w całość. Nie mówię, że to źle, tylko w przypadku Pirelli jest po prostu bardzo cienka granica między sprawieniem, że wszystko działa, a niezrobieniem tego".
					
					
Kierowca Toro Rosso wyrobił je sobie podczas startów Porsche LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
„Zaobserwowaliśmy, że fantastycznie oszczędza paliwo". - powiedział o Nowozelandczyku szef Toro Rosso, Franz Tost. „Wie dokładnie, jak robić to bardzo skutecznie. Na pewno ma tę umiejętność z LMP1". Sam Hartley tłumaczył: „Jestem przyzwyczajony do wielkiego oszczędzania paliwa, ponieważ mieliśmy go tam (w WEC - red.) tak ograniczoną ilość".
„Jeśli więc nadejdzie wyścig, w którym będziemy musieli się bardzo ograniczać ze spalaniem, jak sądzę będę miał dobry atut".
Łatwy napęd hybrydowy
Hartley stwierdził jednocześnie, że obsługa napędu hybrydowego bolidu F1 to z perspektywy kierowcy bułka z masłem w porównaniu do obsługi pojazdu LMP1.
„(W F1) Nie zauważasz tak naprawdę, że jedziesz hybrydą". - mówił. „(...) Nie ma zbyt wielu rzeczy, którymi trzeba zarządzać. Myślę, że zarządzają całkiem dobrze wszystkim za kulisami zespoły i producenci, więc prawie zapominasz, że prowadzisz hybrydę".
Trudne opony
Hartley zasugerował, iż największą trudnością dla niego przy przesiadce z prototypu LMP1 do bolidu F1 jest nauczenie się opon dostarczanych do królowej sportów motorowych przez Pirelli.
„Największą różnicą jest opona". - uznał. „To całkowicie inna bestia jeśli chodzi o wyciąganie z niej jak najwięcej".
źródło: racefans.net
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Hartley specjalistą od oszczędzania paliwa
Podobne: Hartley specjalistą od oszczędzania paliwa
				 Hartley dostał nowy silnik i karę cofnięcia na starcie »
Hartley dostał nowy silnik i karę cofnięcia na starcie »
					
					 Renault wzywa Formułę 1, aby powróciła do ścigania się z pełną szybkością »
Renault wzywa Formułę 1, aby powróciła do ścigania się z pełną szybkością »
					
					 Pirelli podało opony na GP Monako »
Pirelli podało opony na GP Monako »
					
					 Williams ma propozycję zbudowania bolidu do testów nowych opon Pirelli na 18-calowe felgi »
Williams ma propozycję zbudowania bolidu do testów nowych opon Pirelli na 18-calowe felgi »
					
				Podobne galerie: Hartley specjalistą od oszczędzania paliwa
				 Opony Pirelli dla F1 na sezon 2013 »
Opony Pirelli dla F1 na sezon 2013 »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
 Brendon Hartley i Franz Tost
Brendon Hartley i Franz Tost




 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Alfa Romeo
Tapety Alfa Romeo  McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji
McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji  Nowe Ferrari 458 Italia
Nowe Ferrari 458 Italia  
 
			
 
 
			