Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton polubił tor w Baku, kpi z narzekań na bezpieczeństwo
			
			
			
			 
									
					
					Hamilton polubił tor w Baku, kpi z narzekań na bezpieczeństwo
							2016-06-18 - G. Filiks     Tagi: Tor F1, Azerbejdżan, Europa, Hamilton, Baku
						
						
						Mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton przestał krytykować i zaczął chwalić nowy tor w Baku po pojeżdżeniu na nim w trakcie piątkowych treningów GP Europy.
Kierowca Mercedesa wcześniej znając pętlę w stolicy Azerbejdżanu z symulatora sugerował, że nie jest rasowym obiektem ulicznym, ponieważ zamiast wąskiego i krętego toru w stylu trasy w Monako, przygotowano fragmentami "autostradę". Ale teraz jest pod wrażeniem, jak wymagający okazał się Baku City Circuit.
Zobacz także: Tor w Baku najtrudniejszy ze wszystkich dla Pereza »
„Bardzo przypomina tor w Walencji pod wieloma względami, ale lepsze jest to, że ma kombinację zakrętów jak tor w Monako, na których naprawdę musisz być odważny w strefach hamowania i pokonywać z poświęceniem łuki, posiadające na wyjściu bandy". - mówił.
„Na głównej prostej pędzimy 220 mil na godzinę (ponad 350 km/h - red). Bez dwóch zdań serce podchodzi do gardła. Jazda na limicie tutaj jak na razie jest prawdziwym wyzwaniem, ale czuję się zasadniczo jak u siebie w domu". „Sama konfiguracja toru nie jest ogromnie wymagająca, lecz to trasa dla ludzi z jajami, zupełnie jak Monako".
Hamilton wiele razy wypadł z toru i nawet otarł się o ścianę, ale dyktował tempo w obu wczorajszych sesjach.
Bojaźliwi rywale
Tor w Baku zyskał dużą sympatię większości kierowców, lecz spora część zawodników jest zaniepokojona standardami bezpieczeństwa na nim, a konkretnie brakiem poboczy w niektórych miejscach i kontrowersyjnym zjazdem do boksów. Pisaliśmy o tym już wczoraj.
	
	
	
	
						Hamilton kpi z uskarżania się rywali.
„Jedno jest pewne - kierowcy narzekają tak bardzo na tyle cholernych rzeczy..." - powiedział.
„Jest naprawdę nierówno na prostej startowej i nie widać za dobrze pierwszego zakrętu, bo bolid wibruje, więc jest bardzo ciężko".„Ale takie są wyścigi. Ci goście zaś chcą, aby było równiej niż kiedykolwiek, żadnych wibracji, żadnych wybojów, chcą zabrać torom cały ich charakter".
„Gwarantuję, że zawodnicy będą mówić o tych rzeczach. Ale ja będę tylko siedział i się śmiał".
Przez pofalowanie prostej startowej kierowcy mieli problemy z dostrzeganiem białej linii wyznaczającej zjazd do alei serwisowej, dlatego postanowiono, że będzie zaczynać się wcześniej i znajdować bliżej lewej krawędzi toru, a także posiadać specjalne oznaczenie na początku. Poza tym bezwzględnie zabroniono przecinania jej.
FIA dodatkowo zdecydowała o usunięciu krawężnika na ciasnym zakręcie w lewo na wyjeździe z boksów i zastąpieniu go tarką namalowaną na asfalcie, jak w przypadku wadliwych krawężników na zakrętach nr 6 oraz 12.
					
Kierowca Mercedesa wcześniej znając pętlę w stolicy Azerbejdżanu z symulatora sugerował, że nie jest rasowym obiektem ulicznym, ponieważ zamiast wąskiego i krętego toru w stylu trasy w Monako, przygotowano fragmentami "autostradę". Ale teraz jest pod wrażeniem, jak wymagający okazał się Baku City Circuit.
Zobacz także: Tor w Baku najtrudniejszy ze wszystkich dla Pereza »
„Bardzo przypomina tor w Walencji pod wieloma względami, ale lepsze jest to, że ma kombinację zakrętów jak tor w Monako, na których naprawdę musisz być odważny w strefach hamowania i pokonywać z poświęceniem łuki, posiadające na wyjściu bandy". - mówił.
„Na głównej prostej pędzimy 220 mil na godzinę (ponad 350 km/h - red). Bez dwóch zdań serce podchodzi do gardła. Jazda na limicie tutaj jak na razie jest prawdziwym wyzwaniem, ale czuję się zasadniczo jak u siebie w domu". „Sama konfiguracja toru nie jest ogromnie wymagająca, lecz to trasa dla ludzi z jajami, zupełnie jak Monako".
Hamilton wiele razy wypadł z toru i nawet otarł się o ścianę, ale dyktował tempo w obu wczorajszych sesjach.
Bojaźliwi rywale
Tor w Baku zyskał dużą sympatię większości kierowców, lecz spora część zawodników jest zaniepokojona standardami bezpieczeństwa na nim, a konkretnie brakiem poboczy w niektórych miejscach i kontrowersyjnym zjazdem do boksów. Pisaliśmy o tym już wczoraj.
„Jedno jest pewne - kierowcy narzekają tak bardzo na tyle cholernych rzeczy..." - powiedział.
„Jest naprawdę nierówno na prostej startowej i nie widać za dobrze pierwszego zakrętu, bo bolid wibruje, więc jest bardzo ciężko".„Ale takie są wyścigi. Ci goście zaś chcą, aby było równiej niż kiedykolwiek, żadnych wibracji, żadnych wybojów, chcą zabrać torom cały ich charakter".
„Gwarantuję, że zawodnicy będą mówić o tych rzeczach. Ale ja będę tylko siedział i się śmiał".
Przez pofalowanie prostej startowej kierowcy mieli problemy z dostrzeganiem białej linii wyznaczającej zjazd do alei serwisowej, dlatego postanowiono, że będzie zaczynać się wcześniej i znajdować bliżej lewej krawędzi toru, a także posiadać specjalne oznaczenie na początku. Poza tym bezwzględnie zabroniono przecinania jej.
FIA dodatkowo zdecydowała o usunięciu krawężnika na ciasnym zakręcie w lewo na wyjeździe z boksów i zastąpieniu go tarką namalowaną na asfalcie, jak w przypadku wadliwych krawężników na zakrętach nr 6 oraz 12.
źródło: motorsport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Hamilton polubił tor w Baku, kpi z narzekań na bezpieczeństwo
Podobne: Hamilton polubił tor w Baku, kpi z narzekań na bezpieczeństwo
				 Alain Prost krytykuje realizację telewizyjną wyścigu F1 w Baku »
Alain Prost krytykuje realizację telewizyjną wyścigu F1 w Baku »
					
					 Liga Typerów - GP Europy 2016 »
Liga Typerów - GP Europy 2016 »
					
					 Liga Typerów - GP Azerbejdżanu 2018 »
Liga Typerów - GP Azerbejdżanu 2018 »
					
					 Baku - Azerbejdżan »
Baku - Azerbejdżan »
					
				Podobne galerie: Hamilton polubił tor w Baku, kpi z narzekań na bezpieczeństwo
				 GP Europy 2016 - wyścig »
GP Europy 2016 - wyścig »
					
					 GP Europy 2016 - sobotni trening i kwalifikacje »
GP Europy 2016 - sobotni trening i kwalifikacje »
					
					 GP Europy 2016 - piątkowe treningi »
GP Europy 2016 - piątkowe treningi »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			






 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes  GP Europy - Walencja - Wyścig
GP Europy - Walencja - Wyścig  Tapety Lexus
Tapety Lexus  Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących 
 
			
 
 
			