Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila

Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila

2014-07-20 - G. Filiks     Tagi: Hamilton, Hockenheim, Samochód bezpieczeństwa, Safety Car, Niemcy
Lewis Hamilton wymownie zastanawia się, dlaczego w dzisiejszym wyścigu Formuły 1 o GP Niemiec po bączku Adriana Sutila nie wypuszczono samochodu bezpieczeństwa, który naraziłby zwycięstwo reprezentanta gospodarzy i jego rywala do mistrzowskiego tytułu Nico Rosberga.

Rosberg wygrał finiszując przeszło 20 sekund wcześniej niż drugi Valtteri Bottas oraz trzeci Hamilton, ale nieco ponad 20 okrążeń przed metą Niemiec mógł stracić całą swoją przewagę i być zagrożony przede wszystkim przez nacierającego zespołowego partnera z Mercedesa.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie SutilaHamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Spodziewano się drugiego w wyścigu wyjazdu safety cara, gdy Sutil wykonał piruet na prostej startowej i zostawił na niej swój zgaszony bolid. Hamilton z tego względu przyśpieszył o trzy kółka ostatnią zmianę opon, jednak neutralizacji nie zarządzono.

O ile Brytyjczyk cieszy się z finiszu jako 3. po starcie z odległego 20. pola, o tyle czuje niesmak kontrowersyjną decyzją, która potencjalnie kosztowała go walkę o triumf.

„Powinien być samochód bezpieczeństwa".
- powiedział Hamilton. „Z jakiej racji przez parę okrążeń stoi bolid na środku trasy i nie ma neutralizacji?
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie SutilaHamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
„Ale myślę, że chyba wiemy dlaczego".
- dodał aluzyjnie.

Hamilton przekonywał ponadto, że niewyjechanie safety cara naraziło na niebezpieczeństwo porządkowych toru, którzy spychali wyścigówkę Sutila tuż obok pędzących bolidów, a nawet przebiegali w poprzek trasy przez linię jazdy kierowców.
„Naprawdę bałem się o porządkowych". - podkreślał. „Wyjeżdżasz z zakrętu na prostą z poważną prędkością, a tu na torze stoją blisko ludzie".

Rosberg przyznał, że neutralizacja po incydencie Sutila zagroziłaby jego wygranej.

„Tak, zdecydowanie byłem trochę zaniepokojony, kiedy zobaczyłem obrócony bolid Sutila". - powiedział. „Safety car bardzo utrudniłby mi zadanie na koniec".
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie SutilaHamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila



źródło: Sky Sports

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
29

Komentarze do:

Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila

Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Rai 2007 2014-07-20 21:45
To był jeden wielki przekręt który dał zwycięstwo Rosbergowi ten sport schodzi na psy.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
qaz 2014-07-20 21:46
... no i Lui wiesz gdzie jesteś,a raczej twoje miejsce w szeregu,w końcu jeździsz u niemiaszków,no nie....
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
skorupa 2014-07-20 21:46
HAM by to wygrał gdyby pojawił się SC, na to w sumie liczyłem kiedy oglądałem wyścig i pierwsze co mi przyszło na myśli to to, że chronią Rosberga. Co do porządkowych, całkowicie się zgadzam, ryzykowali ich zdrowiem, nie powinno tak być. I w.....a mnie już ten poustawiany odgórnie spektakl.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
FAN11 2014-07-20 21:49
Hamilton faktycznie ma rację w tym przypadku. Wiadomo w domowym wyścigu zrobiono to pod Rosberga. Właśnie tutaj FIA powinna sprecyzować przepisy i w takim przypadku gdy za zakrętem 4 kołami na środku toru stoi bez kierowcy nieporuszający się bolid to obligatoryjnie wyjeżdża SC
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Jak dla mnie 2014-07-20 21:59
to po awarii sutila i wypadku massy nie powinno być sc. Jedynie żółte falagi
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
PiotreW 2014-07-20 22:03
Ma rację. Whiting potrafił wypuścić SC dla kilku małych kawałków bolidów leżących na torze z boku, a tutaj go nie było pomimo stojącego przez kilka okrążeń bolidu na środku toru. Już nie mówiąc o porządkowych przebiegających przez tor.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
f1_fan 2014-07-20 23:22
Konflikt na linii Rosberg - Hamilton po tym "podarowaniu zwycięstwa" Rosbergowi na pewno się zaostrzy.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Dymik 2014-07-21 01:03
Powiedział Rosberg. Mógłby przynajmniej choć raz wykazać się w tym wyścig. Lewis robił to dzisiaj dziesiątkami razy, a Nico w OGÓLE.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Gdyby Hamilton 2014-07-21 05:56
nie wykazał się w w kwalifikacjach tym czym się wykazał. Miał by łatwiej. Nie musiał by teraz lamentować.Zrobił i tak świetną robotę w tym wyścigu i powinien być zadowolony. Miał też kupę szczęścia np przy kolizji z buttonem. Że bardziej nie uszkodził auta. Nie powinien lamentować. Bo tez popełniał błędy.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
_RaNdOm_ 2014-07-21 06:52
No widzę tu samych fanatyków hamiltona, którzy zaciekle próbują udowodnić, że hamilton ma rację. Zarozumialec, który nie potrafi zrozumieć, że czasy gdzie go porządkowi podczas wyścigu wypychali z kamieni dawno i nieodwracalnie minęły. To wszystko oczywiście odbyło się wbrew regulaminowi. Utknął w kamykach na poboczu. Po drugie jak słyszę, że on się naprawdę bał o porządkowych to już nie wiem czy mi się robi śmiesznie czy może smutno. Poziom narcyzmu i zarozumialstwa jest tak ogromny, że życzę temu gościowi .... to już moja prywatna sprawa czego mu życzę. Fakt jest taki, że właśnie dzięki swojej głupocie i chamskiemu zachowaniu oraz ostatecznie idiotycznej klapce przełączającej mu się podczas rywalizacji dochodzi do takich sytuacji jak w sobotę i w niedzielę. Uwaga z drogi bo pan hamilton jedzie. Ojojojojoj myślałem, że mnie przepuszczał ..... buahahahahahahahahahahahaha
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Borowczyk. 2014-07-21 07:35
Niedługo ja będę w FIA i wtedy wiele się zmieni !!
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Skoczek120 2014-07-21 09:07
Gdyby to Hamilton prowadził, z pewnością uznałby SC za niepotrzebny zabieg. SC wypacza wyniki rywalizacji - nawet jeżeli zrobiono to ze względu na Rosberga to SC powinno się unikać! To powinna być ostateczna ostateczność. ;-) A poza tym bez przesady - samochód bezpieczeństwa nie był niezbędny. ;-)
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
korba 2014-07-21 10:06
Sugestia Hamiltona bardzo właściwa.Gdyby to byłby jakiś inny kierowca,to by od razu zarządzono safety car.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
kllo 2014-07-21 10:20
Ma trochę racji Nigger ale to jest właśnie biznes F1.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Skoml 2014-07-21 11:08
Nie popłacz się Ham'ie. Zasrana księżniczka pęka psychicznie z wyścigu na wyścig
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Mercedes 2014-07-21 11:14
RaNdOm Uważaj bo ci żyłka pęknie. Skoro przy wypadku Massy gdzie bolid jest na poboczu Safety car wyjechał to po podjęcie Sutila powinien był wyjechać a nie odwalają taką szopkę. Pretensję Hamiltona są jak najbardziej uzależnione.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Mercedes 2014-07-21 11:17
Piruecie Sutila Sory za błąd :-)
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
slakoz 2014-07-21 11:26
Abstrahując od tego gdzie było GP i jakiej narodowości zawodnik jechał pierwszy, to sędziowie sami sobie powinni dać karę za pozwolenie na wejście porządkowych na tor w trakcie wyścigu. Sędziowie F1 pokazali tym samym jak bardzo są stronniczy i nie obiektywni w stosowaniu regulaminu, którego są poniekąd autorami.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
PiotreW 2014-07-21 16:16
Skoro samochód bezpieczeństwa nie był niezbędny w sytuacji z Sutilem to jak już napisał Mercedes z jakiej racji go wypuszczono na samym początku wyścigu?? Przecież bolid Massy stał daleko w żwirze, wystarczyłyby lokalne żółte flagi. A potem w trakcie wyścigu pozwalają, aby bolid stał sobie praktycznie na środku toru przez kilka okrążeń, dopóki kilku porządkowych nie przebiegło przez tor !!! Czym to może się skończyć wie pewnie każdy kto wie o śmierci bodajże Toma Pryce'a i widział filmik z tego wypadku. I przypomnę, że Whiting potrafił wypuścić SC dla kilku małych części leżących gdzieś na torze, aby tylko zbić stawkę.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
merc1 2014-07-21 18:28
zgadzam się z mercedesem na logikę jeżeli safety wyjechał po kolizji massy i sutila to tutaj podwójnie powinien wyjechać..na ludzki rozum bolid stoi na środku ludzie biegają przez tor..gdzie trwa wyścig..i jeżeli ktoś się z tym nie zgadza po prostu nie zna się na tym sporcie i na bezpieczeństwie o które tak walczą w F1..i nie ważne kto prowadził czy rosberg czy hamilton czy może botas powinien wyjechać.. jak dla mnie absurdalna decyzja..wręcz chora..
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
_RaNdOm_ 2014-07-21 19:52
Kolego Mercedes, co ja Ci będę tłumaczył jeżeli Ty sam tego nie rozumiesz. Jeżeli dla Ciebie dwie sytuacje (Massa i Sutil) są identyczne to w ogóle nie mamy o czym rozmawiać. Pierwsza sytuacja: Massa 'dachuje' wyglądało to strasznie i sędziowie podjęli decyzję o SC w kilka sekund po zdarzeniu. Dlatego, że nie wiadomo było czy nie jest zagrożone życie kierowcy. Żeby można było szybko zareagować na zdarzenie. Po prostu nie analizowali sytuacji tylko wypuścili SC. Co do drugiej sytuacji to jedyne co mogę zarzucić, to, to, że Ci co biegają po torze to czekali nie wiadomo na co strasznie długo. Nie wiadomo z jakiego powodu do bolidu lecieli gościowie z drugiej strony. Jak by nie było innych po stronie bolidu. Nie było żadnych małych części na torze, zakręt był wyrzucający, fruwały żółte flagi. Cała ta sytuacja mogła trwać kilkanaście sekund po stronie toru gdzie się Sutil zatrzymał. No ale jak ktoś patrzy na to wszystko z perspektywy pokrzywdzonego hamiltona to tak właśnie jest. Cokolwiek by się nie zdarzyło to i tak z pewnością byłby płacz ojojojojojojojoj dla biednego hamiltona nie zatrzymano całego wyścigu. Może trzeba było w ogóle tylko hamiltona wypuścić na tor ? byłby pierwszy buhahahaha Co do żyłki to raczej uważaj na swoją o moją się nie martw. Taka tendencja panuje w sieci, że wszyscy się tak bardzo martwią o innych :-) Co do samego hamiltona to ja bardzo przepraszam, ale tego gościa po prostu nie da się nawet lubić. Jego chamskie odzywki i poziom narcyzmu jest jak dla mnie nie do zaakceptowania z jednej strony. Z drugiej z kolei, fajnie, że jest bo przynajmniej jest ciekawie :-) Z tego co widzę to właśnie jemu pękła żyłka i to nie jedna ! i zapewne jeszcze nie jedna pęknie ku naszej uciesze :-) Ps. obrażaj, ale higienę zachowaj :-)
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
To akurat prawda 2014-07-21 20:24
wielu "fachowców" tutaj w ogóle nie rozumie na co patrzy. Wypadek Massy wyglądał o wiele poważniej. Być może sędziowie zakładali interwencję służb medycznych. Incydent z Sutilem to co innego. Wyścig miał już się ku końcowi. Wypuszczenie sc było by niebezpiecznym precedensem. Przewróciło by kolejność w stawce. Na innych wyścigach mogło by dochodzić do manipulacji z jaką już kiedyś mieliśmy doczynienia. Z Briatore w roli głównej. Jednak wielu nie ogarnia realiów i tego jak łatwo przez takie akcje manipulować wynikami wyścigów. Tak samo wielu nie rozumie że prawie dogonienie Rosberga przez Hamiltona nic nie znaczy. Rosberg kontrolował wyścig, nie musiał gnać na łeb na szyję rozbijając innych. Mógł jechać spokojnie i bezpiecznie oszczędzając silnik itd. Hamilto wbił se do głowy, że na pewno by wygrał. A wielu jak widać w to uwierzyło.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
panafinea 2014-07-22 04:44
Sytuacje, w których SC obligatoryjnie wyjeżdża na tor, MUSZĄ być zapisane w regulaminie. Jeżeli daje się tutaj /i nie tylko/ możliwości interpretacji przez dyr. wyścigu /sędziów/, to ZAWSZE będą podobne jajka. Nigdy nie wolno urzędnikom dawać "wolnej ręki" i możliwości interpretacji czegokolwiek. To prosta droga do korupcji i wypaczeń.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Popatrzcie sobie 2014-07-22 06:22
na piłkę nożną. Tam jest jeszcze więcej absurdów. Świat nigdy nie będzie idealny. A Hamilton też skorzystał na wymianie hamulców. Mógł startować z pit lane. Według mnie powinno tak być.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Skoczek120 2014-07-22 09:30
Tylko zauważcie jedno - bolidu Massy nie dało się zabrać bez pomocy sprzętu... Sutila i owszem... ;-)
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Mercedes 2014-07-22 10:04
RaNdOm czy ja gdzieś napisałem ze wypadek Massy stworzył mniejsze zagrożenie nie. Chodzi mi o to że porządkowi bardziej ryzykowali biegając po torze w koło bolidu Sutila, poza tym po wypadku Massy również nie było żadnych odłamków na torze. Skoczek120 nie wiem czy oglądałeś wyścig Porsche Super Cup gdzie do sprzątniecia samochodu też był potrzebny odpowiedni sprzęt i jakoś nie wypuszczali SC.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
_RaNdOm_ 2014-07-22 15:41
Mercedes oczywiście, że nie napisałeś, ale taki wniosek można wyciągnąć z Twojej wypowiedzi, albo ja mam problemy z logicznym myśleniem. Lub na równi traktować obydwie sytuacje. Bo skoro twierdziłeś, że powinien wyjechać SC po bączku Sutila bo wyjechał po 'dachowaniu' Massy to dla mnie to jest przyrównywanie dwóch zdarzeń do siebie. Więc twierdzenie, że powinien wyjechać jednoznacznie (jak dla mnie) dowodzi podobieństwa zagrożenia. No bo przecież SC wyjeżdża tylko i wyłącznie podczas jakiegoś zagrożenia na tor. Co do zagrożenia podczas bączków Sutila to faktycznie mi też się nie podobało jak obsługa przebiega przez tor. Jak dla mnie można było wypuścić kilka osób od strony stojącego samochodu. Zresztą komentator powiedział, że to coś waży w okolicach małego fiata. Więc kilka osób mogło go wziąć pod pachę ;-) Z drugiej strony to była długa prosta, a bolidy przecież nie śmigają 2000 km/h. Wypadali z zakrętu i były żółte flagi. Więc kierowcy zapewne wzmogli czujność. Z jeszcze innej strony to na 100% na łoki toki kierowcy dostali informację gdzie, co i dlaczego. Więc zagrożenie było czysto teoretyczne. Oczywiście jak najbardziej mogę przyznać rację, że i w takim przypadku mogło dojść do jakiejś tragedii. Coś w stylu latającego koła w boksach. Niestety ryzyko jest wpisane w te zawody od samego początku. Nawet w boksach jak Widzisz i zapewne przyznasz mi rację. Pozdrawiam
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Odpowiedni sprzęt? 2014-07-22 17:01
traktor z ładowaczem bez przeciwwagi, który omal nie przewrócił się gdy wiózł auto. Jak widać Niemcy też nie są idealni. A Hamilton też skorzystał na naginaniu zasad w przypadku hamulców i święty nie jest.
Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Mercedes 2014-07-22 22:07
_RaNdOm_ Zgadzam się z tobą tylko dla porządkowych ta sytuacja stwarzała większe zagrożenie.
Podobne: Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Podobne galerie: Hamilton ma pretensje o niewyjechanie safety cara po piruecie Sutila
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit