Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton: Vettel się zhańbił

Hamilton: Vettel się zhańbił

2017-06-25 - G. Filiks     Tagi: Wypadki F1, Formuła 1, Baku, Azerbejdżan, Mercedes, Ferrari, Vettel, Hamilton
Lewis Hamilton nazwał rewanż Sebastiana Vettela w ich stłuczce podczas wyścigu Formuły 1 o GP Azerbejdżanu hańbą dla kierowcy Ferrari.
Skrót zawodów

Rywale do mistrzowskiego tytułu mieli podwójną kolizję na ulicach Baku, w kuriozalnych okolicznościach - gdy podążali za samochodem bezpieczeństwa.

Najpierw Vettel nie wyhamował przed prowadzącym Hamiltonem i uderzył zawodnika Mercedesa od tyłu, kiedy ten pokonywał wyjątkowo wolno jeden z zakrętów. Lider klasyfikacji generalnej sezonu zdenerwowany na wicelidera następnie podjechał do niego z boku, zaczął gestykulować i z winy Niemca zderzyli się jeszcze raz.

Vettel przez radio zarzucał Hamiltonowi, że przyblokował go specjalnie, ale sędziowie uznali, iż Lewis nie zasłużył na karę. Ukarano za to Sebastiana. Musiał zjechać do alei serwisowej i zatrzymać się w niej na 10 sekund. Dodatkowo dostał 3 punkty karne.

Komentując całe zajście w rozmowie z mediami, Hamilton zaprzeczył, aby przeszkodził Vettelowi umyślnie - i w cierpkich słowach skomentował reakcję 29-latka.

„To ja dyktuję tempo
(w roli lidera zawodów - red.), zwolniłem w tym samym miejscu, co podczas wszystkich innych restartów". - tłumaczył. „On oczywiście śpi i wjechał mi w tył. Ale to nie był dla mnie problem".
„Chodzi o podjechanie z boku i celowe uderzenie w innego kierowcę. Praktycznie za to nie zapłacił, jeszcze dojechał na czwartym miejscu. Myślę, że to hańba. Zhańbił się dzisiaj szczerze mówiąc".

Gdy usłyszał, że Vettel chciał udowodnić, iż jest mężczyzną i postanowił się zemścić, Hamilton odparł: „Jeżeli chce udowodnić, że jest mężczyzną, powinniśmy załatwić to poza samochodami, twarzą w twarz".

„Prowadzenie pojazdu w niebezpieczny sposób, mogący jakkolwiek narazić na niebezpieczeństwo innego zawodnika... Na szczęście jechaliśmy wolno, gdybyśmy jechali szybko, mogłoby to się skończyć dużo gorzej".

„Wyobraź sobie wszystkie małe dzieci oglądające F1 dzisiaj i widzące tego typu zachowanie ze strony czterokrotnego mistrza świata. Myślę, że to mówi wszystko".


Vettel się bronił - i sam atakował.

„Myślę, że F1 jest dla dorosłych".
- stwierdził. „Jak powiedziałem, jego wcześniejszy manewr nie był potrzebny i oczywiście uszkodził mi przednie skrzydło. Chyba też trochę uszkodził się jemu tył".

„Wyjeżdżanie z zakrętu, przyśpieszanie, a potem hamowanie to nie jest właściwe zachowanie".


W innym wywiadzie mówił: „Już zrobił tak parę razy. (...) Problem polega na tym, że ja jadę tuż za nim, przygotowuję się, dalej są wszystkie pozostałe bolidy i tworzy się reakcja łańcuchowa. Zrobił coś podobnego na restarcie w Chinach parę lat temu".

Ostatecznie Vettel jednak wycofał się z oskarżania Hamiltona o złą wolę.

„Myślę, że to było po prostu niepotrzebne". - powiedział. „Nie sądzę, że zrobił to specjalnie, że zahamował mi umyślnie. Nie uważam, aby był tego typu gościem. Ale oczywiście coś takiego z tego wyszło i nie byłem tym zadowolony".

Po otrzymaniu kary Vettel przez radio dziwił się, za co ją dostał. Spytany o swoje zaskoczenie tłumaczył, że uważa, iż... został ukarany za pierwszą kolizję.

Zapytany o drugą - i to, czy spowodował ją celowo - odpowiedział: „Myślę, że sytuacja była bardzo jasna. Koniec końców ścigamy się z mężczyznami".

„Nie mam łączności z nim przez radio, ale jeśli dostajemy karę, to powinniśmy dostać ją obaj".
- dodał.

Mimo dzisiejszego spięcia obydwaj pretendenci do mistrzostwa zaprzeczyli, by stracili szacunek do rywala, który tak bardzo okazywali po wcześniejszych rundach.

Spytany, czy dotychczas pełen respektu pojedynek o mistrzostwo właśnie robi się brudny, Hamilton odpowiedział: „Nie z mojej strony".

„Ja idę dalej. Sądzę, że przeważaliśmy w ten weekend i możemy dalej posuwać się naprzód w przyszłości".

„Trudne momenty pokazują twoje prawdziwe oblicze".
- stwierdził z uśmiechem. „To dla mnie dobry dzień".

Z kolei Vettel mówił: „Wciąż jest szacunek. (...) Nie mam z nim problemu. Dzisiaj tylko jeden manewr był niewłaściwy. Jeśli ja zostałem ukarany, powinien zostać ukarany i on".

„Ale pewnie w każdą niedzielę w Premier League sędziowie gwizdają i niektórzy piłkarze zgadzają się z ich werdyktami, a niektórzy nie, koniec końców taki jest sport. Niemniej 10 sekund to niewątpliwie strasznie dużo czasu".

Hamilton choć nie został ukarany stracił pierwsze miejsce i finiszował za Vettelem - na 5. lokacie - bo w pewnym momencie poluzował mu się zagłówek i musiał wykonać awaryjny pit-stop, by się z tym uporać.

Jednak bardziej niż rozczarowany porażką, 32-latek jest uradowany wzrostem konkurencyjności Mercedesa, który był w Baku wyraźnie szybszy od Ferrari.

„Wiem, że moi ludzie będą zdruzgotani, na pewno wszyscy jesteśmy, ale bardzo ważne, że wynosimy z tego GP wspaniałe osiągi z wczorajszego dnia, świetną robotę wykonaną z piątku na sobotę, naszą szybkość". - mówił.

„(...) Przed nami jeszcze długa, długa droga i mamy »Hammer Time«
(słynne określenie funkcjonujące w F1 jako nazwa szybszej niż zwykle jazdy Hamiltona - red.). To na pewno". - podsumował.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
37

Komentarze do:

Hamilton: Vettel się zhańbił

Hamilton: Vettel się zhańbił
cipek 2017-06-25 22:38
tak jak mówiłem Hamilton to c..a ,który właśnie w trudnych momentach chwyta się zagrywek poniżej pasa .W tym wyścigu chciał jeszcze żeby Bottas nie walczył o podium czy zwycięstwo tylko miał celowo zwolnić żeby przyblokować Vettela.Właśnie pokazał swoje prawdziwe oblicze -chama
Hamilton: Vettel się zhańbił
ehhhh 2017-06-25 22:59
Hamilton myśli wszyscy to kretyni ... choć szczerze sędziowie to kretyni !! Ile jeszcze razy i ile sezonów sędziowie nie będą karać Haaamiltona i ile jeszcze razy będą się z nim cackać jak z jajcem..... ?? Nie wiem on jest jakoś specjalnie traktowany jak uchodźcy z syrii bojest murzynem czy jak ??
Hamilton: Vettel się zhańbił
Bubol 2017-06-25 23:00
Vetell się zchańbił ??? Hahahaha to Hamilton się chańbi od kilku sezonów ...... no ale cóż
Hamilton: Vettel się zhańbił
haha 2017-06-25 23:02
oglądałem to kilka razy i ewidentnie Hamilton odjął gaz jeszcze w zakręcie i zrobił to celowo widząc Vettela tuż za sobą. Vettel nie miał szans uniknąć kolizji ,nawet nie miał czasu na żaden skręt ,to nie zagapienie Niemca ,każdy inny kierowca tak samo by się wpakował w tyłek Hamiltona .Kolejna perfidna zagrywka Hamiltona i ochrona przez sedziów,jest nietykalny,każda kontrowersyjna sytuacja jest rozstrzygana na jego korzyść, czy to Rosberg ,Vettel ,Verstappen wszyscy winni tylko nie on.Manewr Hamiltona =uszkodzenie obydwu bolidów(niewielkie ale zawsze); manewr Vettela = bez szkód .To w sumie za co dostał karę? za dotknięcie się kołami przy prędkości 60 km/h??? W poprzednim wyścigu Ricciardo z kimś starł sie tak samo przy 200km/h i kar nie było.Według sędziów co jest bardziej niebezpieczne?
Hamilton: Vettel się zhańbił
Master Of.... 2017-06-25 23:07
Sędziowie i Hamilton to jakaś jedna klika chyba , wszyscy zawsze kary dostają tylko nie arcy księciunio Hamiltonek . Tego czasami słuchać i oglądać już nie idzie jak się tylko słyszy i widzi że Lewis za każdym razem jest nie winny , on nic nie zrobił . A potem jeszcze wychodzi z tym swoim uśmieszkiem kretyna do dziennikarzy i przecie Ja nic nie zrobił to inni so tacy źli , i brzydcy.... A sędziowie za nim to samo ..... Druga rzecz nie podoba mi się co raz bardziej ta gadka Lewisa za każdym razem ....hmmm gadka ... raczej darcie się po imieniu : "Charlie to , Charlie tamto .... " to tylko daje do zrozumienia że Cham Hamilton jest specjalnie traktowany ii nie zdziwił bym się jak czasami coś jest tuszowane . No Sorry ale oglądając F1 od 95 roku , i oglądając archiwa F1 to widzę z leksza powtórkę z sytuacji z Alainem Prostem ,.... patrza Prost=Hamilton . I to by było na tyle na dziś .
Hamilton: Vettel się zhańbił
fanatico 2017-06-25 23:08
Vettel powinien dostać bana na wyścig. Kawał gnoja z niego
Hamilton: Vettel się zhańbił
do fanatico 2017-06-25 23:13
ty powinieneś dostać bana na zabieranie głosu ! A gnojem to jest ten cham hamilton
Hamilton: Vettel się zhańbił
folksdojcz 2017-06-25 23:25
Każdy folkdojcz za Vettelem. Polska za Niemcami juz od '39 !!!
Hamilton: Vettel się zhańbił
fanatico 2017-06-25 23:34
Vettel celowo wjechał w Hamiltona i dlatego jest zwykłym cwelem.
Hamilton: Vettel się zhańbił
AntyVettel 2017-06-25 23:36
To Vettel narzeka na wszystkich juz od 2010. Alonso to, Alonso tamto, niebieskie flagi, look what Kubica did to me, niebieskie flagi i oczywiście sławne Fuck you Charlie. Zaczyna tracić przewagę i wychodzi z niego Niemiec.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Krzysio alkoholik 2017-06-25 23:40
W sumie to zgadzam sie z haha i master of... bo cala ta sytuacja zaczyna byc juz smieszna..... A zagrywka hamiltona byla brzydka na dodatek przy restarcie po czerwonej fladze chcial zrobic to samo !!!! Co do sedziow faktycznie za duzo hamilton pana whitinga wola po imieniu i w ogole i zaczyna to byc juz meczace i podejrzane i zaczyna wygladac troche faktycznie jak sytuacja z lat 80 podczas rywalizacji senny z prostem gdzie prost byl ulubiencem sedziow i pewnego szefa ktorego nazwiska noe pamietam.... Kolejna rzecz kary dla pereza i raikkonena za naprawy samochodow w garazu... dlaczego nikt nie przeanalizowal napraw bolidu lewisa jak tam grzebano srubokretami i kombinerkami i klejono cos tasma marki tesa , dla mnie to nieregulaminowa naprawa nie regulaminowa tasma klejaca... kto wie co tam po klejono i jak .... kolejna rzecz dlaczeego nie bylo kary dla lewisa za te obrecz zabezpieczajaca ktora byla zle zaczepiona ?? I lewis jechal kilka okrazen trzymajac ja w rece to dopiero bylo bardzo nie bezpiecznie i dla niego jak i dla innych kierowcow !! Dlaczego pozwolono bez karnie mu jechac te kilka kolek z jedna reka tylko na kierownicy ... A druga na obreczy ?? Gdyby takie rzeczy jak hamilton dzisiaj robil inny kierowca dostal by kar tyle ze od razu byla by dyskwalifikacja i kary finansowe ... Ale hamilton oczywiacie jest bez karny !!!! I tak od 2007 roku.... Ehhhhhh
Hamilton: Vettel się zhańbił
Football 2017-06-25 23:40
To był atak na zawodnika a nie atak na piłkę. Czerwona kartka dla Vettela, proste. To nie była walka na torze tylko zagrywka w zlym stylu.
Hamilton: Vettel się zhańbił
do fanatico 2017-06-25 23:44
Nie będę się wysławiał kim Ty jesteś razem z tym swoim miętkim Hamiltonem ;-)
Hamilton: Vettel się zhańbił
Do Krzysio Alkoholik 2017-06-25 23:44
Vettel miał wymieniony cały nos i to było przepisów ? Regulamin zezwala na prace w alei ale nie w garażu i to ta część regulaminu dotyczyła Perez i Raikkonena.
Hamilton: Vettel się zhańbił
B.U.S. 2017-06-25 23:49
Wedel to chyba prawko w polszy robił...
Hamilton: Vettel się zhańbił
Krzysio alkoholik 2017-06-25 23:52
Ok to zrozumiale , a czy regulamin pozwala naprawiac bolid tasma klejaca ?? W szczegolnosci tylny dyfuzor i inne czesci o znaczeniu aerodynamicznym ?? Gdzie na dodatek predkosc przeplywu powietrza i temperatura sa bardzo wysokie
Hamilton: Vettel się zhańbił
Bez komentarza 1982 2017-06-25 23:52
Kierowca formuły 1 nie spodziewa się ze samochód przed nim rozgrzewa opony przed restartem na okrążeniu rozgrzewkowym !?! Mercedes zwolnił z 83kmh do 53kmh. Ze złości na samego siebie Vettel decyduje uderzyć Hamiltona w bok.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Do Krzysio Alkoholik 2017-06-25 23:55
Tak regulamin zezwala na taśmę klejąca. Każdy bolid ma zaklejone taśma wszystkie łączenia. Szczególnie widać to na matowym Red Bullu i na Renault które używa złotej taśmy.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Koneser2 2017-06-25 23:59
Vettel zachował się jak dziecko. Zemsta w sporcie jest dziecinadą. Za atak na zawodnika a nie na piłkę należy się czerwona kartka a tu czarna flaga.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Czy jest na sali jakiś mo 2017-06-26 00:00
Czy jakiś moderator panuje tutaj nad tym bajzlem choć troszku ?? Bo wypowiedzi ludzi pod pseudo : fanatico , folksdojcz , B.U.S. i pewnie za chwilę paru innych durniów już jest poniżej krytyki ludzkiej i poziomu v10.pl . Paru komentatorów pod tematem próbuje coś wnieść do tematu a przez wyżej wymienionych robi się syf ?!! Więc proszę modera o zrobienie czegoś z tym i proszę o ogarnięcie się tych paru osób !!! Pozdro dla prawdziwych fanow F1
Hamilton: Vettel się zhańbił
haha 2017-06-26 00:33
akcja Vettela rzeczywiście była za bardzo emocjonalna ale w sumie nie doprowadziła do żadnych uszkodzeń czy wypchnięcia Hamiltona z toru.Ktos napisał że Hamilton zwolnił o 30 km/h ,fajnie tylko że najpierw w szczycie zakrętu przyspieszył i ułamek sekundy później odjął gaz,Vettel kilka metrów za nim również przyspieszył i nie miał czasu na reakcję na niespodziewane zwolnienie Hamiltona.Takie harce to można wykonywać na prostym odcinku gdzie można ewentualnie odbic w lewą lub prawą ,a nie w ciasnym zakręcie.Gdyby Vettel wjechał na Hama na prostej no to jego wina.Czarna flaga ? za co ?za atak na Hamiltona? Rozwalił mu bolid ,wypchnął z toru,wbił w bandę która notabene była blisko? Sędziowie nie ukarali Hamiltona ale zrobił to los ,bo czegoś takiego to jeszcze nie widziałem w F1.W sumie Vettel powinien być zadowolony bo z wyścigu gdzie miał minimalizować straty zrobił 2 punkty przewagi.Trzeba ochłonąć i robić Rosberga z 2016 czyli robić swoje ,hamiltona olać niech kombinuje ,aż sie sam w tym pogubi
Hamilton: Vettel się zhańbił
Ludzieeee 2017-06-26 00:50
Ile razy hamilton przez radio bedzie wolal charlie to charlie tamto ?? I sm bedzie uchodzil bez kary !! Od 2007 roku ile razy lewis dostal jakas kare ?? Raz ?? Moze dwa ... Za kazdym razem wszysycy do okola sa winni tylko nie lewis , i za kazdym razem slyszymy tylko charlie , charlie , charlie .... Kutwa mac przeciez ewidentnie hamilton jest traktowany przez sedziow jak wyjatek od samego poczatku ... A na dodatek przez charliego whitinga najbardziej ... Tym bardziej ze za kazdym razem przez radio jest : charlie ty wiesz , charlie bo on cos , charlie bo cos tam cos tam , i niech sie fanboye hama hamiltona burza ale niestety takie sa fakty , nagrania wideo z wyscigow i incydentow , i nagranie z rozmow w kokpicie !!
Hamilton: Vettel się zhańbił
Lewis Alan Hamilton Prost 2017-06-26 00:53
Lewis Hamilton jest jak Alan Prost . 4 mistrzostwa świata i takie same układy w FIA i składzie sędziów .
Hamilton: Vettel się zhańbił
Macierewicz 2017-06-26 02:12
Masz racje. PiS z tobą. Prost Trump Hamilton ET Generalnie Smoleńsk.
Hamilton: Vettel się zhańbił
I Tusk 2017-06-26 02:13
O Tusku zapomniałeś. Tusk przed Proste.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Vittold 2017-06-26 02:18
Największą marudą w samochodzie jest Vettel. Nikt nigdy w historii F1 tak nie marudził. Nikt też nigdy nie kazał dyrektorowi wyścigowemu się pie&@#lic.
Hamilton: Vettel się zhańbił
ProstFan 2017-06-26 02:32
To już jest przesada. Jak można pisać takie brednie o Proście. Jakie układy? Ile ty masz lat? Nawet nazwiska prezydenta F1 z tamtych czasów nie znasz. Nazywał się Jean Marie Balestre i fakt nie lubił Senny ale nie faworyzował Prosta. Zresztą Senny tak naprawdę nikt nie lubił bo był arogancki i wdawał się w konflikty ze wszystkimi kierowcami.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Do prost fan 2017-06-26 08:11
Piszesz pierdoły ... No ale tu sami tacy fanboye ostatnio są ... A Balestre ewidentnie faworyzował Prosta , jak również przymykał oko na to co robią i jak łamią przepisy zespoły w ktorych jeździł Prost no ale dobra ...historia sama osądzi i zrobi swoje
Hamilton: Vettel się zhańbił
Ślązak 2017-06-26 08:26
Według mnie to obaj są po jednych pieniądzach. To co miało miejsce w baku powinno być rozpatrzone jako dwa osobne incydenty. Hamilton to zrobił celowo (widać z kamery jak patrzy w lusterko przez cały zakręt i dohamował kiedy Vettel był tuż za nim i kiedy nie miał szans go ominąć. A co do Vettela to nie powinien się tak zachować jak się zachował. Jak ja bym to sędziował to Hamilton by dostał karę przejazdu przez PIT i karę cofnięcia o jedną pozycję na starcie do następnego wyścigu, a Vettel dostał karę przejazdu przez PIT i jeden punkt karny.
Hamilton: Vettel się zhańbił
ekwador15 2017-06-26 08:33
Vettel to dzieciak, Mark dobrze o nim pisze w ksiązce jaki on jest. Specjalnie uderzanie w kogos, to powinna byc DSQ od razu aby ukrócić takie zapędy.
Hamilton: Vettel się zhańbił
lars33 2017-06-26 08:42
Fotel to kawał chuja. Black flag i tle w temacie. Na miejscu Hamiltona zajebałbym mu w ten niemiecki hełm aż by się osrał! a dla ślepych i głuchych - Hamilton był z przodu i przygotowywał się do restartu! nie było tu nic dziwnego!!! Vettel robi to zawsze tylko inteligent nie widzi błędu tego szkopa i celowego zniszczenia wyścigu Hamiltonowi!
Hamilton: Vettel się zhańbił
rosberg 2017-06-26 08:56
rywalizacja miedzy dwoma zawodnikami zawsze wywola burzę komentarzy.Faktem jest to że hamilton miał prawo przyśpieszyć zwolnić bo taki jest regulamin lider wyścigu tonuje prędkość przy zjeżdzie samochodu bezpieczeństwa.Vetel sie sfrajerzył wg mnie powinni go zdyskfalifikować nie za wjechanie w hamiltona tylko za zachowanie sekunde pozniej.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Piotr60 2017-06-26 09:59
pomijam wszystkie zagrywki ,jednak sądzę że szwab powinien mieć urwane jaja za to co zrobił
Hamilton: Vettel się zhańbił
Narodowość problemem ?? 2017-06-26 11:06
Ja widzę że tu większość ma problem chyba do Vettela o to że jest Niemcem.... A jak by był z Rosji to już w ogóle....
Hamilton: Vettel się zhańbił
PiotreW 2017-06-26 11:21
Nie wiem jak inni, ale moim problemem z Vettelem we wczorajszym wyścigu jest jego karygodne zachowanie oraz chamski, butny charakter. A jak przeczytasz komentarze odnośnie Hamiltona to większość ma problem, bo jest murzynem oraz nie jechał pod ich idolka Vettela.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Piotr60 2017-06-26 11:24
Tu nikt nie ma nic do narodowości, odsyłam do encyklopedii pod hasło'' szwab'' i bez sugestii proszę.
Hamilton: Vettel się zhańbił
Martina S 2017-06-26 12:43
I kto to mówi plastikowa lalka Vettel to kierowca a nie torowa piz..da jak to zmodyfikowane coś