Formuła 1 » Aktualności F1 » Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
2016-03-20 - G. Filiks Tagi: Hamilton, Mercedes, Team Radio, Formuła 1, Australia
Lewis Hamilton stwierdził, że nowe ograniczenie rozmów radiowych w Formule 1 nie sprawiło mu żadnych problemów podczas pierwszego wyścigu sezonu 2016 w Australii.
FIA przygotowała na ten rok listę tylko 24 spraw, o których zespoły mogą informować kierowców przez radio, aby zawodnicy musieli w większym stopniu radzić sobie sami. Hamilton wróżył sobie i rywalom nawet "przyklejone zapiski na kierownicy", zaś Fernando Alonso ostrzegał, iż zaostrzenie restrykcji przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego i kierowca będzie "jak robot" realizował plan ustalony z teamem przed wyścigiem, zamiast reagować na wydarzenia na torze.
Dlatego tuż przed dzisiejszymi zawodami FIA złagodziła ograniczenia, pozwalając na porozumiewanie się ws. strategii własnej oraz innych.
Hamilton w trakcie wyścigu wciąż miał sytuację, w której zapytał o coś zespół i nie otrzymał pomocy,lecz przekonywał dziennikarzy, że nawet woli mniejszą asystę ekipy. „Naprawdę te zawody nie różniły się niczym od innych". - mówił mistrz świata. „Miałem tyle informacji, ile zawsze potrzebuję".
„Kontrolowałem sam więcej rzeczy w silniku - preferuję to".
„Poza tym nie było różnicy".
„Musiałem myśleć nad strategią tak samo jak w zeszłym roku. Naprawdę nie było różnicy".
Mercedes: Ograniczenia przeszkadzały
Jednak główny dowodzący zespołem Mercedesa - Toto Wolff sugerował, że gdyby było wolno swobodnie rozmawiać przez radio, Hamilton oraz Nico Rosberg mogliby lepiej wystartować do wyścigu. Pierwszy spadł aż o sześć miejsc, drugi o jedno.
„Możecie zobaczyć, jak bardzo ślizgały im się koła, kiedy ruszali na okrążenie rozgrzewkowe. Ma znaczenie, że zespół już nie może pomóc". - powiedział.Mercedes nie mógł też poinformować Rosberga o przegrzewaniu się hamulców, które podobno zagrażało dojechaniu Niemca do mety, ani o alarmującym poiomie zużycia jednej z opon.
„Było naprawdę trudno, ponieważ nie mogliśmy powiedzieć mu o lewej tylnej oponie". - tłumaczył Wolff.„Po latach przekazywania kierowcom informacji, aby ich samochód funkcjonował optymalnie i ukończył wyścig, brak komunikacji na pewno będzie prowadził do sytuacji, w których inżynierowie stracą kontrolę nad autem".
FIA przygotowała na ten rok listę tylko 24 spraw, o których zespoły mogą informować kierowców przez radio, aby zawodnicy musieli w większym stopniu radzić sobie sami. Hamilton wróżył sobie i rywalom nawet "przyklejone zapiski na kierownicy", zaś Fernando Alonso ostrzegał, iż zaostrzenie restrykcji przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego i kierowca będzie "jak robot" realizował plan ustalony z teamem przed wyścigiem, zamiast reagować na wydarzenia na torze.
Dlatego tuż przed dzisiejszymi zawodami FIA złagodziła ograniczenia, pozwalając na porozumiewanie się ws. strategii własnej oraz innych.
Hamilton w trakcie wyścigu wciąż miał sytuację, w której zapytał o coś zespół i nie otrzymał pomocy,lecz przekonywał dziennikarzy, że nawet woli mniejszą asystę ekipy. „Naprawdę te zawody nie różniły się niczym od innych". - mówił mistrz świata. „Miałem tyle informacji, ile zawsze potrzebuję".
„Kontrolowałem sam więcej rzeczy w silniku - preferuję to".
„Poza tym nie było różnicy".
„Musiałem myśleć nad strategią tak samo jak w zeszłym roku. Naprawdę nie było różnicy".
Jednak główny dowodzący zespołem Mercedesa - Toto Wolff sugerował, że gdyby było wolno swobodnie rozmawiać przez radio, Hamilton oraz Nico Rosberg mogliby lepiej wystartować do wyścigu. Pierwszy spadł aż o sześć miejsc, drugi o jedno.
„Możecie zobaczyć, jak bardzo ślizgały im się koła, kiedy ruszali na okrążenie rozgrzewkowe. Ma znaczenie, że zespół już nie może pomóc". - powiedział.Mercedes nie mógł też poinformować Rosberga o przegrzewaniu się hamulców, które podobno zagrażało dojechaniu Niemca do mety, ani o alarmującym poiomie zużycia jednej z opon.
„Było naprawdę trudno, ponieważ nie mogliśmy powiedzieć mu o lewej tylnej oponie". - tłumaczył Wolff.„Po latach przekazywania kierowcom informacji, aby ich samochód funkcjonował optymalnie i ukończył wyścig, brak komunikacji na pewno będzie prowadził do sytuacji, w których inżynierowie stracą kontrolę nad autem".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
7
Komentarze do:
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
Tobie akurat 2016-03-20 14:58
zrobiło. Po zjeździe do boksów Hamilton zaczął jechać inaczej. Powiedzieli mu co i jak ustawić. Pytał o to w wyścigu, gdy z TR nie mógł sobie poradzić. Po przerwie odzyskał tempo.
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
F1 Driver PL 2016-03-20 15:22
Tobie akurat,hejter wie wszystko nie??
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
Skoro tak 2016-03-20 15:48
twierdzisz to pewnie wiesz z autopsji co mówisz. Nawet dyskutował z tobą nie będę. A kto oglądał wyścig ten widział co się działo.
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
fan Merca 2016-03-20 17:08
Wystarczy dobry start i inżynier Hamiltona może iść do domu bo Brytyjczyk i tak wygra.
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
haha 2016-03-20 20:04
pewnie w przerwie zdjął łańcuchy ,ze 3 kilo ubyło to i był szybszy
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
Frodo 2016-03-21 08:19
@fan Merca teraz więcej ma do powiedzenia kierowca. Ham musi mieć podane na tacy. Obejrzyj sobie jakiekolwiek onboard Ros i Ham. Zobacz jak pracują na kierownicy. Ham jest szybszy niż Ros, ale Ros w sytuacji, gdzie trzeba samemu pomyśleć, może mieć przewagę, bo pracuje głową. Po kwali myślałem, że sezon rozstrzygnięty, ale teraz nie jestem tego taki pewny.
Podobne: Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
Rosberg: Bottas może zostać mistrzem świata »
Hamilton ścigał się uszkodzonym bolidem »
Hamilton zszokowany przewagą Mercedesa »
GP Australii - kwalifikacje: Dublet Mercedesa, katastrofa Kubicy »
Podobne galerie: Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter