Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
			
			
			
			 
									
					
					Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
							2016-03-20 - G. Filiks     Tagi: Hamilton, Mercedes, Team Radio, Formuła 1, Australia
						
						
						Lewis Hamilton stwierdził, że nowe ograniczenie rozmów radiowych w Formule 1 nie sprawiło mu żadnych problemów podczas pierwszego wyścigu sezonu 2016 w Australii.
FIA przygotowała na ten rok listę tylko 24 spraw, o których zespoły mogą informować kierowców przez radio, aby zawodnicy musieli w większym stopniu radzić sobie sami. Hamilton wróżył sobie i rywalom nawet "przyklejone zapiski na kierownicy", zaś Fernando Alonso ostrzegał, iż zaostrzenie restrykcji przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego i kierowca będzie "jak robot" realizował plan ustalony z teamem przed wyścigiem, zamiast reagować na wydarzenia na torze.
Dlatego tuż przed dzisiejszymi zawodami FIA złagodziła ograniczenia, pozwalając na porozumiewanie się ws. strategii własnej oraz innych.
Hamilton w trakcie wyścigu wciąż miał sytuację, w której zapytał o coś zespół i nie otrzymał pomocy,lecz przekonywał dziennikarzy, że nawet woli mniejszą asystę ekipy. „Naprawdę te zawody nie różniły się niczym od innych". - mówił mistrz świata. „Miałem tyle informacji, ile zawsze potrzebuję".
„Kontrolowałem sam więcej rzeczy w silniku - preferuję to".
„Poza tym nie było różnicy".
„Musiałem myśleć nad strategią tak samo jak w zeszłym roku. Naprawdę nie było różnicy".
	
	
	
	
						Mercedes: Ograniczenia przeszkadzały
Jednak główny dowodzący zespołem Mercedesa - Toto Wolff sugerował, że gdyby było wolno swobodnie rozmawiać przez radio, Hamilton oraz Nico Rosberg mogliby lepiej wystartować do wyścigu. Pierwszy spadł aż o sześć miejsc, drugi o jedno.
„Możecie zobaczyć, jak bardzo ślizgały im się koła, kiedy ruszali na okrążenie rozgrzewkowe. Ma znaczenie, że zespół już nie może pomóc". - powiedział.Mercedes nie mógł też poinformować Rosberga o przegrzewaniu się hamulców, które podobno zagrażało dojechaniu Niemca do mety, ani o alarmującym poiomie zużycia jednej z opon.
„Było naprawdę trudno, ponieważ nie mogliśmy powiedzieć mu o lewej tylnej oponie". - tłumaczył Wolff.„Po latach przekazywania kierowcom informacji, aby ich samochód funkcjonował optymalnie i ukończył wyścig, brak komunikacji na pewno będzie prowadził do sytuacji, w których inżynierowie stracą kontrolę nad autem".
					
FIA przygotowała na ten rok listę tylko 24 spraw, o których zespoły mogą informować kierowców przez radio, aby zawodnicy musieli w większym stopniu radzić sobie sami. Hamilton wróżył sobie i rywalom nawet "przyklejone zapiski na kierownicy", zaś Fernando Alonso ostrzegał, iż zaostrzenie restrykcji przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego i kierowca będzie "jak robot" realizował plan ustalony z teamem przed wyścigiem, zamiast reagować na wydarzenia na torze.
Dlatego tuż przed dzisiejszymi zawodami FIA złagodziła ograniczenia, pozwalając na porozumiewanie się ws. strategii własnej oraz innych.
Hamilton w trakcie wyścigu wciąż miał sytuację, w której zapytał o coś zespół i nie otrzymał pomocy,lecz przekonywał dziennikarzy, że nawet woli mniejszą asystę ekipy. „Naprawdę te zawody nie różniły się niczym od innych". - mówił mistrz świata. „Miałem tyle informacji, ile zawsze potrzebuję".
„Kontrolowałem sam więcej rzeczy w silniku - preferuję to".
„Poza tym nie było różnicy".
„Musiałem myśleć nad strategią tak samo jak w zeszłym roku. Naprawdę nie było różnicy".
Jednak główny dowodzący zespołem Mercedesa - Toto Wolff sugerował, że gdyby było wolno swobodnie rozmawiać przez radio, Hamilton oraz Nico Rosberg mogliby lepiej wystartować do wyścigu. Pierwszy spadł aż o sześć miejsc, drugi o jedno.
„Możecie zobaczyć, jak bardzo ślizgały im się koła, kiedy ruszali na okrążenie rozgrzewkowe. Ma znaczenie, że zespół już nie może pomóc". - powiedział.Mercedes nie mógł też poinformować Rosberga o przegrzewaniu się hamulców, które podobno zagrażało dojechaniu Niemca do mety, ani o alarmującym poiomie zużycia jednej z opon.
„Było naprawdę trudno, ponieważ nie mogliśmy powiedzieć mu o lewej tylnej oponie". - tłumaczył Wolff.„Po latach przekazywania kierowcom informacji, aby ich samochód funkcjonował optymalnie i ukończył wyścig, brak komunikacji na pewno będzie prowadził do sytuacji, w których inżynierowie stracą kontrolę nad autem".
źródło: motorsport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
Podobne: Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
				 Rosberg: Bottas może zostać mistrzem świata »
Rosberg: Bottas może zostać mistrzem świata »
					
					 Hamilton ścigał się uszkodzonym bolidem »
Hamilton ścigał się uszkodzonym bolidem »
					
					 Hamilton zszokowany przewagą Mercedesa »
Hamilton zszokowany przewagą Mercedesa »
					
					 GP Australii - kwalifikacje: Dublet Mercedesa, katastrofa Kubicy »
GP Australii - kwalifikacje: Dublet Mercedesa, katastrofa Kubicy »
					
				Podobne galerie: Hamilton: Ograniczenie rozmów radiowych nie zrobiło różnicy
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć



 Toto Wolff
Toto Wolff
 Toto Wolff
Toto Wolff


 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Tapety Volkswagen
Tapety Volkswagen  Wales Rally GB 2008 - sobota
Wales Rally GB 2008 - sobota  Corvette ZR1 - legenda powraca
Corvette ZR1 - legenda powraca  
 
			
 
 
			