Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Haas chce zbliżyć się na pół sekundy do Ferrari
			
			
			
			 
									
					
					Haas chce zbliżyć się na pół sekundy do Ferrari
						Zespół Haas w Formule 1 dąży, aby nie tracić więcej niż pół sekundy do Ferrari.
Zobacz także: Haas lepszy od Force India? »Młody amerykański team korzysta na ogromnym wsparciu technicznym włoskiej marki. Zapewne głównie dzięki temu nie ma najwolniejszego bolidu, ale też nie jest zespołem na tyle dobrym, aby można było nazwać go młodszym bratem Scuderii. Przez pierwsze dwa lata startów lądował na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej konstruktorów. W ostatnich kwalifikacjach szybszy z jego zawodników pojechał wolniej niż lider stajni z Maranello - Sebastian Vettel aż o 2,5 sekundy.
						Właściciel stajni Gene Haas liczy na krok naprzód w 2018 roku.
„Wydaje się, że każdy będzie lepszy". - mówi. „Zidentyfikowaliśmy swoje słabości i mieliśmy z Guntherem (Steinerem, szefem zespołu - red.) dobrą, szczerą rozmowę w Meksyku na temat tego, w jakim kierunku pójdziemy dalej i jak możemy się poprawić". „Nie jest tajemnicą, że używamy wiele sprzętu od Ferrari, więc to nasza baza. Aby być konkurencyjnym, musimy zbliżyć się na pół sekundy do bolidów Ferrari. W ubiegłym roku tego nie było. Powiedziałbym, że traciliśmy 1 - 1,5 sekundy. Ogólnie dzieliły nas od pole position może 2 sekundy, więc musimy urwać z tego sekundę, jeśli naprawdę chcemy być konkurencyjni".
	
	
	
	
						Walka z problemami technicznymi
Niedoświadczony zespół ciągle zmaga się z rozmaitymi problemami. Najbardziej z tymi dotyczącymi opon i utrzymywania ich w odpowiedniej temperaturze.
„Chcemy rozwiązać kłopoty techniczne, które nas wstrzymują". - kontynuuje Haas. „Opony to dla nas najtrudniejszy element (...). Są bardzo czułe na docisk, przegrzewanie i ślizganie się, ale żeby dobrze funkcjonowały, musisz mieć dobre podwozie i dobrą aerodynamikę. Jeśli wszystko nie pracuje jak należy, bolidy stają się bardzo trudne w prowadzeniu i nie można oczekiwać od kierowców, że nadrobią niedociągnięcia auta, które po prostu nie trzyma się toru".
Kierowcy lepsi niż bolid
Haas o ile przyznaje się do problemów z samochodem, o tyle nie ma zastrzeżeń do swoich zawodników. Jak twierdzi, umiejętności Romaina Grosjeana i Kevina Magnussena przewyższały jakość maszyny, którą przyszło im się ścigać podczas ostatniego sezonu.
„Już to mówiłem - uważam, że nasi kierowcy byli lepsi od naszych bolidów w 2017 roku". - tłumaczy. „Grosjean to bardzo, bardzo szybki zawodnik. Ma zupełnie inny styl jazdy niż Magnussen. Hamuje i wchodzi w zakręty ostrzej. Magnussen jeździ nieco płynniej".„Po prostu mają inne style jazdy, ale obaj są bardzo agresywni i obaj chcą wygrać. Do zdobywania punktów potrzeba takiej mentalności zabójcy".
					
Zobacz także: Haas lepszy od Force India? »
„Wydaje się, że każdy będzie lepszy". - mówi. „Zidentyfikowaliśmy swoje słabości i mieliśmy z Guntherem (Steinerem, szefem zespołu - red.) dobrą, szczerą rozmowę w Meksyku na temat tego, w jakim kierunku pójdziemy dalej i jak możemy się poprawić". „Nie jest tajemnicą, że używamy wiele sprzętu od Ferrari, więc to nasza baza. Aby być konkurencyjnym, musimy zbliżyć się na pół sekundy do bolidów Ferrari. W ubiegłym roku tego nie było. Powiedziałbym, że traciliśmy 1 - 1,5 sekundy. Ogólnie dzieliły nas od pole position może 2 sekundy, więc musimy urwać z tego sekundę, jeśli naprawdę chcemy być konkurencyjni".
Niedoświadczony zespół ciągle zmaga się z rozmaitymi problemami. Najbardziej z tymi dotyczącymi opon i utrzymywania ich w odpowiedniej temperaturze.
„Chcemy rozwiązać kłopoty techniczne, które nas wstrzymują". - kontynuuje Haas. „Opony to dla nas najtrudniejszy element (...). Są bardzo czułe na docisk, przegrzewanie i ślizganie się, ale żeby dobrze funkcjonowały, musisz mieć dobre podwozie i dobrą aerodynamikę. Jeśli wszystko nie pracuje jak należy, bolidy stają się bardzo trudne w prowadzeniu i nie można oczekiwać od kierowców, że nadrobią niedociągnięcia auta, które po prostu nie trzyma się toru".
Kierowcy lepsi niż bolid
Haas o ile przyznaje się do problemów z samochodem, o tyle nie ma zastrzeżeń do swoich zawodników. Jak twierdzi, umiejętności Romaina Grosjeana i Kevina Magnussena przewyższały jakość maszyny, którą przyszło im się ścigać podczas ostatniego sezonu.
„Już to mówiłem - uważam, że nasi kierowcy byli lepsi od naszych bolidów w 2017 roku". - tłumaczy. „Grosjean to bardzo, bardzo szybki zawodnik. Ma zupełnie inny styl jazdy niż Magnussen. Hamuje i wchodzi w zakręty ostrzej. Magnussen jeździ nieco płynniej".„Po prostu mają inne style jazdy, ale obaj są bardzo agresywni i obaj chcą wygrać. Do zdobywania punktów potrzeba takiej mentalności zabójcy".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Haas chce zbliżyć się na pół sekundy do Ferrari
Podobne: Haas chce zbliżyć się na pół sekundy do Ferrari
				 Formuła 1 - składy zespołów na sezon 2019 »
Formuła 1 - składy zespołów na sezon 2019 »
					
					 Haas »
Haas »
					
					 Haas potwierdza skład Grosjean - Magnussen na sezon 2017 »
Haas potwierdza skład Grosjean - Magnussen na sezon 2017 »
					
					 Haas walczy z negatywnym wizerunkiem Magnussena: To gość z najmniejszą liczbą kar »
Haas walczy z negatywnym wizerunkiem Magnussena: To gość z najmniejszą liczbą kar »
					
				Podobne galerie: Haas chce zbliżyć się na pół sekundy do Ferrari
				 Bolidy F1 na sezon 2016 »
Bolidy F1 na sezon 2016 »
					
					 Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 3 »
Najładniejsze kobiety F1 - galeria Wyborów Miss Formuły 1 2012 - część 3 »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Ferrari
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć



 Gunther Steiner i Gene Gaas
Gunther Steiner i Gene Gaas

 
						
						 
						
						 Tapety Ferrari
						
						Tapety Ferrari  Tapety Gilera
Tapety Gilera  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback  Ford Mustang GT kabriolet - model 2011
Ford Mustang GT kabriolet - model 2011  
 
			
 
 
			