Formuła 1 » Aktualności F1 » Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów

Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów
2018-12-26 - G. Filiks Tagi: Formuła 1, Zespoły F1, Gunther Steiner, Haas
Ewolucja techniczna w Formule 1 na sezon 2019 pozwoli czołowym zespołom odjechać jeszcze bardziej od reszty stawki, uważa szef Haasa - Gunther Steiner.
Na przyszły rok dość istotnie zmieniono przepisy dotyczące kształtu aerodynamiki samochodów. Chodzi o to, aby kierowcom było łatwiej się doganiać i wyprzedzać. Mistrzostwa chcą uatrakcyjnić wyścigi, ale jak twierdzi Steiner, najprawdopodobniej uzyskają też efekt uboczny, jakby nie patrzeć odwrotny do zamierzonego. Przynajmniej na początku.
Każdy zespół musi opracować aerodynamikę częściowo od nowa, co według Włocha zadziała na korzyść wielkich i bogatych stajni - a przecież Mercedes, Ferrari oraz Red Bull w ostatnich dwóch latach już i tak były poza zasięgiem pozostałych ekip. Spytany, czy istnieje ryzyko, że Mercedes i Ferrari znajdą się w następnym sezonie jeszcze bardziej z przodu, boss Haasa odparł: „Absolutnie, takie ryzyko zawsze nam towarzyszy".
„Powinno tak się zdarzyć, nie może być jakkolwiek inaczej. W tych zespołach są dobrzy ludzie, pracujący na wysokim poziomie - i mając większe zasoby powinni radzić sobie lepiej od reszty. Chyba, że robią coś źle".
„Myślę więc, że początkowo różnica między dużymi ekipami i mniejszymi powinna być większa. Po prostu duże zespoły mają o wiele więcej zasobów (...)"
Niemniej jednak nie wszystkie teamy, które jeździły w środku stawki, spodziewają się tracić do czołówki więcej. Renault zamierza gonić najlepszych.
Poza tym, gdy następuje swoisty reset, zawsze istnieje szansa, że ktoś słabszy wpadnie na jakieś cenne rozwiązanie, które przeoczą największe zespoły, i w ten sposób im zagrozi.
Zobacz także: Mercedes nie lekceważy nawet Williamsa przed kolejnym sezonem F1 »
Na przyszły rok dość istotnie zmieniono przepisy dotyczące kształtu aerodynamiki samochodów. Chodzi o to, aby kierowcom było łatwiej się doganiać i wyprzedzać. Mistrzostwa chcą uatrakcyjnić wyścigi, ale jak twierdzi Steiner, najprawdopodobniej uzyskają też efekt uboczny, jakby nie patrzeć odwrotny do zamierzonego. Przynajmniej na początku.
Każdy zespół musi opracować aerodynamikę częściowo od nowa, co według Włocha zadziała na korzyść wielkich i bogatych stajni - a przecież Mercedes, Ferrari oraz Red Bull w ostatnich dwóch latach już i tak były poza zasięgiem pozostałych ekip. Spytany, czy istnieje ryzyko, że Mercedes i Ferrari znajdą się w następnym sezonie jeszcze bardziej z przodu, boss Haasa odparł: „Absolutnie, takie ryzyko zawsze nam towarzyszy".
„Powinno tak się zdarzyć, nie może być jakkolwiek inaczej. W tych zespołach są dobrzy ludzie, pracujący na wysokim poziomie - i mając większe zasoby powinni radzić sobie lepiej od reszty. Chyba, że robią coś źle".
Niemniej jednak nie wszystkie teamy, które jeździły w środku stawki, spodziewają się tracić do czołówki więcej. Renault zamierza gonić najlepszych.
Poza tym, gdy następuje swoisty reset, zawsze istnieje szansa, że ktoś słabszy wpadnie na jakieś cenne rozwiązanie, które przeoczą największe zespoły, i w ten sposób im zagrozi.
Zobacz także: Mercedes nie lekceważy nawet Williamsa przed kolejnym sezonem F1 »
źródło: racefans.net
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów
Podobne: Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów




Podobne galerie: Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć