Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów
			
			
			
			 
									
					
					Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów
							2018-12-26 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Zespoły F1, Gunther Steiner, Haas
						
						
						Ewolucja techniczna w Formule 1 na sezon 2019 pozwoli czołowym zespołom odjechać jeszcze bardziej od reszty stawki, uważa szef Haasa - Gunther Steiner.
Na przyszły rok dość istotnie zmieniono przepisy dotyczące kształtu aerodynamiki samochodów. Chodzi o to, aby kierowcom było łatwiej się doganiać i wyprzedzać. Mistrzostwa chcą uatrakcyjnić wyścigi, ale jak twierdzi Steiner, najprawdopodobniej uzyskają też efekt uboczny, jakby nie patrzeć odwrotny do zamierzonego. Przynajmniej na początku.
Każdy zespół musi opracować aerodynamikę częściowo od nowa, co według Włocha zadziała na korzyść wielkich i bogatych stajni - a przecież Mercedes, Ferrari oraz Red Bull w ostatnich dwóch latach już i tak były poza zasięgiem pozostałych ekip. Spytany, czy istnieje ryzyko, że Mercedes i Ferrari znajdą się w następnym sezonie jeszcze bardziej z przodu, boss Haasa odparł: „Absolutnie, takie ryzyko zawsze nam towarzyszy".
„Powinno tak się zdarzyć, nie może być jakkolwiek inaczej. W tych zespołach są dobrzy ludzie, pracujący na wysokim poziomie - i mając większe zasoby powinni radzić sobie lepiej od reszty. Chyba, że robią coś źle".
	
	
	
	
						„Myślę więc, że początkowo różnica między dużymi ekipami i mniejszymi powinna być większa. Po prostu duże zespoły mają o wiele więcej zasobów (...)"
Niemniej jednak nie wszystkie teamy, które jeździły w środku stawki, spodziewają się tracić do czołówki więcej. Renault zamierza gonić najlepszych.
Poza tym, gdy następuje swoisty reset, zawsze istnieje szansa, że ktoś słabszy wpadnie na jakieś cenne rozwiązanie, które przeoczą największe zespoły, i w ten sposób im zagrozi.
Zobacz także: Mercedes nie lekceważy nawet Williamsa przed kolejnym sezonem F1 »
					
					
Na przyszły rok dość istotnie zmieniono przepisy dotyczące kształtu aerodynamiki samochodów. Chodzi o to, aby kierowcom było łatwiej się doganiać i wyprzedzać. Mistrzostwa chcą uatrakcyjnić wyścigi, ale jak twierdzi Steiner, najprawdopodobniej uzyskają też efekt uboczny, jakby nie patrzeć odwrotny do zamierzonego. Przynajmniej na początku.
Każdy zespół musi opracować aerodynamikę częściowo od nowa, co według Włocha zadziała na korzyść wielkich i bogatych stajni - a przecież Mercedes, Ferrari oraz Red Bull w ostatnich dwóch latach już i tak były poza zasięgiem pozostałych ekip. Spytany, czy istnieje ryzyko, że Mercedes i Ferrari znajdą się w następnym sezonie jeszcze bardziej z przodu, boss Haasa odparł: „Absolutnie, takie ryzyko zawsze nam towarzyszy".
„Powinno tak się zdarzyć, nie może być jakkolwiek inaczej. W tych zespołach są dobrzy ludzie, pracujący na wysokim poziomie - i mając większe zasoby powinni radzić sobie lepiej od reszty. Chyba, że robią coś źle".
Niemniej jednak nie wszystkie teamy, które jeździły w środku stawki, spodziewają się tracić do czołówki więcej. Renault zamierza gonić najlepszych.
Poza tym, gdy następuje swoisty reset, zawsze istnieje szansa, że ktoś słabszy wpadnie na jakieś cenne rozwiązanie, które przeoczą największe zespoły, i w ten sposób im zagrozi.
Zobacz także: Mercedes nie lekceważy nawet Williamsa przed kolejnym sezonem F1 »
źródło: racefans.net
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów
Podobne: Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów
				 Szef Haasa nie chce pracować w F1 na dłuższą metę, będąc bez szans na czołowe pozycje »
Szef Haasa nie chce pracować w F1 na dłuższą metę, będąc bez szans na czołowe pozycje »
					
					 Haas walczy z negatywnym wizerunkiem Magnussena: To gość z najmniejszą liczbą kar »
Haas walczy z negatywnym wizerunkiem Magnussena: To gość z najmniejszą liczbą kar »
					
					 Haas »
Haas »
					
					 Formuła 1 - składy zespołów na sezon 2019 »
Formuła 1 - składy zespołów na sezon 2019 »
					
				Podobne galerie: Haas: Zmiany w F1 na sezon 2019 zwiększą przewagę czołowych zespołów
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć


 Gunther Steiner
Gunther Steiner


 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Tapety Mitsubishi
Tapety Mitsubishi  rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza
rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza  50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny
50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny  
 
			
 
 
			