Formuła 1  »  Aktualności F1  »  HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6

HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6

2012-10-02 - G. Filiks     Tagi: HRT, Silniki, Luis Perez-Sala
Luis Perez-Sala szefujący okupującej koniec stawki stajni HRT popiera pomysł przywrócenia możliwości zakupu przez mniejsze zespoły bolidów czołowych teamów. Ideę, którą od pewnego czasu forsuje szef Formuły 1 - Bernie Ecclestone, Hiszpan chętnie by wykorzystał, o ile topowe ekipy oferowałyby swoje wyścigówki po rozsądnych cenach. „Z mojego punktu widzenia to dobry pomysł, gdyby mały zespół mógł mieć lepszy wóz niż potrafi zbudować bez wydawania więcej pieniędzy, albo nawet coś zaoszczędzając". - powiedział Perez-Sala. „To mogłoby kosztować nas mniej, bo mówimy o samochodzie i częściach do niego już wyprodukowanych, zatem bez dodatkowych kosztów projektowania oraz budowy. Ale wszystko zależy od ceny". Dyskutując na temat pieniędzy, pryncypał HRT wyraził dodatkowo obawy związane z domniemanym wzrostem wydatków w F1 po zrewolucjonizowaniu przepisów na sezon 2014. Nowy, turbodoładowany silnik V6 choć mniejszy, ma kosztować znacznie więcej niż obecne V8.
„Dzisiaj team pokroju HRT na jednostkę napędową wydaje 20 procent swojego budżetu. Jeżeli nowy motor będzie dwa razy droższy, to nie wiem, jak przetrwamy".
- żalił się Perez-Sala. „(...) Plotki o podwojeniu kosztów są niepokojące, ale alarmujące jest również to, że do pierwszych testów (nowego silnika) pozostał rok, a jeszcze nie podano nic oficjalnie".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
10

Komentarze do:

HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6

HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
champ 2012-10-02 18:48
Trzeba zmienić serie wyścigową. GP2 jest tańsza a maja takie same osiągi.
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
SCUDERIA_FERRARI 2012-10-02 19:45
HRT i kolejny w ich wydaniu odcinek komediowy!!! HAHAHAHA
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
kat 2012-10-02 21:28
Choć patrząc na całą sytuacje z drugiej strony, ideą wprowadzenia nowego silnika miało być obniżenie kosztów. Taki mały zespół jak HRT może czuć się oszukane:-)
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
ppp 2012-10-02 22:39
Coś z ideą się pomiesza jak będą samochody klienckie. Bo to taka sztuka dla sztuki się robi. "Mercedes nie jest za drogi tylko Pana na niego nie stać" tyle w temacie
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
Vaart 2012-10-02 22:52
Nie rozumiem...dlaczego tak nie lubicie HRT. To poprostu mały team w F1 nie mają dobrego boloidu poniewa nie stać ich na lepszych inżynierów którzy jak wiadomo dość drogo się cenią. Odnoszę wrażenie że nie lubicie HRT z zasady (nikogo nie obrażama i/lub prowokuje a jeśli ktoś odniósł takie wrażenie z góry przepraszam). Ja darzę HRT szacunkiem za to że się nie poddają.Zobaczcie ile w historii F1 było takich małych drużyn np. Arrows czy Lola MasterCard one były szanowane a dlaczego HRT nie ? Pozdrawiam
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
Borat 2012-10-03 00:53
@ Vaart Nie lubimy HRT bo ten zespół nic nie wnosi do rywalizacji robiąc jedynie sztuczny tłok na torze. Mają osiągi i budżet pretendujący ich do startów w GP2 i ich starty w F1 to jakieś nieporozumienie.
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
marcintenisozo 2012-10-03 08:55
Jeśli formuła 1 to wyścig zbrojeń i budowanie czegoś nowego, to po co w niej zespół, który kupuje gotowe rozwiązania i nie przyczynia się do rozwoju F1?
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
ppp 2012-10-03 09:16
A ja nie zgadzam się z tym wieszaniem psów. Owszem, na początku ten zespół to była maksymalna żenada. Jednak od pewnego czasu zamiast planowanych "awarii" w GP (bo chyba brakowało kasy na przejechanie całego wyścigu) dojeżdżają regularnie i nie widać po nich, że to tylko podgrzewacze toru. Dodam, że dawniej takie zespoły z tłustych lat (Pacific, Minardi) były tak słabe, że właśnie przez nie wprowadzono limit 107%. Moim zdaniem, teraz ci z końca stawki robią zupełnie dobrą robotę, a jeśli znajdzie się duzy sponsor, będzie następny BAR czy RBR.
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
meamea 2012-10-03 10:09
problem polega na tym że jak caterman czy marusia robią małe kroki do przodu, co oprawda bardzo małe ale robią, tak hrt stoi cały czas w miejscu
HRT za klienckimi bolidami, wystraszone prognozą cen nowych silników V6
ppp 2012-10-03 14:08
Zależy do czego przymierzysz. Na pewno jest lepiej niż kiedy jeździły te szare hrt z imionami kierowców po bokach. Po nich spodziewałem się, że znikną, a tymczasem wyglądają na stabilny zespół - może coś jeszcze z nich będzie. Caterham z kolei miał aspiracje, a ostatnio dołożyli im ci co są niby z tyłu.