Formuła 1 » Aktualności F1 » Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu

Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu
2018-05-02 - G. Filiks Tagi: Wypadki F1, Azerbejdżan, Haas, Baku, Grosjean
Romain Grosjean tłumaczy swój wstydliwy wypadek w wyścigu Formuły 1 o GP Azerbejdżanu nieumyślną zmianą ustawień bolidu, przez którą miały zablokować mu się hamulce.
Po problemie ze skrzynią biegów w kwalifikacjach kierowca Haasa wystartował na ulicach Baku z ostatniego pola, ale awansował w chaotycznych zawodach na szóste miejsce.
Jednak rozbił się o barierę kilka okrążeń przed metą - gdy na torze był samochód bezpieczeństwa. Francuz szwajcarskiego pochodzenia stracił kontrolę nad swoim autem podczas zygzakowania nim w celu rozgrzania opon przed restartem. „Ku***! Nie! Nie!" - krzyczał zrozpaczony przez radio.
Później powiedział: „To bardzo boli i chcę przeprosić zespół. Byliśmy w środku niesamowitego wyścigu, po starcie z końca stawki jechałem na szóstej pozycji. Widzenie Pereza na podium i świadomość, że z nim walczyłem, to bardzo bolesne dla nas wszystkich". „Szło bardzo dobrze. Warunki były trudne, było dużo wiatru, rzucało bolidem na lewo i na prawo, przesuwało nim, potem nie przesuwało".
„Rozgrzewając opony zahaczyłem o przełącznik (na kierownicy - red.), przestawiłem go o dwie pozycje. Kiedy dotknąłem później pedału hamulca, balans hamulców był skupiony na tylnej osi. Po prostu zblokowały się tylne koła i wpadłem w poślizg". - wyjaśnił.
Po czterech wyścigach tegorocznego sezonu Grosjean jest jednym z dwóch kierowców, którzy wciąż nie mają na koncie ani jednego punktu. Drugi to Siergiej Sirotkin.
skrót wyścigu (wypadek Grosjeana od 5:16)
Po problemie ze skrzynią biegów w kwalifikacjach kierowca Haasa wystartował na ulicach Baku z ostatniego pola, ale awansował w chaotycznych zawodach na szóste miejsce.
Jednak rozbił się o barierę kilka okrążeń przed metą - gdy na torze był samochód bezpieczeństwa. Francuz szwajcarskiego pochodzenia stracił kontrolę nad swoim autem podczas zygzakowania nim w celu rozgrzania opon przed restartem. „Ku***! Nie! Nie!" - krzyczał zrozpaczony przez radio.
Później powiedział: „To bardzo boli i chcę przeprosić zespół. Byliśmy w środku niesamowitego wyścigu, po starcie z końca stawki jechałem na szóstej pozycji. Widzenie Pereza na podium i świadomość, że z nim walczyłem, to bardzo bolesne dla nas wszystkich". „Szło bardzo dobrze. Warunki były trudne, było dużo wiatru, rzucało bolidem na lewo i na prawo, przesuwało nim, potem nie przesuwało".
„Rozgrzewając opony zahaczyłem o przełącznik (na kierownicy - red.), przestawiłem go o dwie pozycje. Kiedy dotknąłem później pedału hamulca, balans hamulców był skupiony na tylnej osi. Po prostu zblokowały się tylne koła i wpadłem w poślizg". - wyjaśnił.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu
Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu
RafaelDeSanta 2018-05-02 17:15
Tego cepa to juz dawno w F1 nie powinno byc. To pedal a nie kierowca wyscigowy tak samo ten wsiok Hulkenberg I paja Ericsson. Odejdzcie chlopaki,prosze.
Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu
RafaelDeSanta 2018-05-02 17:17
Tego cepa to juz dawno w F1 nie powinno byc. To pedal a nie kierowca wyscigowy tak samo ten wsiok Hulkenberg i pajac Ericsson. Odejdzcie chlopaki,prosze.
Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu
dami 2018-05-02 20:31
Ma bolid ktory pozwala na walke o pozycje 5-8 a nie zdobyl jeszcze zadnego punktu.. tak trzymac
Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu
panafinea 2018-05-02 23:36
GRO jest pomyłką w f1, to looser w czystej postaci. Brawo Haas, że go zatrudniacie... No rzesz kurna jego ćma, to niedojda wśród kierowców F1. Do jego największych osiągnięć, jako przewodniczący związku kierowców / funkcję tą objął po Buttonie/ należy donos do FIA na Hamiltona, który brzmiał tak: panie Czarli, a Lewis, jak przejeżdża linię mety w wyścigu to odpina pasy, panie Czarli. My wszyscy kierowcy, oprócz Lewisa jesteśmy zesrani po pachy, bo to jest takie niebezpieczeństwo, że łaaaaał. GRO jest tak samo prymitywny jak i powolny.
Podobne: Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu




Podobne galerie: Grosjean tłumaczy wypadek podczas neutralizacji przypadkową zmianą ustawień bolidu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter