
GP Singapuru 2013 - zapowiedź
Zobacz także: Typuj wyniki i wygraj wyjazd na Grand Prix Formuły 1! »
Przed rokiem GP Singapuru rozpoczęło zwycięski marsz Vettela, który trwał cztery wyścigi i pozwolił Niemcowi odrobić z dużą nawiązką 39-punktową stratę do Alonso. Teraz kierowca Red Bulla przystępuje do wyścigu na Marina Bay w zdecydowanie lepszym położeniu, po pewnych wygranych w Belgii oraz we Włoszech. Obrońca tytułu ma 53 oczka przewagi nad Alonso, 81 nad Hamiltonem.Jednak w Singapurze może nie być mu łatwo dołożyć kolejny triumf. Strategiczne znaczenie pozycji startowej, stale towarzyszące ryzyko neutralizacji i załamania pogody czynią to Grand Prix potencjalnie bardziej skomplikowane niż zawody, jakie je poprzedziły.
Zobacz także: Oglądaj weekend z Formułą 1 na żywo w Internecie! »
GP Singapuru - Szereg Szybkich Faktów
1. GP Singapuru zawsze trwało blisko dwie godziny, a zeszłego roku nawet osiągnęło granicę maksymalnej długości wyścigu. Dlatego zostało skrócone o dwa okrążenia. Był to pierwszy przypadek od sezonu 2008, gdy zawody dobiegły końca ze względu na ich czas trwania, nie pokonany dystans.
2. Wyścig na Marina Bay za każdym razem wydłużają neutralizacje. Samochód bezpieczeństwa oglądaliśmy we wszystkich dotychczasowych edycjach GP Singapuru. Bliskość ścian i ograniczone możliwości do usuwania z trasy rozbitych/uszkodzonych bolidów sprawiają, że istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia sytuacji zmuszających do przerwania zmagań. Odpowiedzialni za układanie strategii kierowcom mają to na uwadze.
3. Choć na przejechanie GP Singapuru potrzeba najwięcej czasu, średnia prękość tutaj jest wyższa niż w GP Monako. Różnicę wyjaśnia fakt, że wyścig ulicami Monte Carlo ma krótszy dystans niż jakikolwiek inny Formuły 1.
4. Tak jak pętla w Monako, tor Marina Bay wymaga maksymalnego docisku bolidu. Tym samym stoi w przeciwieństwie do Monzy, gospodarza ostatnich zawodów. Inne niezbędne tutaj ustawienia samochodu są wymuszone przez nierówności nawierzchni ulicznego toru oraz potrzebę atakowania krawężników na ciasnych zakrętach pod kątem prostym, które pierwotnie są elementami skrzyżowań. Aby sprostać temu wszystkiemu, trzeba zawieszać wyścigówkę wysoko oraz wydłużać maksymalny skok zawieszenia.
5. Wyścig Formuły 1 to drugie wcielenie Grand Prix Singapuru. W latach 1966-1973 zawody te były rundą Formuły Libre. Zanim Singapur nie uzyskał niepodległości, nosiły nazwę Grand Prix Malezji.
6. W trakcie pięcoletniej historii GP Singapuru jako eliminacji F1, tylko trzech kierowców pokonało wszystkie okrążenia każdej edycji zawodów - Vettel, Alonso i Jenson Button.
7. Mimo ciągłego zagrożenia tropikalnym deszczem, GP Singapuru dotąd zawsze było suche. Często padało przed i po weekendzie wyścigowym.
8. Pirelli przywozi na Marina Bay opony super miękkie oraz pośrednie. Takiej kombinacji podczas sezonu 2013 użyto w Australii i Kanadzie. Podobnie jak w przypadku Montrealu, dobrane ogumienie na Singapur jest nominalnie o jeden stopień twardsze względem ubiegłego roku. Jednak warto pamiętać, że tegoroczne mieszanki są o jeden stopień bardziej miękkie niż ich odpowiedniki z sezonu 2012.
Informacje o torze Marina Bay oraz wyścigu:
- Długość okrążenia: 5.073 kilometra
- Rekord okrążenia: 1:44.381 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2011)
- Różnica w odległości punktów startu oraz mety: 137 metrów
- Liczba zakrętów: 23
- Liczba okrążeń do pokonania w wyścigu :61
- Całkowity dystans wyścigu: 309.316 kilometrów
- Ograniczenia prędkości w alei serwisowej: 60 km/h przez cały weekend
- Zmiany dokonane na obiekcie od momentu poprzedniej organizacji Grand Prix:
- wymieniono małe części asfaltu w różnych punktach trasy
- stalowe krawężniki zamontowane na sezon 2012 zostały zaopatrzone w dodatkowe tylne sekcje, by nie trzeba było stosować podsadzek z asfaltu (wyjątkiem tarka w środku zakrętu nr 18)
- krawężnik na wyjściu z łuku nr 7 wydłużono o 10 metrów
- szykanę Singapore Sling zastąpiono zakrętem w lewo o pojedynczym wierzchołku
- bariera TecPro na wyjściu z nowego zakrętu została wydłużona o 24 metry
- Dodatkowy sędzia: Derek Warwick (59-letni Brytyjczyk, w F1 rywalizował w latach 1981-1993. Czterokrotnie stawał na podium. Reprezentował zespoły Toleman, Renault, Brabham, Arrows, Team Lotus oraz Footwork. W 1992 roku został mistrzem wyścigów długodystansowych i wygrał słynne 24-godzinne zawody Le Mans)
- Wybór mieszanek opon Pirelli: super miękka (czerwone oznaczenie), pośrednia (białe oznaczenie)
- Strefy DRS: (mapka) Na prostej startowej oraz odcinku od zakrętu nr 5 do zakrętu nr 7. Mają oddzielne punkty pomiaru odległości między bolidami - odpowiednio tuż przed przedostatnim łukiem toru i w zakręcie nr 4.
- Pogoda: Piątek - burzowo, Sobota - burzowo, Niedziela - pochmurno
- 1. trening - piątek 12:00 (na żywo w Polsat Sport Extra)
- 2. trening - piątek 15:30 (na żywo w Polsat Sport Extra)
- 3. trening - sobota 12:00 (na żywo w Polsat Sport Extra)
- Kwalifikacje - sobota 15:00 (na żywo w otwartym Polsacie)
- Wyścig - niedziela 14:00 (na żywo w otwartym Polsacie)
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
GP Singapuru 2013 - zapowiedź








