Formuła 1 » Aktualności F1 » GP Malezji - wyścig: Wyścig zatrzymany po 32 okrążeniach. Button zwycięzcą. Awaria Kubicy

GP Malezji - wyścig: Wyścig zatrzymany po 32 okrążeniach. Button zwycięzcą. Awaria Kubicy
Grand Prix Malezji zostało zatrzymane po 32 okrążeniach. Nad malezyjskim torem rozpętała się tropikalna burza i kierowcy nie byli w stanie kontynuować jazdy. Zwycięzcą został Jenson Button (Brawn), drugie miejsce zajął Nick Heidfeld (BMW Sauber), a trzecie Timo Glock na Toyocie. Pozostałe punktowane pozycję zajęli odpowiednio Trulli (Toyota), Barrichello (Brawn), Webber (Red Bull), Hamilton (McLaren) i Rosberg (Williams). Robert Kubica wycofał się na 2 okrążeniu z powodu defektu silnika w swoim bolidzie. Niestety Polak nadal pozostaje bez punktów w kwalifikacji mistrzostw świata.
W tym momencie, kierowcy czekają na decyzję sędziów dotyczącą kontynuacji wyścigu. Jeśli wyścig zakończyłby się po 32 okrążeniach, kierowcy otrzymają połowę punktów należnych za miejsca od pierwszego do ósmego.
Nikt nie spodziewał się, że dramat Roberta Kubicy rozegra się już na okrążeniu instalacyjnym przed rozpoczęciem GP Malezji. Polak dał sygnał swojemu inżynierowi, że zawuważył niepokojące zachowanie silnika. Przewidywania kierowcy BMW Sauber wkrótce potwierdziły się.
Polak praktycznie znieruchomiał na starcie i ruszył w pogoń dopiero na ostatnim miejscu. Na szczęście nikt nie uderzył w jego bolid z tyłu. Nadzieje kibiców trwały jednak zaledwie 2 okrążenia. Chociaż mechanicy BMW Sauber przygotowali się na naprawę, wkrótce Polak dał za wygraną.
Fantastycznym startem popisał się Nico Rosberg (Williams), który przeskoczył Buttona i Trulliego i objął prowadzenie. Alonso przesunął się na 4 pozycję (później został wyprzedzony przez Barrichello). Z wyścigu wycofał się Kovalainen, który wpadł w poślizg na jednym z wiraży i kompletnie zniszczył McLarena MP-24.
W pierwszej części wyścigu fascynującą walkę na torze prowadziła piątka kierowców: Raikkonen, Alonso, Webber, Glock oraz nadrabiający stracony dystans Vettel (Red Bull). Trzech pierwszych kierowców Rosberg, Trulli, Button odjeżdżało od reszty stawki.
Na 13 okrążeniu jako pierwszy na zjazd do boksów zdecydował się Sebastian Vettel (Red Bull). Niemiec powrócił na tor na 17 miejscu. W tym momencie niesamowitą serią bardzo szybkich okrążeń popisał się Jenson Button (Brawn GP), który uzyskał najszybsze okrążenia wyścigu na 18 kółku. W międzyczasie na zjazd do boksów zdecydował się lider wyścigu Nico Rosberg (Williams), który powrócił na tor na 4 miejscu.
Na 20 okrążeniu na zmianę opon zdecydował się Jenson Button. Przewaga uzyskana przez kilka okrążeń wystarczyła mu na powrót na tor przed dwójką Rosberg-Trulli. Przez chwilę prowadzący w wyścigu, Rubens Barrichello (Brawn) po swoim pit-stopie zajął czwarte miejsce.
W tym czasie prognozy meteorologiczne zapowiadały opady deszczu. Największymi ryzykantem okazało się Ferrari, które postanowiło zmienić Raikkonenowi opony na deszczówki wtedy, kiedy jeszcze na torze nie spadła ani kropla deszczu. Włosi liczyli na ulewę w przeciągu następnych 2-3 okrążeń. Okazało się jednak, że opady spóźniały się i Fin zaczął tracić ok. 20-30 sekund na „kółku”, dodatkowo kompletnie niszcząc opony.
Deszcz rozpadał się na dobre na 23 okrążeniu, a na torze zapanował kompletny chaos. Najtrzeżwiej zachowała się ekipa Brawn GP, która zdobyła przewagę w rezultacie wizyt w boksach. Button i Barrichello utrzymali swoje pozycje. W tym momencie klasyfikacja wyglądała następująco: Button, Rosberg, Trulli, Barrichello, Heidfeld, Hamilton, Webber, Massa.
Fantastastyczną walkę o pozycję numer sześć stoczyli Webber i Hamilton. Australijczyk kilkakrotnie wyprzedzał mistrza świata, by zaraz tracić pozycję w wyniku poślizgu na całkowicie mokrym torze.
W okolicach 28 okrążenia, zespoły zaczęły wzywać kierowców do zamiany opon na przejściówki. Na chwilę deszcz zelżał i wydawało się, że szybko zacznie wysychać. Świetnie w tych warunkach radził sobie Timo Glock, który w pewnym momencie prowadził stawkę. Wkrótce został jednak ponownie wyprzedzony przez Buttona.
Jednak już 2 okrążenia później okazało się, że burza rozpętała się na dobre. Wkrótce poza torem znaleźli się m.in. Hamilton, Vettel, Fisichella. Na 32 okrążeniu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, jednak kiedy okazało się, że nawet przy takim tempie kierowcy mieli problemy z utrzymaniem maszyn na torze, wyścig przerwano i na torze pojawiły się czerwone flagi.
Grand Prix Malezji, Sepang 5.04.2009 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | ||||
1 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 55:30.622 | |||
2 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | +22.7 secs | |||
3 | Timo Glock | Toyota | +23.5 secs | |||
4 | Jarno Trulli | Toyota | +46.1 secs | |||
5 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | +47.3 secs | |||
6 | Mark Webber | RBR-Renault | +52.3 secs | |||
7 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +60.7 secs | |||
8 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | +71.5 secs | |||
9 | Felipe Massa | Ferrari | +76.9 secs | |||
10 | Sebastien Bourdais | STR-Ferrari | +102.164 secs | |||
11 | Fernando Alonso | Renault | +109.422 secs | |||
12 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | +116.130 secs | |||
13 | Nelsinho Piquet | Renault | +116.713 secs | |||
14 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +142.841 secs | |||
15 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | wypadek | |||
16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | wypadek | |||
17 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | +1 Lap | |||
18 | Giancarlo Fisichella | Force India-Mercedes | wypadek |
najszybsze okrążenie | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
kierowca | zespół | czas | okrążenie | śr. prędkość | ||
1 | Jenson Button | Brawn-Mercedes | 1:36.641 | 18 | 206.483 | |
2 | Rubens Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:37.484 | 17 | 204.698 | |
3 | Jarno Trulli | Toyota | 1:37.591 | 12 | 204.473 | |
4 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:37.598 | 13 | 204.459 | |
5 | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:37.672 | 14 | 204.304 | |
6 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:38.427 | 10 | 202.737 | |
7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:38.453 | 17 | 202.683 | |
8 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 1:38.938 | 16 | 201.689 | |
9 | Fernando Alonso | Renault | 1:39.006 | 17 | 201.551 | |
10 | Nick Heidfeld | BMW | 1:39.084 | 17 | 201.392 | |
11 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:39.141 | 17 | 201.276 | |
12 | Sebastien Bourdais | STR-Ferrari | 1:39.242 | 17 | 201.072 | |
13 | Felipe Massa | Ferrari | 1:39.250 | 17 | 201.055 | |
14 | Nelsinho Piquet | Renault | 1:39.268 | 18 | 201.019 | |
15 | Kazuki Nakajima | Williams-Toyota | 1:39.387 | 17 | 200.778 | |
16 | Timo Glock | Toyota | 1:39.406 | 18 | 200.740 | |
17 | Giancarlo Fisichella | Force India-Ferrari | 1:39.407 | 16 | 200.738 | |
18 | Adrian Sutil | Force India-Ferrari | 1:39.464 | 17 | 200.623 |
źródło: autosport.com, f1-live.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
GP Malezji - wyścig: Wyścig zatrzymany po 32 okrążeniach. Button zwycięzcą. Awaria Kubicy
Podobne: GP Malezji - wyścig: Wyścig zatrzymany po 32 okrążeniach. Button zwycięzcą. Awaria Kubicy




Podobne galerie: GP Malezji - wyścig: Wyścig zatrzymany po 32 okrążeniach. Button zwycięzcą. Awaria Kubicy
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć