Formuła 1 » Aktualności F1 » GP Francji - 1. trening: Dublet Mercedesa, wypadek Ericssona
GP Francji - 1. trening: Dublet Mercedesa, wypadek Ericssona
2018-06-22 - G. Filiks Tagi: Hamilton, Mercedes, Paul Ricard, Francja, Grand Prix, Wyniki, Trening F1, Formuła 1
Kierowcy Mercedesa zajęli dwa pierwsze miejsca na pierwszym piątkowym treningu reaktywowanej eliminacji Formuły 1 we Francji.
Najszybszy okazał się mistrz świata Lewis Hamilton. Pokonał okrążenie toru Paul Ricard w czasie 1:32,231. Valtteri Bottas stracił do niego 0,140 sekundy.
Tylko jeden zawodnik był dość blisko tempa Srebrnych Strzał - Daniel Ricciardo. Reprezentant Red Bulla ustąpił Hamiltonowi o 0,296 sekundy, a Bottasowi o 0,156 sekundy.
Sesja obfitowała w błędy. Kierowcy wręcz na potęgę obracali się i wypadali z toru (zwłaszcza na szóstym zakręcie). Ratowały ich ogromne asfaltowe pobocza, ale w końcu Marcus Ericsson uderzył w bandę.
Zawodnik Saubera wpadł w poślizg na jedenastym łuku, po czym zatrzymał się dopiero na ścianie z opon, choć ta była bardzo daleko. Chwilę później auto Szweda stanęło w płomieniach. Szczęśliwie 27-latek bezpiecznie je opuścił.
Na wypadek zareagowano czerwoną flagą. Na zegarze pozostawało tylko dwa i pół minuty, dlatego trening już nie został wznowiony.
Za duetem Mercedesa i Ricciardo, na pozycjach 4-5 sklasyfikowano kierowców Ferrari - Kimiego Raikkonena i lidera klasyfikacji generalnej sezonu Sebastiana Vettela. Oni byli już sporo wolniejsi. Fin stracił do Hamiltona 0,772 sekundy, Niemiec 0,941 sekundy.
Na szóstym miejscu uplasował się najszybszy z trójki Francuzów: Romain Grosjean. Kierowca Haasa zaimponował, ustępując tylko o 0,146 sekundy Vettelowi - i wyprzedzając o 0,013 sekundy ostatniego z zawodników trzech zdecydowanie najlepszych zespołów, Maxa Verstappena (Red Bull).
Niemnej jednak trzeba wziąć pod uwagę, że Verstappen przejechał stosunkowo mało okrążeń.
Obok Grosjeana, w czołowej dziesiątce zameldował się jeszcze jeden reprezentant gospodarzy - Pierre Gasly. Kierowca Toro Rosso zajął 8. lokatę. Ale może dostać karę za używanie jednego kompletu opon dłużej niż jest to dozwolone. Toro Rosso tłumaczy, że nie mogło ściągnąć swojego zawodnika do boksów, bo straciło z nim łączność.
Juniorski team Red Bulla miał problemy techniczne również z Brendonem Hartleyem, któremu szwankował system ERS.
Dziewiąty był Sergio Perez (Force India), a dziesiąty Kevin Magnussen (Haas).
Nie popisali się szybkością kierowcy Williamsa. Lance'a Strolla sklasyfikowano na 17. miejscu, Siergiej Sirotkin kolejny raz w tym sezonie pojechał najwolniej ze wszystkich.
Większość zawodników przejechała swoje najszybsze okrążenie na najbardziej miękkich oponach z dostępnych - ultramiękkich. Wyjątkiem są Gasly, Perez, dwunasty Esteban Ocon (Force India), piętnasty Brendon Hartley (Toro Rosso) i dopiero szesnasty Fernando Alonso (McLaren), którzy pokonali decydujące kółko na nieco twardszej mieszance supermiękkiej.
Poza piruetami i wypadnięciami z toru, parę razy mogło też dojść do kolizji. Najpierw Raikkonen o mało co nie wpadł na podążający wolno bolid Williamsa. Później zbliżone sytuacje mieli Hamilton i Perez. Pierwszy natknął się na Stoffela Vandoorne'a (McLaren), drugi na Magnussena.
skrót treningu
Najszybszy okazał się mistrz świata Lewis Hamilton. Pokonał okrążenie toru Paul Ricard w czasie 1:32,231. Valtteri Bottas stracił do niego 0,140 sekundy.
Tylko jeden zawodnik był dość blisko tempa Srebrnych Strzał - Daniel Ricciardo. Reprezentant Red Bulla ustąpił Hamiltonowi o 0,296 sekundy, a Bottasowi o 0,156 sekundy.
Sesja obfitowała w błędy. Kierowcy wręcz na potęgę obracali się i wypadali z toru (zwłaszcza na szóstym zakręcie). Ratowały ich ogromne asfaltowe pobocza, ale w końcu Marcus Ericsson uderzył w bandę.
Zawodnik Saubera wpadł w poślizg na jedenastym łuku, po czym zatrzymał się dopiero na ścianie z opon, choć ta była bardzo daleko. Chwilę później auto Szweda stanęło w płomieniach. Szczęśliwie 27-latek bezpiecznie je opuścił.
Na wypadek zareagowano czerwoną flagą. Na zegarze pozostawało tylko dwa i pół minuty, dlatego trening już nie został wznowiony.
Na szóstym miejscu uplasował się najszybszy z trójki Francuzów: Romain Grosjean. Kierowca Haasa zaimponował, ustępując tylko o 0,146 sekundy Vettelowi - i wyprzedzając o 0,013 sekundy ostatniego z zawodników trzech zdecydowanie najlepszych zespołów, Maxa Verstappena (Red Bull).
Niemnej jednak trzeba wziąć pod uwagę, że Verstappen przejechał stosunkowo mało okrążeń.
Obok Grosjeana, w czołowej dziesiątce zameldował się jeszcze jeden reprezentant gospodarzy - Pierre Gasly. Kierowca Toro Rosso zajął 8. lokatę. Ale może dostać karę za używanie jednego kompletu opon dłużej niż jest to dozwolone. Toro Rosso tłumaczy, że nie mogło ściągnąć swojego zawodnika do boksów, bo straciło z nim łączność.
Juniorski team Red Bulla miał problemy techniczne również z Brendonem Hartleyem, któremu szwankował system ERS.
Dziewiąty był Sergio Perez (Force India), a dziesiąty Kevin Magnussen (Haas).
Nie popisali się szybkością kierowcy Williamsa. Lance'a Strolla sklasyfikowano na 17. miejscu, Siergiej Sirotkin kolejny raz w tym sezonie pojechał najwolniej ze wszystkich.
Większość zawodników przejechała swoje najszybsze okrążenie na najbardziej miękkich oponach z dostępnych - ultramiękkich. Wyjątkiem są Gasly, Perez, dwunasty Esteban Ocon (Force India), piętnasty Brendon Hartley (Toro Rosso) i dopiero szesnasty Fernando Alonso (McLaren), którzy pokonali decydujące kółko na nieco twardszej mieszance supermiękkiej.
Poza piruetami i wypadnięciami z toru, parę razy mogło też dojść do kolizji. Najpierw Raikkonen o mało co nie wpadł na podążający wolno bolid Williamsa. Później zbliżone sytuacje mieli Hamilton i Perez. Pierwszy natknął się na Stoffela Vandoorne'a (McLaren), drugi na Magnussena.
Formuła 1 - sezon 2018 - GP Francji - 1. trening | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Opony | Okr. | ||
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:32,231 | - | ultramiękkie | 25 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:32,371 | 0,140s | ultramiękkie | 29 | |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:32,527 | 0,296s | ultramiękkie | 25 | |
4. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:33,003 | 0,772s | ultramiękkie | 23 | |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:33,172 | 0,941s | ultramiękkie | 19 | |
6. | Romain Grosjean | Haas | 1:33,318 | 1,087s | ultramiękkie | 22 | |
7. | Max Verstappen | Red Bull | 1:33,331 | 1,100s | ultramiękkie | 15 | |
8. | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1:33,685 | 1,454s | supermiękkie | 23 | |
9. | Sergio Perez | Force India | 1:33,719 | 1,488s | supermiękkie | 26 | |
10. | Kevin Magnussen | Haas | 1:34,108 | 1,877s | ultramiękkie | 23 | |
11. | Carlos Sainz Jr | Renault | 1:34,258 | 2,027s | ultramiękkie | 25 | |
12. | Esteban Ocon | Force India | 1:34,484 | 2,253s | supermiękkie | 14 | |
13. | Charles Leclerc | Sauber | 1:34,513 | 2,282s | ultramiękkie | 21 | |
14. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:34,592 | 2,361s | ultramiękkie | 21 | |
15. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 1:34,664 | 2,433s | supermiękkie | 25 | |
16. | Fernando Alonso | McLaren | 1:34,862 | 2,631s | supermiękkie | 20 | |
17. | Lance Stroll | Williams | 1:34,881 | 2,650s | ultramiękkie | 28 | |
18. | Nico Hulkenberg | Renault | 1:34,993 | 2,762s | ultramiękkie | 24 | |
19. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:35,021 | 2,790s | ultramiękkie | 24 | |
20. | Siergiej Sirotkin | Williams | 1:35,105 | 2,874s | ultramiękkie | 25 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
GP Francji - 1. trening: Dublet Mercedesa, wypadek Ericssona
Podobne: GP Francji - 1. trening: Dublet Mercedesa, wypadek Ericssona




Podobne galerie: GP Francji - 1. trening: Dublet Mercedesa, wypadek Ericssona
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter