Formuła 1 » Aktualności F1 » Formuła 1 nadal będzie się kręcić wokół oszczędzania opon?
Formuła 1 nadal będzie się kręcić wokół oszczędzania opon?
2014-02-26 - G. Filiks Tagi: Hulkenberg, Formuła 1, Opony, Bottas
Valtteri Bottas z Williamsa twierdzi, że w sezonie 2014 Formuły 1 jednym z głównych zadań kierowców wciąż będzie dbanie o opony.
Pirelli przygotowało na ten rok bardziej wytrzymałe ogumienie i zawodnicy muszą się martwić dużo bardziej o oszczędzanie paliwa, które ograniczono na wyścig do 100 kilogramów. Wcześniej zużywano go o około 60% więcej. Jednak według Bottasa zarządzanie oponami będzie jeszcze ważniejsze niż przedtem, ze względu na większy moment obrotowy nowych silników v6 turbo, sprzyjający ślizganiu się kół.
„Tego roku zadbać o opony jest trudniej mimo, że są trochę twardsze". - mówił reprezentant Williamsa, który na ostatnich testach w Bahrajnie przejechał 171 okrążeń.
„Mając większy moment obrotowy, musisz operować ostrożniej pedałem gazu. Łatwo przesadzić i tym samym przegrzać ogumienie. „Tutaj (w Bahrajnie) jeszcze nie mieliśmy zbyt wysokich temperatur, więc podczas samego sezonu zarządzanie oponami będzie nawet bardziej kluczowe niż zeszłego roku".
Nico Hulkenberg z Force India potwierdził słowa Bottasa o niszczeniu się ogumienia poprzez częste buksowanie kół.
„Oczywiście bardzo łatwo to spowodować". - przyznał Niemiec. „Miałem sytuacje, gdy koła ślizgały mi się na prostych, albo wychodząc z wolnych zakrętów zostawiałem na asfalcie czarne ślady przez 100 metrów. To nawet fajna zabawa, ale niekorzystna dla czasów okrążeń.
„Dosyć ciężko zaoszczędzić opony. Łatwo wprowadzić w poślizg tylną oś i zniszczyć ogumienie na niej. Dlatego zadbanie o opony uważam za wyzwanie". - dodał.
Pirelli przygotowało na ten rok bardziej wytrzymałe ogumienie i zawodnicy muszą się martwić dużo bardziej o oszczędzanie paliwa, które ograniczono na wyścig do 100 kilogramów. Wcześniej zużywano go o około 60% więcej. Jednak według Bottasa zarządzanie oponami będzie jeszcze ważniejsze niż przedtem, ze względu na większy moment obrotowy nowych silników v6 turbo, sprzyjający ślizganiu się kół.
„Tego roku zadbać o opony jest trudniej mimo, że są trochę twardsze". - mówił reprezentant Williamsa, który na ostatnich testach w Bahrajnie przejechał 171 okrążeń.
„Mając większy moment obrotowy, musisz operować ostrożniej pedałem gazu. Łatwo przesadzić i tym samym przegrzać ogumienie. „Tutaj (w Bahrajnie) jeszcze nie mieliśmy zbyt wysokich temperatur, więc podczas samego sezonu zarządzanie oponami będzie nawet bardziej kluczowe niż zeszłego roku".
Nico Hulkenberg z Force India potwierdził słowa Bottasa o niszczeniu się ogumienia poprzez częste buksowanie kół.
„Oczywiście bardzo łatwo to spowodować". - przyznał Niemiec. „Miałem sytuacje, gdy koła ślizgały mi się na prostych, albo wychodząc z wolnych zakrętów zostawiałem na asfalcie czarne ślady przez 100 metrów. To nawet fajna zabawa, ale niekorzystna dla czasów okrążeń.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Formuła 1 nadal będzie się kręcić wokół oszczędzania opon?
Podobne: Formuła 1 nadal będzie się kręcić wokół oszczędzania opon?
Bottas: Mercedes zrobił postęp, ale wciąż nie ma zwycięskiego bolidu »
Formuła 1 - składy zespołów na sezon 2019 »
GP Brazylii - 2. trening: Bottas przejął inicjatywę, wypadek Hulkenberga »
Bottas i Hulkenberg wystartują z końca stawki »
Podobne galerie: Formuła 1 nadal będzie się kręcić wokół oszczędzania opon?
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Testy opon w F1 po GP Abu Zabi 2015 »
Opony Pirelli dla F1 na sezon 2013 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć