Formuła 1 » Aktualności F1 » Ferrari zaprzecza istnieniu triku na obniżanie ciśnienia w oponach
Ferrari zaprzecza istnieniu triku na obniżanie ciśnienia w oponach
2016-06-06 - G. Filiks Tagi: Jock Clear, Opony, Formuła 1, Ferrari
Jock Clear stojący na czele inżynierów Ferrari w Formule 1 zaprzeczył, by włoski zespół tracił szybkość w kwalifikacjach przez nieznajomość triku na obniżanie ciśnienia w oponach.
Ekipa Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena wciąż nie porzuca nadziei na walkę o tegoroczne mistrzostwo świata wierząc, że może się odbudować, jeśli rozwiąże swoje problemy z przyczepnością ogumienia. Spekuluje się o przewadze Mercedesa i Red Bulla w postaci posiadania sposobu na legalne obchodzenie narzucanych przez Pirelli niekorzystnych dla osiągów dolnych limitów ciśnień w oponach. Dostawca ogumienia mówił wprost, iż w bolidach części teamów ciśnienie samoistnie spada, gdy już zostanie skontrolowane. Szef Ferrari - Maurizio Arrivabene niedawno pytany o kwestię ciśnień odparł: „To sprawa zasługująca na zajmowanie się nią w najdrobniejszych szczegółach".
Jednak Clear bagatelizuje cały temat.
„(Limity ciśnień) Są ważniejsze bardziej w wyścigu niż w innych sesjach". - tłumaczył w wywiadzie dla niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport. „Podczas wolnej sesji łatwiej dostosowywać ciśnienie do swoich potrzeb, ponieważ można pokonywać okrążenia rozgrzewkowe".
(...) Nie wierzymy w historie, że niektóre zespoły potrafią znacząco obniżyć ciśnienie w oponach". - kontynuował. „Może o pół PSI, ale nie o dwa. Uważamy, że to niemożliwe".
„Wiele się mówi o sprytnych sposobach na ocieplanie kół, ale wszystkie są nielegalne. FIA potwierdziła zaś, że każdy bolid jest zgodny z przepisami i nie mamy powodu, aby w to nie wierzyć".Clear przekazał też, że Ferrari zupełnie nie wie, dlaczego opony nie funkcjonują w czerwonym bolidzie tak, jak powinny.
„Nie śmiejcie się, ale wciąż są dla nas zagadką. Czarną dziurą". - mówił. „Stosujemy tysiąc czujników i znamy każdy szczegół auta, jego silnika oraz skrzyni biegów. Tylko o oponach nie mamy praktycznie żadnych informacji. Znamy jedynie temperaturę oraz ciśnienie".
„(...) Wtedy ważną rolę odgrywa wyczucie kierowcy i inżyniera".
Ekipa Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena wciąż nie porzuca nadziei na walkę o tegoroczne mistrzostwo świata wierząc, że może się odbudować, jeśli rozwiąże swoje problemy z przyczepnością ogumienia. Spekuluje się o przewadze Mercedesa i Red Bulla w postaci posiadania sposobu na legalne obchodzenie narzucanych przez Pirelli niekorzystnych dla osiągów dolnych limitów ciśnień w oponach. Dostawca ogumienia mówił wprost, iż w bolidach części teamów ciśnienie samoistnie spada, gdy już zostanie skontrolowane. Szef Ferrari - Maurizio Arrivabene niedawno pytany o kwestię ciśnień odparł: „To sprawa zasługująca na zajmowanie się nią w najdrobniejszych szczegółach".
Jednak Clear bagatelizuje cały temat.
„(Limity ciśnień) Są ważniejsze bardziej w wyścigu niż w innych sesjach". - tłumaczył w wywiadzie dla niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport. „Podczas wolnej sesji łatwiej dostosowywać ciśnienie do swoich potrzeb, ponieważ można pokonywać okrążenia rozgrzewkowe".
„Wiele się mówi o sprytnych sposobach na ocieplanie kół, ale wszystkie są nielegalne. FIA potwierdziła zaś, że każdy bolid jest zgodny z przepisami i nie mamy powodu, aby w to nie wierzyć".Clear przekazał też, że Ferrari zupełnie nie wie, dlaczego opony nie funkcjonują w czerwonym bolidzie tak, jak powinny.
„Nie śmiejcie się, ale wciąż są dla nas zagadką. Czarną dziurą". - mówił. „Stosujemy tysiąc czujników i znamy każdy szczegół auta, jego silnika oraz skrzyni biegów. Tylko o oponach nie mamy praktycznie żadnych informacji. Znamy jedynie temperaturę oraz ciśnienie".
„(...) Wtedy ważną rolę odgrywa wyczucie kierowcy i inżyniera".
źródło: Auto Motor und Sport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ferrari zaprzecza istnieniu triku na obniżanie ciśnienia w oponach
Podobne: Ferrari zaprzecza istnieniu triku na obniżanie ciśnienia w oponach




Podobne galerie: Ferrari zaprzecza istnieniu triku na obniżanie ciśnienia w oponach
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć