Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
Ferrari

Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe

2010-07-25 - P. Kątski     Tagi: Alonso, Ferrari, Massa, FIA, Hockenheim, team orders
FIA ogłosiła, że Światowa Rada Sportów Motorowych podejmie decyzję, czy wyciągnąć dalsze konsekwencje wobec Ferrari za wydawanie poleceń zespołowych. Na razie na Ferrari nałożono karę 100. tyś. dolarów.

Na 49. okrążeniu Felipe Massa oddał prowadzenie w wyścigu drugiemu kierowcy Ferrari Fernando Alonso, po rozmowie ze swoim inżynierem wyścigowym. Chociaż Ferrari zapewniało, że nie używało poleceń zespołowych, tylko udzieliło Massie rzetelnej informacji, to sędziowie wyścigowi mieli inne zdanie na ten temat. Po wyścigu szefowie Ferrari zostali wezwani do sędziów wyścigowych, a ci po wysłuchaniu szefostwa oraz kierowców postanowili ukarać zespół. Kara za polecenia zespołowe jest tylko jedna - 100.000 dolarów kary. Dodatkowo sprawa zostanie przekazana do dalszego rozpatrzenia Światowej Radzie Sportów Motorowych.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
23

Komentarze do:

Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe

Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
SAPIENS 2010-07-25 18:46
ja rozumiem sytuacje w ktorej np. massa sie juz nie liczy i mamy koncowke sezonu, a alonso moze byc mistrzem. ok, rozumiem, choc to tez nie o konca fair. ale w sytuacji gdy do konca jest 8 wyscigow i alonso zdobylby dzis tylko 18 pkt zamiast 25 to raz ze a) nic by mu sie nie stalo b) i byloby UCZCIWIE!
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
bobo 2010-07-25 20:16
@SAPIENS - co Ty gadasz?? NIe pamietasz jak kiedys Heidfeld nie puscil Kubicy i zabraklo mu wlasnie tego punktu zeby byc wyzej w generalce??? Poza tym zgadzam sie ze chlopaki z Ferrari ida po bandzie jak za starych dobrych czasow, hehe. Ostatnio numer Alonso - Kubica, teraz team orders (bo przeciez co do tego chyba nikt nie ma watpliwosci), ladnie ladnie...troche chyba zaczeli przesadzac. Potem te infantylne tlumaczenia...Ale nie ma jak brac przyklad z samego mistrza Hamiltona :-)
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
Pioykowsky 2010-07-25 20:42
Zdyskwalifikowałbym obu z końcowej klasyfikacji wyścigu. Tak dla przykładu dla potomności.
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
felipemassa2 2010-07-25 21:30
@SAPIENS a skąd wiesz ze to alonso bedzie walczyl o mistrzostwo? Moze Massie zabraknie na koniec tych 7 pkt do mistrzostwa. jeszcze jest 8 wyscigow do konca wiec wszystko sie moze jeszcze zdarzyc.
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
sympatykf1 2010-07-25 21:36
@Pioykowsky; masz rację, co z tego że mają zapłacić, Santander kasę wyłoży a punkty i miejsca zostają. T. O. jest zabronione i żadna kara finansowa nie powinna być brana pod uwagę, bo to nic nie da. Dyskwalifikacja byłaby adekwatna za to przewinienie.
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
Piotr60 2010-07-25 21:54
hiszpanie i włosi to panienki europy ,raz w piłke nozną dwa w formule ,wszyscy macie racje , z tym tylko że hiszpan jakoś dziwnie bez personalnych kar zawsze wychodzi , nie dziwi was to? pozdrowienia
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
felipemassa2 2010-07-25 22:08
to co napisalem wyzej nie jest do @SAPIENS tylko do bobo
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
alguersuari17 2010-07-25 22:10
Fernando nie jest niczemu winien, co on mial zrobic.? stanac za Felippe i czekac az go Vettel wyprzedzi.? Jestem fanem Ferrari, i fakt nie zagrali fair, ale to to nie wina Alonso tylko zespolu.!
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
Kolorado__ 2010-07-25 22:11
felipemassa2 widze ze jestes fanem massy i go chronisz,jedna prawa jest taka ze alonso był szybszy i zazwyczaj jest szybszy w wyscigu,i w generalce jest wyzej,wiec na niego szybciej stawie ze bedzie sie liczył o MŚ.
seba1b
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
seba1b 2010-07-25 22:15
A czemu Ferrari nie dostało upomnienia ??? dam sobie ręke obciąć że gdyby na ich miejscu był McLaren i Hamilton to skończyło by sie na słownym upomnieniu!!! Ile już w tym sezonie było incydentów z Hamem ??? I jakoś go kary dziwnym trafem omijają a tu jeden (fakt troche poważniejszy) incydent ze Scuderrią i od razu taka kara żal mi tych ludzi i tyle !!! Mam nadziej że Ferrari i Red Bulle będą gnoić te McLareny do końca sezonu :-)
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
alguersuari17 2010-07-25 22:17
Kolorado__, masz racje Fernando byl szybszy, a zespol sie pewnie bal walki pomiedzy swoimi kierowcami. Chyba pamietacie GP Turcji i walke Vettela z Weberem i jej skutki.?
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
bobo 2010-07-25 23:33
@felipemassa2 - badz realista - massa juz w tym sezonie nic nie ugra a alonso ma jeszcze spore szanse. Jezeli takie wnioski wyciagasz po tym jak mu wyszedl jeden (dzisiejszy) wyscig to spojrz gdzie byl dzisiaj lalus rosberg. A tez sie strasznie podniecil po trzecim miejscu w anglii...
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
heller09 2010-07-26 08:58
Panowie !!! Panowie !!! 1.Kompletnie nie rozumiem tych którzy się wkurzają i irytują!!! Woleli byście żeby byli idiotycznie nieudolni jak Red Bull, i żeby pozwolono się im ścigać, aby przegrywali wygrane wyścigi??? Alonso był szybszy i ma jeszcze jakieś szanse na mistrzostwo a Masa żadnych i to są fakty!!! 2.Czy komunikat w stylu: „oszczędzaj samochód i opony, twój kolega z zespołu dostał taką samą informację.” to nie team order??? Przecież to znaczy = zakaz wyprzedzania i głupot, macie dojechać do mety, kategoryczny zakaz walki !!! I jakoś nikt wtedy się nie irytuje, a takie praktyki to normalność. 3.Jak Massa dawał się wyprzedzić Kimiemu w Brazylii aby ten wygrał mistrzostwo to też nie słyszałem irytacji u nikogo!!! A teraz robi z siebie męczennika:-\ Podobnie kiedy Nick puścił Roberta w pamiętnym GP Kanady:-/ 4. Szefem FiA jest facet, który kilka lat temu będąc szefem Ferrari:-) „zrewolucjonizował???” wyścigi wprowadzając „team orders”, kierowce 1 i 2, itd. A teraz ten sam koleś ma nakładać kary za ich stosowanie na to samo Ferrari:-) To jest dopiero chichot historii:-):-):-)
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
felipemassa2 2010-07-26 09:43
bobo piszesz ze to byl pierwszy dobry wyscig Massy, a alonso ile ma tych dobrych wyscigow? Tez jeden bo ten wczoranszy nie nazwe jego dobrym wyscigiem
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
bobo 2010-07-26 10:43
@felipemassa2 - alonso to 2-krotny mistrz swiata. to tyle w temacie
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
Kolorado__ 2010-07-26 11:11
felipemassa2 ile razy Alonso byłodium?ile razy massa byl na podium? to ze jestes fanem massy nie znaczy ze musisz go co chwile usprawiedliwiac,prawda byla taka ze Massa jest w cieniu alonso.
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
felipemassa2 2010-07-26 11:25
Kolorado__ alonso byl 4 razy na podium a Massa 3razy i wcale go nie usprawiedliwiam ale uwazam ze to bylo nie fair
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
felipemassa2 2010-07-26 11:28
bobo a schumacher to 7-krotny mistrz swiata i co z tego?
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
Kimi_SF 2010-07-26 11:37
felipemassa2, jak w 2008 roku Raikkonen przepuścił Massę to też byłeś zbulwersowany ?!? Wątpię! Mnie to jakoś nie bolało (byłem zadowolony, że Fin mógł się zrewanżować za 2007 rok). F1 to sport drużynowy!
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
felipemassa2 2010-07-26 11:43
Kimi_SF w 2007 czy w 2008 roku to byl ostatni i przedostatni wyscig. A w tym roku jest jeszcze 8 wyscigow do konca wiec uwazam ze to jest nie fair odbierac w polowie sezonu zawodnikowi szanse na mistrzostwo
Rysiek
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
Rysiek 2010-07-26 12:14
F1 to sport druzynowy? co ty pleciesz :-D
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
Kolorado__ 2010-07-26 13:27
felipemassa2 Massa nie ma szans na wiecej wygranych,pomijajac ostatni wyscig,to wyniki mowia same za siebie,jal dla mnie to Alonso jak i massa to kiepsy kierowcy,alonso mogl pokazac ze jest fighterem i wyprzedzic masse,jednak jechal jak baba,Raikkonen jest lepszym kierowca od nich dwuch.
Ferrari zapłaci 100 tyś. dolarów kary za polecenia zespołowe
sympatykf1 2010-07-26 13:55
Zerknijcie na różnice czasów pomiędzy Massą a Alonso. Massa przepuścił Ferdka na 49 okr. na mecie różnica wynosiła 4,1 sek no to faktycznie był dużo szybszy. To że najlepsze kółko miał lepsze niż Massa nie znaczy ze był szybszym kierowcą w całym wyścigu. Jedno jest pewne, że to co zrobiło Ferrari w tym wyścigu to było przegięcie na całego. Rzecz polegała na tym żeby ktoś przytrzymał Vettela i żeby tym kimś nie był Alonso. Massa jak by się sprzeciwiał to za wszelką cenę udowodnią mu że nie umie jeździć. Na tym polega gra zespołowa w F1.