Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów

Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów

2016-06-13 - G. Filiks     Tagi: Kanada, Formuła 1, Vettel, Hamilton, Ferrari, Montreal, Maurizio Arrivabene
Szef Ferrari - Maurizio Arrivabene otwarcie nazwał błędem obranie Sebastianowi Vettelowi strategii dwóch pit-stopów zamiast jednego, gdy prowadził we wczorajszym wyścigu Formuły 1 o GP Kanady.

Były 4-krotny mistrz świata przewodził stawce po wspaniałym starcie z trzeciego pola, ale później z powrotem znalazł się za obecnym czempionem Lewisem Hamiltonem, ponieważ zmienił opony jeden raz więcej od kierowcy Mercedesa.
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopówFerrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Ferrari ściągnęło swoich zawodników do boksów już na 11. okrążeniu - 13 kółek wcześniej niż odwiedził mechaników Hamilton - łakomiąc się na okazję wykonania postojów przy wirtualnym samochodzie bezpieczeństwa (zarządzonym, aby bezpiecznie usunąć z toru zepsuty bolid Jensona Buttona). Dzięki VSC pierwsze pit-stopy Vettela i Kimiego Raikkonena przyniosły im mniejsze straty czasowe niż normalnie, mimo tego Niemiec musiał zadowolić się drugim miejscem, a Fin szóstym.

„Przeszacowaliśmy zużycie opon".
- tłumaczył Arrivabene.

„Dlatego ściągnęliśmy go (Vettela) i postąpiliśmy źle. Nie musimy rozdmuchiwać sprawy. Popełniliśmy dziś błąd".
Vettel uradowany równorzędną walką z Mercedesem

Vettel tymczasem cieszy się samą walką z Hamiltonem. Minionego weekendu Ferrari rywalizowało z Mercedesem jak równy z równym.

„Lewis jechał nieco za szybko, to był mój problem". - mówił. (Ale) Myślę, że za nami świetny weekend".
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopówFerrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
„Fantastycznie wystartowaliśmy, a potem było trochę groźnie, nie wyhamowałem do ostatniej szykany".

„Cisnąłem przez całe zawody. Dosyć wcześnie postawiliśmy na inną taktykę i planowaliśmy wrócić na prowadzenie. Oczywiście później Lewis był w stanie pozostać na trasie. Ogumienie wytrzymało prawdopodobnie trochę dłużej niż się spodziewaliśmy".
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopówFerrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
„Wobec tego było dosyć ciężko odrobić stratę na nowszym komplecie, lecz ogólnie to dla nas wspaniały weekend. Trochę mieliśmy problemy ostatnio, a teraz widzimy, że bolid ma osiągi. Odblokowaliśmy je. To były naprawdę dobre zawody".

Vettel nie robi wyrzutów strategom Ferrari.

„Nie jestem zwolennikiem obwiniania kogokolwiek i czegokolwiek".
- powiedział. „Degradacja opon nie była tak duża jak tego oczekiwaliśmy".
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopówFerrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
„Zawsze będę bronił naszych strategii. Inni tak samo wykonali dwa pit-stopy. Teraz może postąpiliby inaczej".

„Podejmowanie decyzji na pitwall nie jest łatwe".



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
12

Komentarze do:

Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów

Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Zadumany Polak 2016-06-13 09:17
Gonić jest ciężko (chyba że rzeczywiście wymiana opon daje dużą przewagę) Myślę że kierownictwo Ferrari chciało mieć wymówkę dlaczego przegrało z Mercedesem. Co prawda Vettel prowadził ale pytanie ile by wytrzymał napór Hamiltona świadomego że ma szybszy bolid? Mercedes ma w kołach przednich najprawdopodobniej dodatkowy silnik w piaście koła- napędzany przez system odzyskiwania energii a przy hamowaniu odzyskujący energię, dający dodatkowe konie i pozwalający na delikatne hamowanie czyli oszczędzający hamulce i dbający o ich temperaturę. System ten tak jak w rowerach sportowych daje doping mechaniczny. Dodatkowo jeszcze poszerzył wlot powietrza nad kierowcą czyli jeszcze zwiększył zasysanie powietrza poprzez turbo- sprężarkę. Przy wlocie powietrza Ferrari wlot Mercedesa jest 3, 4 krotnie większy.
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
korba 2016-06-13 09:58
Przegrana Ferrari z powodu złej taktyki,co sami przyznają.
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Zadumany Polak 2016-06-13 12:04
pozytyw że po modyfikacji turbosprężarki Ferrari traci do Mercedesa tylko 0,1-0,2 sekundy. Zamiast 1 sekundy na początku sezonu i w tracie 0,8 sekundy.
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Silnik w piaście 2016-06-13 13:08
koła? Zabawny żart. Słyszałeś o czymś takim jak kontrole w parku zamkniętym? Rowery takich kontroli nie przechodzą. A kable idące do przedniego koła każdy sędzia z łatwością wypatrzy. Nawet gdyby biegły wewnątrz wahacza. Nie pisz bzdur. Co do Ferrari na początku Hamilton wcale tak łatwo nie odrabiał. Wręcz przeciwnie Vettel uciekł mu do momentu gdy przestrzelił szykanę miał już parę sekund przewagi. Pytanie tylko czy opon na jeden pit stop by wystarczyło?
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Zadumany Polak 2016-06-13 18:40
Są różne nowości w świecie techniki. Na przykład metale które mają Pamięć kształtu, Jest też napęd magneto elektryczny, czy sam magnetyczny gdzie nie widać przewodów a występuje włączane tylko podczas trwania wyścigu silne pole magnetyczne poruszające kołami, Sprytnych możliwości jest wiele.
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
ASAD 2016-06-13 18:52
Tegoroczne opony to jakiś żart
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Silnik w 2016-06-13 19:31
piaście jest łatwy d zauważenia dla komisji technicznej więc dajmy spokój z fantazjami. Te auta są naprawdę wnikliwie sprawdzane. Zwłaszcza te które wygrywają.
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Zadumany Polak 2016-06-14 08:32
Duży wlot nad kierowcą Mercedesa dzielony na 3 może dotyczyć tego że skompresowane powietrze może wpadać na turbinę powietrzną na piastach lub hamulcach kół tylnych lub przednich. tworząc swego rodzaju napęd powietrzny kół przednich czy tylnych.
seba1b
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
seba1b 2016-06-14 16:44
Zadumany Polak Przestań się wypowiadać bo tych głupot nie da się czytać :-D
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Zadumany Polak 2016-06-14 19:38
Są napedy pneumatyczne samochodow jednak zwykle polega to na butlach ze sprezonym powietrzem nie bezposrednio ze sprezarki
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Go-Kart 2016-06-14 20:50
ty, zadumany a nie myslalesz o tym ze wszystkie bolidy sa tak naprawde sterowane zdalnie przez UFO? :-D wez idz pisac swoje wypociny gdzie indziej bo tu nawet nie jestes smieszny
Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
PiotreW 2016-06-14 22:50
A to konkretnie czemu?
Podobne: Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Podobne galerie: Ferrari żałuje strategii dwóch pit-stopów
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ferrari