Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ferrari i Renault chcą złagodzenia zamrożenia rozwoju nowych silników F1
Ferrari i Renault chcą złagodzenia zamrożenia rozwoju nowych silników F1

Ferrari i Renault chcą złagodzenia zamrożenia rozwoju nowych silników F1

2014-09-03 - G. Filiks     Tagi: Renault, Ferrari, Formuła 1, Silniki, V6 turbo
Ferrari i Renault wezwały Formułę 1, aby pozwoliła na umiarkowany rozwój nowych silników V6 turbo w trakcie sezonu.

Jednostki napędowe obu producentów na 2014 rok okazały się zdecydowanie słabsze od motoru Mercedesa, którego fabryczny zespół tym samym miażdży rywali w klasyfikacji generalnej konstruktorów, a kierowcy Nico Rosberg i Lewis Hamilton rozstrzygają tylko między sobą losy indywidualnego mistrzostwa.
Ferrari i Renault chcą złagodzenia zamrożenia rozwoju nowych silników F1Ferrari i Renault chcą złagodzenia zamrożenia rozwoju nowych silników F1
Obecne przepisy F1 umożliwiają prawdziwe poprawianie silników jedynie zimą - podczas sezonu dozwolone jest modyfikowanie wyłącznie oprogramowania jednostek.

Nowy szef Ferrari - Marco Mattiacci uważa, że regulamin powinien zostać złagodzony tak, by w trakcie sezonu można było choć w ograniczonym zakresie rozwijać również mechaniczną stronę motoru.

„Zgadza się. Chciałbym, aby w pewien sposób przepisy nie były tak rygorystyczne jak są teraz".
- powiedział. „Chciałbym, aby było więcej okazji do poprawienia silnika w przeciągu roku. DNA Formuły 1 to rozwijanie technologii i gonienie za najlepszymi oraz najszybszymi. Ferrari się tego trzyma i jednym z obszarów, który mógłby bardziej sprzyjać owej dewizie, jest właśnie zamrożenie rozwoju silników".
Według serwisu Autosport, Mattiacci zasugerował zmianę regulaminu w kwestii rozwoju jednostek napędowych na spotkaniu szefów zespołów F1 podczas ostatniego GP Belgii.

Pomysł następnie poparło Renault uznając, że powinno się dążyć do wyrównywania sił w stawce, o ile nie rozhulają się przez to całkowicie koszty. Większość prywatnych teamów kupujących silniki już jest w bardzo trudnej sytuacji finansowej.„Niektóre ekipy już mają problemy budżetowe, teraz ma je pewnie większość stajni płacących za nową technologię jednostek napędowych, dlatego trzeba zachować trochę rozsądku". - tłumaczył Cyril Abiteboul, który do niedawna szefował najsłabszemu zespołowi Caterham, a teraz jest z powrotem jednym z dyrektorów Renault Sport F1.„Jednak powinien być system prowadzący do wyrównywania osiągów zamiast zwiększania różnic. Wiem, że nikt nie chce wprowadzenia F1 w pewien kierunek (eskalacji kosztów), ale to musi być sport o zrównoważonym modelu biznesowym dla wszystkich graczy.

„Więc można by złagodzić
(zamrożenie rozwoju silników), o ile byłoby to odpowiednie dla wszystkich. Moim zdaniem powinniśmy się zbliżać osiągami jeden do drugiego".



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ferrari i Renault chcą złagodzenia zamrożenia rozwoju nowych silników F1